Zien wie er met je wifi is verbonden?

Pagina: 1
Acties:
  • 136 views sinds 30-01-2008

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 03-03 14:45

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Topicstarter
Hey,

Ik vroeg me af of het mogelijk was om met een programma te kunnen zien wie er allemaal met mijn draadloos netwerk verbonden is?

Ik heb een Belkin Wireless F5D7 802.11g router.

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Verwijderd

wat wil je zien dan

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-04 23:10
k denk dat je dat in je router wel kunt bekijken. in mijn x-micro kun je iig een DHCP tabel bekijken. hier zie je welke computers welk ip adres hebben enz...

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

• ram.con
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10-01 16:21

ram.con

non-profit ram

Het zou op de configpagina's van je router kunnen staan. Dat is meestal het geval. Zoek naar

status
wireless status
connection
wireless
log

oid in het menu van die configpagina's.

Je krijgt dan meestal een lijst met verbonden MAC adressen te zien.

En je kunt natuurlijk ook de manual eerst lezen :O

En met een programma: er bestaan geloof ik wel iets van plug-ins of firmware upgrades voor sommige routers die de gegevens doorsturen naar een bepaalde client waar je ze dan kunt monitorren. Of je schrijft een rip-scriptje van de bewuste routerconfigpagina..

[ Voor 47% gewijzigd door ram.con op 08-07-2006 21:26 . Reden: Gebruik Programma ]

• Neok_
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Je hebt idd een programma om te kijken welke andere laptops met hetzelfde accespoint verbonden zijn, maar daarvoor moet je ff bij MisterMeester zijn (hem heb ik het wel eens zien gebruiken).
Dat zou moeten werken op elk accespoint, zonder dat je accespoint compatible hiermee moet zijn of dat je het adminpass ervan moet hebben.

//edit:
Ik heb hier alleen over computers die via WiFi verbinding maken.

[ Voor 37% gewijzigd door Neok_ op 08-07-2006 21:29 ]

• MarkieNL
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-03 21:05
ram.con schreef op zaterdag 08 juli 2006 @ 21:23:
Het zou op de configpagina's van je router kunnen staan. Dat is meestal het geval. Zoek naar

status
wireless status
connection
wireless
log

oid in het menu van die configpagina's.

Je krijgt dan meestal een lijst met verbonden MAC adressen te zien.

En je kunt natuurlijk ook de manual eerst lezen :O

En met een programma: er bestaan geloof ik wel iets van plug-ins of firmware upgrades voor sommige routers die de gegevens doorsturen naar een bepaalde client waar je ze dan kunt monitorren. Of je schrijft een rip-scriptje van de bewuste routerconfigpagina..
Is dat niet alleen de lijst van de gebruikers van de DHCP server?

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-04 11:55

BHQ

Post liever niet.

In mijn router kan ik iig. zien welke clients er verbonden zijn en met welke snelheid en welk IP ze hebben enzo, gewoon ff naar het IP van je router gaan en zoeken ;)

• Neok_
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Yapser schreef op zaterdag 08 juli 2006 @ 21:28:
[...]

Post liever niet.

In mijn router kan ik iig. zien welke clients er verbonden zijn en met welke snelheid en welk IP ze hebben enzo, gewoon ff naar het IP van je router gaan en zoeken ;)
Die functionalitiet verscheelt nogal eens per merk ;). Wat voor router heb jij eigenlijk ?

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-04 17:36
Bij DHCP Client List Zou dat moeten staan.

• BHQ

BHQ

Neok_ schreef op zaterdag 08 juli 2006 @ 21:30:
[...]

Die functionalitiet verscheelt nogal eens per merk ;). Wat voor router heb jij eigenlijk ?
Asus WL-500G Deluxe met DD-WRT firmware :) USB gebruik ik toch niet.

[ Voor 10% gewijzigd door BHQ op 08-07-2006 21:35 ]

• Lex_brugman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-03 16:06
Of met kismet.

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 03-03 14:45

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Topicstarter
Is dat ook een los programma?

Liefst zou ik iig een programmaatje hebben om het te kunnen zien.

Ik wil geen gekke dingen gaan doen ofzow hoor.... ik wil gewoon even zien of er meer pc's dan toegestaan stiekem met mijn router verbonden zijn.
(Gewoon ter controle).

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

• BHQ

BHQ

Met Kismet zie je echt niet wie er met het AP verbonden zijn waar jij op hangt, buiten dat werkt het programma alleen in Linux en heb je dus een beperkt aantal kaartjes dat werkt.

post gewoon niet

• Lex_brugman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-03 16:06
DJ_The_SP schreef op zaterdag 08 juli 2006 @ 21:45:
[...]

Is dat ook een los programma?

Liefst zou ik iig een programmaatje hebben om het te kunnen zien.

Ik wil geen gekke dingen gaan doen ofzow hoor.... ik wil gewoon even zien of er meer pc's dan toegestaan stiekem met mijn router verbonden zijn.
(Gewoon ter controle).
Kismet is een los programmaatje, het is van origine geschreven voor Linux maar er zijn volgens mij ook wel binaries voor windows te vinden.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:57

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Mja, dat zal vast wel kunnen, maar de eigen inzet is ver te zoeken.
Meestal hebben Access Points iets in hun webinterface zitten om te kijken welke NIC's er allemaal verbonden zijn met dat AP.
Begin daar eerst eens te zoeken zou ik zeggen.

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.