Toon posts:

Videokaart te weinig stroom!?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds eigenlijk dag 1 van mijn nieuwe systeem (inmiddels al weer 2 maanden geleden) heb ik na het installeren van alle drivers het volgende (wellicht op GoT bekende) probleem:
The NVIDIA System Sentinel has detemined that your NVIDIA based graphics adapter is operating on a serveley limited power source.

To protect your hardware from being damaged or causing a potential lockup, the GPU has lowered it's operating frequency to a level which will cause it to operate safely. You may notice decreased performance in some applications.
Ik krijg deze melding op de volgende specs:
AMD Athlon 64 X2 Dual Core 4600+
1024MB intern (2x512 heatsinked matched pair)
Asus EN6800 Ultra 256MB
Coolermaster 450 Realpower voeding
Windows XP Home

Na het nodige GoTten en Googlen naar oplossing zijn de volgende dingen inmiddels geprobeerd:

- Drivers
-- 6.14.0010.8421 (English) 3/9/2006 15:29:00, 3968512 bytes <- heb ik geupgrade naar
-- 6.14.0010.9131 (English) 6/1/2006 17:22:00, 4529408 bytes
- Hardware uit comp gehaald:
-- TV kaart, Soundkaart, Floppy, CD, DVD en alle USB apparaten (op keyboard na, zelfs muis weggehad)
- Swappen
-- Moederbord, Processor, Videokaart, Geheugen, Voeding (lang leven garantie)

Grappige is hier wel:
ik krijg de melding DIRECT als ik windows op start, ik hoef geen enkel programma te starten.

Volgens mijn bescheiden mening heb ik geen aansluiting voor een extra Molex op de kaart, er staat ook nergens in de handleiding dat die er op zou moetten.
Enige wat ZOU kunnen, maar ik kan het nergens terugvinden in de handleiding, dat is dat de kaart extra stroom moet krijgen via deze connector:
Afbeeldingslocatie: http://www.zilverdael.nl/images/videokaart.jpg
Maar dan zou een verloopstekker in de doos mij wel handig lijken.

Iemand nog verdere ideeen om dit probleem te verhelpen?

• jagana
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 30-07 15:24
Het klopt dat op die connector een stekkertje moet, en er zou bij die (6800 Ultra?) een verloopstekkertje moeten zitten en wel eentje die van 2 molex stekkertjes een pci-e stekker maakt.

want het moederbord kan niet voldoende stroom leveren voor die videokaart.

die stekkertjes zijn ook wel te koop bij de betere computerboeren.

[ Voor 3% gewijzigd door jagana op 08-07-2006 22:14 ]

Verwijderd

de 6800 ultra is de high-end kaart van de vorige generatie, je mag er wel van uitgaan dat die een extra molex nodig heeft, aan de bovenkant helemaal achteraan(zo ver mogelijk van de kast) zit als het goed een 2 of 4 polig molex aansluitinkje
die had je al gevonden

waarom heb je hem dan niet aangesloten |:(

en is het trouwens geen fraude om gewoon alles met garantie te doen |:(

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2006 22:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
jagana schreef op zaterdag 08 juli 2006 @ 22:12:
Het klopt dat op die connector een stekkertje moet, en er zou bij die (6800 Ultra?) een verloopstekkertje moeten zitten en wel eentje die van 2 molex stekkertjes een pci-e stekker maakt.

want het moederbord kan niet voldoende stroom leveren voor die videokaart.

die stekkertjes zijn ook wel te koop bij de betere computerboeren.
http://www.sallandautomatisering.nl/?pid=13319&ref=2
Afbeeldingslocatie: http://www.sallandautomatisering.nl/files/13980.jpg
Zo iets dus ???

Lekker verhaal dat die kabel er bij geen van beide kaarten bij zit!
Jammer dat ik nu geen verhaal meer kan halen

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 08 juli 2006 @ 22:19:
de 6800 ultra is de high-end kaart van de vorige generatie, je mag er wel van uitgaan dat die een extra molex nodig heeft, aan de bovenkant helemaal achteraan(zo ver mogelijk van de kast) zit als het goed een 2 of 4 polig molex aansluitinkje
die had je al gevonden

waarom heb je hem dan niet aangesloten |:(

en is het trouwens geen fraude om gewoon alles met garantie te doen |:(
Omdat hij er niet bij zit :(
En nee, want de MyCom heeft het zelf aangeboden om op die manier via een soort 'trail & error' proces het probleem te achterhalen. Dus weinig frauduleus aan van mijn kan iig.

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2006 22:27 . Reden: typo ]

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:07

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Dat is inderdaad de plaats waar de stekker voor de stroomtoevoer in moet.
Kwestie van zo'n kabeltje halen. Zijn standaard 6 pins PCI-E Videokaart stekkers. De meeste voedingen hebben dat soort draadjes er ook standaard bij zitten. Heb je daar ook niets bijgekregen? Want bij de Tagan 480W in de PC tegenover mij heb ik 2 van dergelijke snoeren die ik er aan kan hangen.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• SpiriTNL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:30
De aansluiting op je GFX-kaart is toch 6-pins?

Op die coolermaster voeding die jij hebt zit als het goed is standaard een PCI-e 6-pins stekker.
Deze is bedoelt voor de gfx-kaart.

Of je voeding moet ouder zijn als November 2005

[ Voor 6% gewijzigd door SpiriTNL op 09-07-2006 16:23 ]

Pagina: 1