In het verleden vroeg ik alle gegevens van een database op en liet deze via een loop (movenext) in een tabel zien.
Bij voorbeeld op alfabetische volgorde
Dit werkt over het algemeen goed, nu wil ik de gegevens uit de database splitsen in 2en. Omdat ik per recordset maar 2 stuks data opvraag en als ik het op de hierboven beschreven manier zou doen ik een te smalle tabel zou hebben.
Dus wil ik de tabel splitsen maar wel zodanig dat ik niet horizontaal de gegevens laat zien maar verticaal op alfabtische volgorde.
In code is het misschien duidelijker.
Het is niet mogelijk om met het record Id te werken omdat je ook de mogelijkheid hebt om records te verwijderen.
Mijn gedachten zijn:
1 een teller laten meelopen met de loop en het totaal aantal records tellen en met deze 2 waarden kan je het volgens mij voor elkaar krijgen.
2 met een style sheet is het misschien mogelijk 2 tabellen naast elkaar te plaatsen.
Zijn dit 2 praktisch uitvoerbare ideeen of is er een derde (makkelijker) mogelijkheid.
Bij voorbeeld op alfabetische volgorde
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| <table>
<tr>
<td>Response.Write (recordset("data1"))</td>
</tr>
<<tr>
<td>Response.Write (recordset("data2"))</td>
</tr>
<tr>
<td>Response.Write (recordset("data3"))</td>
</tr>
<<tr>
<td>Response.Write (recordset("data4"))</td>
</tr>
</table> |
Dit werkt over het algemeen goed, nu wil ik de gegevens uit de database splitsen in 2en. Omdat ik per recordset maar 2 stuks data opvraag en als ik het op de hierboven beschreven manier zou doen ik een te smalle tabel zou hebben.
Dus wil ik de tabel splitsen maar wel zodanig dat ik niet horizontaal de gegevens laat zien maar verticaal op alfabtische volgorde.
In code is het misschien duidelijker.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| <table>
<tr>
<td>Response.Write (recordset("data1"))</td>
<td>Response.Write (recordset("data3"))</td>
</tr>
<tr>
<td>Response.Write (recordset("data2"))</td>
<td>Response.Write (recordset("data4"))</td>
</tr>
</table> |
Het is niet mogelijk om met het record Id te werken omdat je ook de mogelijkheid hebt om records te verwijderen.
Mijn gedachten zijn:
1 een teller laten meelopen met de loop en het totaal aantal records tellen en met deze 2 waarden kan je het volgens mij voor elkaar krijgen.
2 met een style sheet is het misschien mogelijk 2 tabellen naast elkaar te plaatsen.
Zijn dit 2 praktisch uitvoerbare ideeen of is er een derde (makkelijker) mogelijkheid.
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2006 22:55 ]