Toon posts:

[Azureus] Sinds een aantal dagen geen connectie meer? *

Pagina: 1
Acties:

• Queenfanmichel
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-02 11:58
Ik zit met een probleem, al tijden maak ik gebruik van azureus maar sinds een aantal dagen willen de downloads niet meer hij geeft wel aan dat er gedownload wordt maar verder niks.

Op den duur geeft hij aan dat er een error is (UPnP: Mapping 'incomming peer data port (tcp/6881)' failed) en nu wordt er niks meer binnen gehaald.

Ik heb overal gekeken waar het aan kan liggen maar heb niks kunnen vinden.
http://img192.imageshack.us/img192/2369/azureus8tz.jpg
Men heeft het over een NAT/firewall probleem dit heb ik nog nooit eerder gehad, zit achter een router heb de firewall van windows uitgeschakeld en heb alleen de firewall die in de router zit aanstaan.

wie weet hier een oplossong voor

• Drawer
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Probeer eens de firewall in je router uit te zetten. Kijk eens of het dan wel goed werkt. Vind je dit niet veilig genoeg probeer dan eens de benodigde poorten te forwarden, dat moet ook werken als het goed is. :)

• Muramasa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 27-03 16:59
Je moet in de router poort 6881 TCP open zetten.

Voor meer info, zie www.portforward.com

Succes :).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Queenfanmichel
Drawer schreef op zaterdag 08 juli 2006 @ 20:54:
Probeer eens de firewall in je router uit te zetten. Kijk eens of het dan wel goed werkt. Vind je dit niet veilig genoeg probeer dan eens de benodigde poorten te forwarden, dat moet ook werken als het goed is. :)
Had voor dit probleem zowel de firewal van mijn router aan staan en nog een extra firewall op de pc staan (zonealarm) en toen werkt het ook.
Waarom nu niet ik weet het niet heb niks verandert alleen een update gehad van Azureus.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ParkOverall
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-03 15:54
Azureus wil je router, na de update (hiervoor niet?) m.b.v. UPnP configureren op het punt van portforwarding, maar daar gaat blijkbaar iets mis; ondersteunt je router UPnP? (Ik zou UPnP niet gebruiken: is niet veilig genoeg?!)

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 154180

Probeer zelf je poorten te forwarden in je router.
En kan het zijn dat iemand anders in het netwerk ook azureus gebruikt?

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 179479

Je moet wel de poorten 6881 t/m 6889 open zetten en dan PTCP EN PUDP aanzetten, en natuurlijk het juiste interne ip adres.

Voor extra poorten moet je ook nog 49152 t/m 65535 open zetten en dan ook de PTCP EN PUDP aanzetten.

Vul dan in azureus onder tabblad Gereedschappen en dan NAT/Firewall test : 49152 in.

Restart Azureus en bekijk nu op de lampjes onderin groen worden.

Mocht die hierna nog fouten geven hoor ik het graag.

Firewall zowel in je router hoef je niks aan te doen, firewall van je pc gooi er allemaal maar vanaf je zit achter een router en als je deze hebt beveiligd is er een minimale kans je ze hierop kunnen inloggen.

Succes ermee

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 27-03 17:39
Zo'n -gigantische- range zou ik niet open zetten, BitTorrent heeft maar een enkel poortje nodig...

Gooi iig. meteen ZoneAlarm van je bak, dat is niet nodig. Stuur daarna de poortjes door in je router naar je pc.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-02 15:56

pasta

Ondertitel

offtopic:
Ik voer even een titelfix uit :)

Uiteraard is Het Grote Poortmappingsverhaal ook nog altijd handig om even door te lezen.
Yapser schreef op zondag 09 juli 2006 @ 11:23:
Gooi iig. meteen ZoneAlarm van je bak, dat is niet nodig. Stuur daarna de poortjes door in je router naar je pc.
Een firewall is toch zeker wel nodig tegenwoordig. Je bent dom als je er geen installeert eigenlijk. :)

Signature

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BHQ
Uitgaande dat er een in zijn router zit, en die heeft ie, want hij moet portmappen :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Queenfanmichel
zal eens proberen om UPnP uit te zetten in mijn router, thanx voor zover

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BHQ
UPNP juist aanlaten, sommige clients mappen de poortjes dan automatisch :) zoals uTorrent.

• Queenfanmichel
Ik heb UPnP gewoon aan staan maar nog niks, is ook aangezet in mijn instellingen van de router.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee