Toon posts:

24 bit 48khz playback in windows media player

Pagina: 1
Acties:
  • 423 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Guys,

Ik ben begonnen met het digitaliseren van mijn LP's, nou het ik speciaal daarvoor een redelijk goede audiokaart gekocht, m-audio revolution 5.1, 196Khz 24bit playback, 96khz 24bit record. Hiermee digitaliseer ik mijn LP's 48Khz 24bit klinkt perfect (afspelen in wavelab Lite), alleen kan ik ze niet beluisteren in windows media player.
Als ik een 16 bit opname maak heeft mediaplayer geen problemen, bij 24 bit error geen codec. :'(

Nou heb ik al gezocht op internet maar ik kan geen codec/plugin voor mediaplayer vinden, weten jullie waar ik die kan vinden, of is 24bit audio niet mogelijk in mediaplayer?

Als tijdelijk alternatief zou ik natuurlijk die 24bit opnamen kunnen converteren naar 16 bit, ik kan in wavelab lite geen optie vinden om dit te doen, iemand suggesties?

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:23

voodooless

Sound is no voodoo!

Als je een goede geluidskaart hebt en goede opnames maakt, dan is het niet meer dan normaal om ook een goede player te gebruiken lijkt me ;) WMP is daar geen goed voorbeeld van ;)

Probeer een Foobar!

Voor goede conversie naar 16 bits (als je persee WMP wil gebruiken), probeer een audacity!

[ Voor 19% gewijzigd door voodooless op 08-07-2006 21:31 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

Topicstarter
deepspace schreef op zaterdag 08 juli 2006 @ 21:31:
Als je een goede geluidskaart hebt en goede opnames maakt, dan is het niet meer dan normaal om ook een goede player te gebruiken lijkt me ;) WMP is daar geen goed voorbeeld van ;)

Probeer een Foobar!

Voor goede conversie naar 16 bits (als je persee WMP wil gebruiken), probeer een audacity!
Das jammer, ik wil heel graag die "lp's" afspelen op mijn HTPCeetje, dan maar converteren :( .
Bedankt ;)

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Nah, niet zo snel opgeven he ;)

Zet het spul om naar flac, en installer dan een van de flac direct show filters. Die zouden de 24 bit files gewoon moeten kunnen afspelen. En je kunt ook tags krijgen: http://wmptagext.sourceforge.net/

[ Voor 26% gewijzigd door voodooless op 08-07-2006 21:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
deepspace schreef op zaterdag 08 juli 2006 @ 21:52:
Nah, niet zo snel opgeven he ;)

Zet het spul om naar flac, en installer dan een van de flac direct show filters. Die zouden de 24 bit files gewoon moeten kunnen afspelen. En je kunt ook tags krijgen: http://wmptagext.sourceforge.net/
Ik ga het proberen :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dat converteren nog niet geprobeert, maar alle opgenomen 48Khz 24bit opnames naar mijn hoodPC(XP prof) gekopieerd. Ik double klik voor de gein op een file en windows media player speelt het gewoon af 8)7, er zit dus een verschil tussen WM player op mijn HTPCeetje en mijn andere PC.

Wat kan het verschil zijn?

Op mijn laptop, ook XP prof, kan ik die files niet afspelen via WM.

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

HTPC misschien AC97 chipje zonder 24 bit support?

Verwijderd

Topicstarter
deepspace schreef op zondag 09 juli 2006 @ 16:10:
HTPC misschien AC97 chipje zonder 24 bit support?
In die HTPC zit inderdaat een AC97 chippie, maar mijn ik gebruik in mijn HTPC die M-audio geluidskaart. Mijn hoofdPC A8v gebruikt het onboard AC97 geluid net als mijn laptop.

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17:02

Indoubt

Always be indoubt until sure

Ik gebruik een m-audio (transit usb) in combinatie met Foobar met verassend goede resultaten. De native files zijn welliswaar geen 24 bit maar ik heb wel 24bit ge-upsampelde files afgespeeld.

De resultaten met foobar waren beter als met windows media player

Verwijderd

Topicstarter
Indoubt schreef op maandag 10 juli 2006 @ 01:06:
Ik gebruik een m-audio (transit usb) in combinatie met Foobar met verassend goede resultaten. De native files zijn welliswaar geen 24 bit maar ik heb wel 24bit ge-upsampelde files afgespeeld.

De resultaten met foobar waren beter als met windows media player
Het geluid zal ongetwijfeld beter zijn met foobar, nu gebruik ik wavelab om 24bit files af te spelen (klinkt ook erg goed), alleen voor mijn HTPC zou ik graag de player gebruiken die windows MCE gebruikt (media player) ook al zal de kwaliteit minder zijn (24bit downscalen naar 16bit). Door MCE te gebruiken kan ik de mooie en gemakkelijke userinterface gebruiken van MCE, als ik echt goede kwaliteit wil horen gebruik ik wel een ander programma.
Het rare is alleen dat zodra ik een 24bit file op mijn mediacenter probeer af te spelen via WM player (via M-audio revolution 5.1) ik een error krijg (via wavelab geen probleem), op mijn hoofdpc speelt deze 24bit file gewoon af via WM player (via onboard geluidskaart AC97) waarschijnlijk converteert WM player dit naar 16bit?, WM player op mijn laptop weigert eveneens die 24bit file af te spelen (onboard AC97)?
Naar mijn weten zijn alle drie de WMplayers geupdated naar de laatste versie.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb wel wat gevonden:

http://www.microsoft.com/...forpros/codecs/audio.aspx

Windows Media Audio 10 Professional
Windows Media Audio 10 Professional (WMA 10 Pro) is the most flexible Windows Media audio codec available – supporting profiles that include everything from full-resolution 24-bit/96 kHz audio in stereo, 5.1 channel, or even 7.1 channel surround sound, to highly efficient mobile capabilities at 24 Kbps to 96 Kbps for stereo, and 128 Kbps to 256 Kbps for 5.1-channel sound. WMA 10 Pro offers incredible quality for consumers using high-fidelity hardware and 5.1 channel surround sound-equipped computers -– and for consumers playing audio content on their mobile devices. WMA 10 Pro supports streaming, progressive download, or download-and-play delivery at 128 to 768 Kbps.

For more information about the mobile capabilities in WMA Pro and how it compares to other audio codecs, see the NSTL Test Report.

When using 5.1 surround sound audio compressed at 384 Kbps with WMA 10 Pro, most listeners cannot discern any differences between the compressed music and the original pulse code modulation (PCM) files. WMA Pro also offers dynamic range control using the maximum and average audio amplitudes that are calculated during the encoding process. Using the Quiet Mode feature in Windows Media Player 9 and later, users can hear either the full dynamic range, a medium difference range up to 12 decibels (dB) above the average, or a little difference range up to 6 dB above the average.

If a user tries to play back a file that was encoded using the 5.1 channel, 24-bit, 96 kHz sampling capabilities, but does not have a system or sound card that supports multi-channel or high-resolution sound, multiple channels are combined into stereo audio (for example, 16-bit, two channel audio), ensuring that users get the best playback experience their systems can provide.

Daarom werkt het op mijn A8v, vreemde is alleen dat ik exact dezelfde WM versie (10.00.00.40.36) op mijn HTPC heb en mijn laptop een daar werkt het niet? :(
Pagina: 1