[xDSL]IPv6 over Demon DSL Express?

Pagina: 1
Acties:

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:34

Stoney3K

Flatsehats!

Topicstarter
Vanwege stroomuitval was vandaag mijn router (een ZyXEL Prestige 650R-33) gereset en alles naar factotry defaults teruggevallen.

Mooi goed, alles weer aan, router staat dus default op bridge. Wat prima werkt als je een losse router achter je modem hebt hangen, of toevallig maar één PC op de switch aangesloten is. De mijne dus.

Wat bleek nou, bakje kreeg netjes een IP, in de range toegewezen van Demon, maar wat blijkt nou...

Ik had IPv6 op mijn Windows doos aanstaan en tot mijn grote verbazing kreeg ik een IP adres en een tunnel automatisch toegewezen. Waarvan het IPv6 adres ook geldig was online, o.a. Newszilla was op IPv6 netjes bereikbaar. Was even te vlug met het opzetten van de router op de 'conventionele' manier (NAT) om de adressen te noteren.

Heeft Demon 'unofficial' support voor een IPv6 tunnel of ben ik onverhoopt bij een andere provider binnengetunneld (sinds ik op de TU/e ook nog een tunnel up heb lopen)? Of heeft dit te maken met het verhuizen van allerlei diensten van Demon naar XS4ALL binnenkort?

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:34

Stoney3K

Flatsehats!

Topicstarter
Mini-update (niet om het topic te schoppen), maar de tunnel die ik binnenkreeg was via de computervereniging in Eindhoven. Die hadden mijn endpoint onthouden en het tunneltje kwam dan ook netjes up, zelfs tussen een FreeBSD en een Windows-bak :)

Nu heb ik alleen het probleem dat ik de tunnel niet over mijn NAT heen krijg. Iemand ervaring met het opzetten van een IPv6-in-IPv4 tunnel over een Prestige 650R? (En nee, ik ga hem niet in bridge modus zetten, want ik weet dat dat werkt en bovendien heb ik geen PC die ik even als router kan doneren)

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud