Dell Dimension 4550: socket 478?

Pagina: 1
Acties:

• MOmax
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 03-02 09:01
Allereerst: eigenlijk lijkt topic dell dimension koelprobleem heel erg op mijn probleem.

Kort gezegd: de kastkoeler/airduct-combi maakt ontzettend veel geluid want ze krijgen me PC maar nauwleijks koel. 't Is ook niet heel vreemd, want m'n Quadro4 (00XGL wordt passief gekoeld. M'n oplossing weet ik ook al: ik ga de passieve proc-koeler vervangen door een actieve koeler. Nou zie ik op de uitstekende site van Zalman allemaal instuctiefilmpjes met bevestigingsmethoden waarvan ik me sterk afvraag of die compatible zijn met een Dell 478 socket. Dell klemt het koel-element met een hefboom vast tegen de processor (op[ zich een mooi systeem). Kan ik bij een vervangende koeler daar géén gebruik meer van maken? Wie heeft hier ervaring mee?

Verwijderd

ik heb een vriend die ook een dell heeft met s478, maar ik weet niet precies meer welke versie. Bij zijn pc stond er een socket604/603 (dacht 604, maar ben het niet meer zeker) koeler op zijn moederbord. Misschien dat je eerder eens naar die cpukoelers moet kijken om te zien of ze compatibel zijn? Anders gaatjes opmeten en eventueel retention bracket mee vervangen.

• MOmax
Bestaat er een soort van plaatjes-overzicht met alle bevestigingsmethoden voor koelers?

Afbeeldingslocatie: http://support.dell.com/support/edocs/systems/dim4550/replac34.jpg

Dit is iig de bevestiging van de koeler zoals ie in een Dimension 4550 zit...

[ Voor 49% gewijzigd door MOmax op 08-07-2006 21:45 ]

• MOmax
[Klein schopje] Niemand ervaring met dit probleem?