Toon posts:

speedtouch 706 met linksys WRT54G geen inet

Pagina: 1
Acties:
  • 1.558 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds enige tijd adsl. (eerst kabel) Alles bevalt prima, echter sinds vandaag een nieuwe router gekocht. De WRT54G van linksys. Belangrijkste reden. Makkelijk te installeren.

De installatie cd was makkelijk. Echter na alle stappen doorlopen te hebben vind mijn pc de router. De router ziet mijn pc. Het lampje internet brand ook op de router, maar ik krijg geen inet door. Reeds een andere kabel tussen mijn modem en router gehangen, maar ook dit mocht niet baten. Als ik de kabel uit de router trek en weer in mijn pc (rechtstreeks de inet kabel dus) dan werkt het weer wel. Moet ik ook nog iets instellen op mijn modem zodat mijn router en modem kunnen communiceren?

inet verb: DHCP (speedlinq adsl)
speedtouch 706 van Thomsom
Linksys WRT54G (deze gebruik ik dus nog met een kabel)

• mieg_1981
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-03-2024
wij hebben hier precies hezelfde probleem. We hebben net het bericht gepost. Misschien kunnen deze 2 apparaten niet goed samenwerken ?

Verwijderd

Topicstarter
ik denk dat dat het is. Begin te lezen dat het beide routers zijn. Als je de aparaten los bekijkt. De oplossing schijnt te zitten in het configureren van je modem. Alleen dat gaat via een speedlinq cd en heb die reeds opnieuw gedraaid, maar daar kan ik niet op instellen dat ik hem alleen als modem wil gebruiken. Bovendien weet ik niet wat er begeurd met het voip gedeelte van het modem als ik dat wel doe.

inmiddels heb ik gevinden dat je via poort 10.0.0.138 het modem kunt configureren. Als je dit bovenin je browser typed. Alleen kom je dan met het probleem dat als je hem insteld als bridge dat je dan volgens mij geen VOIP meer hebt.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2006 21:50 ]

• Morph3u55
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 05-03 15:51
Bovenaan Automatic Configuration DHCP
Zet de DHCP functie uit op de Linksys router.
Moet uiteraard wel in de range zijn waar het modem ook ip-adress in zit.
Bij mij werkt het perfect.

Groet,
Morph3u55

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Gooi die WRT54G maar weg en neem een WAP54G zou ik zeggen.
Als de TS weet dat het beide routers zijn, waarom koopt hij dan die router en niet he accesspoint?
Eventueel een switch erbij, en klaar ben je.

Scheelt een hoop ellende.

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Verwijderd

Topicstarter
Dat las ik uiteraard later pas. ;)

• Marvie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-03 20:53
Ik weet dat het een oud topic is, maar voor mensen die toch een oplossing zoeken...

Je kan de WRT54G gewoon samen met de Speedtouch 706 gebruiken als je maar zorgt dat de Linksys een andere IP range heeft dan de Speedtouch. Mijn Seedtouch heeft 192.168.1.254 en ik heb de Linksys 192.168.2.1 gegeven en nu kan ik gewoon draadloos met de Linksys op internet!

Succes

Xbox Live Knalle Arie

Verwijderd

Anti-XP schreef op zondag 09 juli 2006 @ 15:20:
Gooi die WRT54G maar weg en neem een WAP54G zou ik zeggen.
Als de TS weet dat het beide routers zijn, waarom koopt hij dan die router en niet he accesspoint?
Eventueel een switch erbij, en klaar ben je.

Scheelt een hoop ellende.
Gelul werkt gewoon geschreeuw in de ruimte en geen oplossing als je hem dan toch al in huis heb dan gewoon ook zorgen dat het werkt weggooien is geen optie dan beter aan mij geven.
Ik werk zo al een maand of 2 als volgt;
Log in op het routertje,
1: vul in de setup/configuratie van de router (in dit geval een linksys) een vast ipnr in bijvoorbeeld;
ipnr:192.168.1.64
sub:255.255.255.0
gate:192.168.1.254
dns:192.168.1.254
2:zorg dat het routertje op een lanport zit geprikt (bij mij ziet die op port2 op port1 zit een vaste computer)
3;Dan je speedtouch even uitschakelen en weer aanzetten voor de zekerheid
Log nu in op de speedtouch,
typ 192.168.1.254 in de adresbalk van de browser.
beginpagina van de ADSL modem verschijnt
Klik in het menu op Home Network.
Klik in het menu op Devices.
je komt in het scherm Local Network Devices.
Klik onder Pick a task... op Assign the public IP address of a connection to a device.
je komt in het scherm Assign the public IP address of a connection to a LAN device.
Klik in de tabel Internet Service op Edit.
Selecteerd onder Device de PC of in dit geval de ROUTER waar het publieke IP-adres aan toe moet worden gekend.

Klik op Apply.
Ik heb bij mij de vuurmuur uit gezet in de speedtouch aangezien ik 2 vuurmuurtjes iets te overdreven vind 8)7
De linksys (of elke andere aangesloten router) werkt nu eigenlijk gewoon rechtstreeks aangezien je dmz gebruikt _/-\o_
De overige vast aangesloten computers kan je of in de speedtouch prikken die krijgen dan gewoon een local iptje maar je kan ook natuurlijk alles laten lopen via het routertje wat je achter de speedtouch heb geprikt zodat allen computers zowel vast als draadloos via dezelfde netwerkgroep lopen als je dat echt wilt.
Pagina: 1