Toon posts:

Web Remote FTP Client

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik ga volgend jaar beginnen aan mijn informatica opleiding en al sinds ik 10 was zit ik al een beetje te programmeren. Dus ik heb een server opgezet, silent gemaakt, ik heb nog nooit een linux server opgezet dus ik heb ubunto erop gegooid (niet lachen :P). LAMP geinstalleerd en ik ging aan het werk, nou dit kan "onethisch" zijn in sommige ogen maar mijn doeleinden was een perfecte downloadserver te maken, gewoon voor mezelf.
Nou dit is best goed gelukt! :)

Dus het doel is dat de server remote bereikbaar is, daarbij heb ik een perfect programma gevonden die het grote gedeelte doet van het downloaden queuen enz enz.
Het programma heet SABnzbd en het is een newsgroup-client waar je nzbs over internet kan uploaden en ook daadwerkelijk queue kan zien, filesizes, current kB/s. iig het perfecte programma voor remote downloading.

Nu zoek ik een programma dat voor FTP werkt zoals SABnzbd werkt voor FTP.
Dus ik zoek een remote FTP client dat op linux werkt, liefst PHP :P maar kan ook Perl/Python iets zijn wat ik waarschijnlijk kan integreren.

Dus enig advies?

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

gewoon een scriptje schrijven?
bij ftp heb je niet zoiets als nzb's aan de hand waarvan je machine zijn downloads op kan halen dus moet je dat anders doen.

Zaram module kopen voor je glasvezelaansluiting?

Verwijderd

Topicstarter
ja, ik dacht bijv aan een input veld: ftp://blabla:bla@ip:port/
en een 2e veld waar je de directory kan specificeren die je wil downloaden.
Dit kan allemaal nog met PHP, dan kan ik bijv een queue systeem maken met mysql en bijv wget gebruiken om daadwerkelijk te downloaden.
goed idee?

ik ben eens gaan spelen met verbose modes van wget. tis mogelijk om logs weg te schrijven en percentages en download snelheden te weergeven, dus dat is mooi :)

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2006 13:11 ]

• messi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:14
Ik heb ooit voor school een project moeten maken a la gamers hell, waarbij de software via de servers gedistributeerd werd. Hiervoor gebruikten wij ook een linux ftp client die je in de shell commando's mee kon geven a la download deze dir op die ftp met deze username enz. enz.

via de webinterface gooiden wij alles in een que en met een cron die om de 5 minuten liep werd telkens het laatste item uit de que uitgevoerd.

Het moet dus zeker mogelijk zijn.
weet alleen de naam niet meer van de ftp client, het is inmiddels al weer 2 jaar geleden :P

die ftp client returnde ook de snelheid e.d terug die wij in een log plaatsten zo kon je precies zien wat er gebeurd was.

[ Voor 11% gewijzigd door messi op 09-07-2006 13:12 ]

Onze excuses voor het ontbreken van de ondertiteling.

Verwijderd

Topicstarter
oeh! das precies wat ik zoek! jammer dat je de naam niet meer weet :P ik ga nog maar eens wat spitten. wget is goed maar niet voor ftp bedoeld :P

Verwijderd

Je kan dit ook gewoon maken met PHP. Heb ik ook nog een keer gedaan :) Is best wel leuk, alleen moet je wel je php.ini hier op afstellen met uploadgrootte enz.

http://nl3.php.net/ftp

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Dit lijkt me met wat zoekwerk en creatief dingen als wget aanroepen prima uit te vogelen, en hoezo is wget niet voor ftp bedoeld, ftp gaat prima met wget :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.