Sinds eigenlijk dag 1 van mijn nieuwe systeem (inmiddels al weer 2 maanden geleden) heb ik na het installeren van alle drivers het volgende (wellicht op GoT bekende) probleem:
AMD Athlon 64 X2 Dual Core 4600+
1024MB intern (2x512 heatsinked matched pair)
Asus EN6800 Ultra 256MB
Coolermaster 450 Realpower voeding
Windows XP Home
Na het nodige GoTten en Googlen naar oplossing zijn de volgende dingen inmiddels geprobeerd:
- Drivers
-- 6.14.0010.8421 (English) 3/9/2006 15:29:00, 3968512 bytes <- heb ik geupgrade naar
-- 6.14.0010.9131 (English) 6/1/2006 17:22:00, 4529408 bytes
- Hardware uit comp gehaald:
-- TV kaart, Soundkaart, Floppy, CD, DVD en alle USB apparaten (op keyboard na, zelfs muis weggehad)
- Swappen
-- Moederbord, Processor, Videokaart, Geheugen, Voeding (lang leven garantie)
Grappige is hier wel:
ik krijg de melding DIRECT als ik windows op start, ik hoef geen enkel programma te starten.
Volgens mijn bescheiden mening heb ik geen aansluiting voor een extra Molex op de kaart, er staat ook nergens in de handleiding dat die er op zou moetten.
Enige wat ZOU kunnen, maar ik kan het nergens terugvinden in de handleiding, dat is dat de kaart extra stroom moet krijgen via deze connector:

Maar dan zou een verloopstekker in de doos mij wel handig lijken.
Iemand nog verdere ideeen om dit probleem te verhelpen?
Ik krijg deze melding op de volgende specs:The NVIDIA System Sentinel has detemined that your NVIDIA based graphics adapter is operating on a serveley limited power source.
To protect your hardware from being damaged or causing a potential lockup, the GPU has lowered it's operating frequency to a level which will cause it to operate safely. You may notice decreased performance in some applications.
AMD Athlon 64 X2 Dual Core 4600+
1024MB intern (2x512 heatsinked matched pair)
Asus EN6800 Ultra 256MB
Coolermaster 450 Realpower voeding
Windows XP Home
Na het nodige GoTten en Googlen naar oplossing zijn de volgende dingen inmiddels geprobeerd:
- Drivers
-- 6.14.0010.8421 (English) 3/9/2006 15:29:00, 3968512 bytes <- heb ik geupgrade naar
-- 6.14.0010.9131 (English) 6/1/2006 17:22:00, 4529408 bytes
- Hardware uit comp gehaald:
-- TV kaart, Soundkaart, Floppy, CD, DVD en alle USB apparaten (op keyboard na, zelfs muis weggehad)
- Swappen
-- Moederbord, Processor, Videokaart, Geheugen, Voeding (lang leven garantie)
Grappige is hier wel:
ik krijg de melding DIRECT als ik windows op start, ik hoef geen enkel programma te starten.
Volgens mijn bescheiden mening heb ik geen aansluiting voor een extra Molex op de kaart, er staat ook nergens in de handleiding dat die er op zou moetten.
Enige wat ZOU kunnen, maar ik kan het nergens terugvinden in de handleiding, dat is dat de kaart extra stroom moet krijgen via deze connector:

Maar dan zou een verloopstekker in de doos mij wel handig lijken.
Iemand nog verdere ideeen om dit probleem te verhelpen?