Toon posts:

audio over verschillende pc's afspelen tegelijk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een opzetje in huis waarbij ik centraal een playlist kan maken a la itunes achtige interface zodat leken het ook kunnen en dat de playlist vervolgens over de verschillende pc's wordt afgespeeld(synced) zodat ik door het hele huis dezelfde muziek heb.

Het enige wat ik heb kunnen vinden zijn allemaal hardware oplossingen maar ik zoek naar software die dit kan.

ik heb een server in het berghok staan waar al me muziek op staat

Heeft iemand een ideeen om dit te kunnen realiseren???

alvast bedankt

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:23

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Gebruik de shoutcast plugin voor winamp, dan maak je op je server een soort internetradiostation en kan je op elke pc verbinden met je server.
Dan is het ook automatisch gesynchroniseerd. :)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Verwijderd

Topicstarter
Het is leuk als mensen uit je muziek collectie nummers in de playlist kunnen zetten als je met vrienden bent. Maar het zijn allemaal leken.

Is er een makkelijke manier om dan muziek toe te voegen aan de playlist??

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ben het eens met Gonadan, Shoutcast is er prima voor :)

• Borizz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-01 15:55
Verwijderd schreef op zaterdag 08 juli 2006 @ 20:36:
Het is leuk als mensen uit je muziek collectie nummers in de playlist kunnen zetten als je met vrienden bent. Maar het zijn allemaal leken.

Is er een makkelijke manier om dan muziek toe te voegen aan de playlist??
Jep er zijn ook plugins voor winamp te vinden, zodat je via je webbrowser je playlist aan kan passen, dit kan je dan overal in huis doen als je dat wilt. Een plugin die dat kan is ajaxamp (zover ik me kan herinneren).

If I can't fix it, it ain't broken.

Verwijderd

Topicstarter
ajaxamp leek even helemaal ideaal, maar hij deed het toch niet. blijkt dat ie toch nog een beetje buggy is.

ik ga toch voor shoutcast. Ben alleen nog op zoek naar een goede playlist editor

het punt is dat de server waar shoutcast draait geen soundcard heeft. dus winamp doet dan niks. moet dus een online playlist editor hebben.

iemand ideeen hiervoor?
Pagina: 1