Toon posts:

Abit KA7 Mainboard?

Pagina: 1
Acties:
  • 123 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Steeds vaker hoor ik de naam Abit KA7 vallen als men het over Mainboards heeft.

Is dit zo'n goed Mainboard dan voor de Athlon?

• admiral866
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:34

admiral866

The King Personality Disorder

ja,
dit is gewoon het beste mainboard voor de Athlon
period.

(kep em ook)

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:22

Crusader

Arc Nature

Dit bordje rulez zekerz voor de Athlon.

(kep em ook)

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Verwijderd

zet je resolutie eens op bijv. 1024 * 768, dan zie je boven aan de SEARCH knop... suc6.
er zijn hier wel 100 posts van geweest!

Verwijderd

Vooral de KA7-100 met 4 IDE poorten

(kep em ook)

Verwijderd

Topicstarter
Ik was dus van plan een AMD Athlon K7 750 mhz te halen.

:) ik weet nu teminste welk mainboard ik het beste kan gebruiken.

btw. iemand nog tips welk type Abit KA7 Mainboard ik het beste kan aanschaffen?

bvd.

• Daylights
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-06 23:05

Daylights

Look @ the big brain on Brett!

Moet toch zeggen dat nog niet zo gek veel plezier heb van m'n KA7. Ik heb er tot nu toe redelijk wat probleempjes mee gehad:

-Sound Blaster 64 proberen te installen
onder win98: pc hangt!
-Sound Blaster 128 installeren onder win2k: krakend geluid (uiteindelijk maar een SB Live! gekocht en die doet het wel goed)
-Capturen gaat op het moment met vrij veel frameverlies met Asus Live. (voor verdere details zie http://gathering.tweakers.net/Forum7/HTML/003644.html )
-DivX films lopen ook niet geweldig.

Volgens mij doe ik gewoon iets fout. Kunnen jullie mij vertellen welke VIA drivers, AGP driver, en als jullie een Asus v6800 er aan hebben hangen; welke videodriver en welke versie van Asus Live jullie gebruiken medeeigenaren van een KA7?

Verwijderd

Eerst effe antwoord op vraag 1: De Abit KA7-100, 50 piek duurder en 4 IDE poorten, dat is gewoon een oplossing voor veel problemen zowel conflicten als uitbreidingsprobs. Voor die ASUS drivers kun je op je CD aan van ASUS alhoewel er misschien wel nieuwere verkrijgbaar zijn bij www.asus.com
ik weet niet of ASUS live werkt als je de Nvidia Reference drivers gebruikt welke het best zijn ( www.nvidia.com )
De VIA is een verhaal apart, gebruik voor de KA7 de nieuwste VIA 4 in 1 drivers van www.via.com
Gebruik voor de KA7-100 ook de drivers die op de CD staan voor je UA/66 aanvulling, als je deze niet hebt geinstalleerd kom je daar snel achter, kijk maar eens bij configuratiescherm-systeem-schijfstations-en dubbelklik op je harde schijf, kijk effe bij de opties of DMA aanstaat (moet dus aan) en kijk of er ergens "Dit station draait in MS Dos Compatibaliteitsmodus." Zo ja, dan heb je de drivers van de highpoint controller niet geinstaleerd (dus alleen bij KA7-100) kun je op je Abit KA7 cd vinden en ik denk ook wel op www.via.com
Dat van SB128, tja, heb je de Win2000 drivers wel gebruikt? dat kan haast niet aan Abit KA7 liggen namenlijk. DivX films lopen niet geweldig, tja, als die op je HDD staan zelfde verhaal als boven van die MS Dos Compatibaliteitsmodus...

• Daylights

Daylights

Nah, draai iig niet onder MS-Dos compatibiliteits modus... zou het misschien kunnen liggen aan dat ik een U66 en een U33 schijf samen aan één U66 kabel heb hangen... lijkt mij niet. Ga vanavond nog wel even wat proberen. Suggesties altijd welkom!!

Verwijderd

Daar kan het zeker aan liggen, wat hangt er nog meer aan? Toch geen burner mag ik hopen? Die zijn vaak niet eens ATA33 of gedragen zich er niet naar!

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:22

Crusader

Arc Nature

Een UDMA/33 en een UDMA/66 aan 1 kabel houdt volgens mij in dat die hele boel op UDMA/33 loopt.
Ik zou die twee schijven elk apart aan een controller hangen en de UDMA/66 schijf met behulp van een speciale UDMA/66 kabel. Let dan wel ff op welk uiteinde van die kabel in je mobo moet en welke aan de HD, dit verschilt namelijk.

If it ain't broken, play with it till it breaks.

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

je kan ook gaan voor de Asus K7V, dat bordje is stabieler dan de ABIT KA7. Alleen is de Abit beter voor overklokkers. Ga je niet overklokken is de Asus een betere keus.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

Euhr. het leuke van de Abit KA7 is dat er een KA7-100 is met voor 50 piek 4 ide poorten en dat hij geen klote AMR slot heeft zoals de Asus K7V maar 1 extra PCI slot en dat hij 4DIMM sloten heeft ipv. 3!

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Lees anders ff Fempie's review op http://www.tweakers.net/reviews.dsp?Document=124

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor die link Kaj.

Ik heb hierdoor de knoop kunnen door hakken wat betreft het kiezen van een goed moederbord voor de Athlon K7 750 Mhz.

Abit toch maar dan :)

Verwijderd

Topicstarter
Eh... vergeet ik bijna het belangrijkste te vragen :)

Hoe duur is zo'n Abit KA7 ??

bvd.

Verwijderd

T'net Pricewatch!

• Daylights

Daylights

Heb nu wel me U66 alleen op de primaire IDE port zitten en U33 bij de secundaire bij me Cd-rom speler. Mocht niet baten... heb ook al eens gewoon op 700 gedraait, mocht ook niet baten. :( :( :( Grrrrrrr snap het niet!!!

Verwijderd

6 pci heeft weinig zin omdat de kx133 maar 5 busmasters ondersteunt. 4 dimm's is ook onzin naar mijn idee of je moet 4 x 64 hebben ofzo... en binnen kort komen de ddr boarden dus vooral voor mij is de kx133 een tussen oplossing.

ja ik heb een k7v. ben nu eenmaal asusfiel en abithater

nee ik wil flamewar beginnen maar heb nu eenmaal mijn redenen om nooit meer een abit te kopen en ze daarom dus maar te haten

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Eh ja Kaj erg leuk, maar er wordt niet gesproken over de Asus K7V, maar wel over Femme's brakke K7M, wat een heel ander moederbord is, die heeft een andere chipset(Irongate 750)terwijl die Asus een zelfde chipset heeft als de Abit(VIA KX133). Er zijn genoeg reviews lansgekomen waar de Asus en de Abit tegenoverelkaar hebben gestaan, en waaruit bleek dat de Asus stabieler is. De link die jij(Kaj) opgaf spreekt alleen over hoe goed het bordje wel niet is, maar niet over hoe dit bordje presteerd tegenover moederborden met dezelfde chipset, en als ik me een review kan herrineren op de site van Tom, kwam de Asus er toch beter uit dan de ABIT(in ieder geval qua stabieliteit).

Russian Blue Neji
Kate Bush

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

om me laaste postin wat meer kracht bij te zetten ben ik op zoek gegaan naar de link.

De resultaten komen van de site van Tom(tomshardware) een zeer gerespecteerde review schrijver.
hier is de link: http://www.tomshardware.com/mainboard/00q2/000507/index.html

En zoals je merk zit de Asus K7V bijna altijd boven de ABIT KA7.

Zelf Kaj kan het niet ontkennen.

hier een nieuwe link: http://www.tweakers.net/nieuws.dsp?ID=11680

Russian Blue Neji
Kate Bush

Verwijderd

Tja... stabieler is hij officieel wel, maar wat maakt het uit, abit ka7 loopt ook niet vast hoor, misschien dat je het voltage minder snel hoeft te verhogen bij asus k7v, maar bij de ka7 kun je tenminste alles, maar dan ook alles instellen in het bios

• admiral866
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:34

admiral866

The King Personality Disorder

uhhu.
Athlon700 at ~800 (verhogen fsb)
Pagina: 1