Toon posts:

Ten einde raad met Azureus

Pagina: 1
Acties:
  • 287 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo beste mensen,

Ik heb een probleem met Azureus, maar ik plaats dit bericht omdat ik alle bronnen al doorgelezen heb over wat het probleem ook maar zou kunnen zijn. Ik ben ten einde raad, daarom zal ik degene die samen met mij dit probleem wil oplossen erg dankbaar zijn.

Wat gegevens over mijn internetverbinding:

Thompson Speedtouch Alcatel 510v4 multi-pc modem (op dit modem of router zijn 3 computers direct aangesloten. Heb de benodigde poorten voor Azureus 49152 op TCP en UDP gevoorwaard, ik gebruik de ip van de router/modem hiervoor (10.0.0.etc..). Dit is het enige modem wat ik heb, dus alle computers staan gewoon direct daar op.
ISP: Wanadoo
Beveiliging: McAfee firewall, virusscanner, antispyware, spamkiller (Heb de benodigde poorten open gezet in de firewall en getest met een port probe, deze test was succesvol). GEEN windows firewall.

Verder heb ik static ip ingesteld volgens instructies op internet. Dus alles is zoals het hoort te zijn volgens alle verhalen op internet. Maar ik heb zo'n idee dat er toch iets met de router verkeerd zit, een verkeerde configuratie ofzo, maar daar kan ik met mijn pet niet bij.

Zowel NAT als DHT in Azureus geven aan dat ze achter een firewall zitten, maar dat slaat nergens op.

Heeft iemand een idee van wat ik zou kunnen doen? Alvast bedankt

• digitalb
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 30-03 22:57
[b][message=26100421,noline]Azurean schreef op zaterdag 08 juli 2006 @ Heb de benodigde poorten voor Azureus 49152 op TCP en UDP gevoorwaard, ik gebruik de ip van de router/modem hiervoor (10.0.0.etc..). Dit is het enige modem wat ik heb, dus alle computers staan gewoon direct daar op.
I
emmm, je forward naar je router??
Als je nu eens naar het ip adres van de betreffende pc forward? gaat volgens mij een stuk beter

• renskoenraadt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 24-02 23:54

renskoenraadt

Like No Other

Haha duidelijk, je moet wanneer je je port forward in je modem/router wel je ipadres van je pc opgeven heh :PJe kunt dat vinden door het volgende te doen

1. Start -> uitvoeren
2. Tik in: cmd
3. Tik in: ipconfig -> tadaa, daar is je ip van je pc.

Vervolgens vul je dit in bij je modem/router, samen met de gewenste te forwarden port, en voila, hij doet t.

p.s. Als je sim bent gebruikt je Utorrent, Dit proggie is vele malen kleiner, maakt geen gebuik van Java, is minder belastend voor je werkgeheugen en bevat alle opties die azureus ook heeft...

[ Voor 27% gewijzigd door renskoenraadt op 08-07-2006 20:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dit werkt voor emule wel dus dat gedeelte klopt, dit is in ieder geval wat iedereen doet.

Het ziet er zo uit: 10.0.0.153:49152

Voor Emule deed ik dit: 10.0.0.153:4662 en toen gingen de groene lampjes opeens branden.

Verwijderd

Topicstarter
ja dat met ipconfig heb ik toen ook gedaan om de static ip in te stellen, bij ip adres stond 10.0.0.153

• renskoenraadt

renskoenraadt

Like No Other

Verwijderd schreef op zaterdag 08 juli 2006 @ 20:05:
Dit werkt voor emule wel dus dat gedeelte klopt, dit is in ieder geval wat iedereen doet.

Het ziet er zo uit: 10.0.0.153:49152

Voor Emule deed ik dit: 10.0.0.153:4662 en toen gingen de groene lampjes opeens branden.
Dan heb je wsl te maken met een losse modem en router, want dan moet je in de modem idd wel eerst forwarden naar je ip van je router, en in je router weer forwarden naar de ip van je pc.

Verwijderd

Topicstarter
Dus een modem en router in 1, ok. Hoe moet ik dan vervolgens forwarden naar de ip van mijn pc?

• renskoenraadt

renskoenraadt

Like No Other

Verwijderd schreef op zaterdag 08 juli 2006 @ 20:15:
Dus een modem en router in 1, ok. Hoe moet ik dan vervolgens forwarden naar de ip van mijn pc?
Dus je hebt 1 kastje? Zo ja, volg dan hieronder --->

Ga naar www.portforward.com, zoek daar je modem op, zoek t programma op dat je wilt forwarden, en volg de instructies daar beschreven. Voor het vinden van je ip kijk je maar ff een stukje terug, daar heb ik t al beschreven. Dus t moet er ong zo uit komen te zien: 192.168.x.x:9225

Dus dan is 192.168.x.x jouw ip (gevonden via die vorige post)(of iets in die trant)
9225 is de te forwarden port

Verwijderd

Topicstarter
toen ik zei alles, bedoelde ik ook alles, hahaha. Bedankt, maar dit heb ik al gedaan. Ik zie nu wel een interessant stukje software daar at ik laatst over het hoofd gezien heb, porttrigger.

Ik denk niet dat het gaat werken

• renskoenraadt

renskoenraadt

Like No Other

Verwijderd schreef op zaterdag 08 juli 2006 @ 20:28:
toen ik zei alles, bedoelde ik ook alles, hahaha. Bedankt, maar dit heb ik al gedaan. Ik zie nu wel een interessant stukje software daar at ik laatst over het hoofd gezien heb, porttrigger.

Ik denk niet dat het gaat werken
Beter doe je gewoon zoals t uitgelegd is, dan weet ik cker dat t werkt, heb ik hier thuis ook gedaan :Y)

www.portforward.com -> forwarding -> opzoeken modem -> opzoeken programma -> opzoeken ip -> invullen in de 2 boxjes, en voila, zo moet het er uit komen te zien!

[ Voor 16% gewijzigd door renskoenraadt op 08-07-2006 20:35 ]

• MLM
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-03-2023

MLM

aka Zolo

de 510v4 ondersteunt UPnP, sloop gewoon je forwards weg, configureer je Azureus dat hij UPnP gebruikt (Tools->Options, Plugins->UPnP, vink aan "Enable UPnP"), heb je ook geen last van forwards die niet meer geldig zijn (ik gok dat je je 510 als DHCP server hebt draaien, default)

aldus een tevreden gebruiker ^^

-niks-

Verwijderd

Topicstarter
Leuk, download ik die software voor port forwarding moet je ervoor betalen, dat gaat mooi niet door. Erg bedankt voor jullie hulp, maar ik hoop dat iemand mij iets kan vertellen over oplossingen buiten de standaard port forwarding en poorten open zetten op de router en de firewall. Velen krijgen toch altijd wel een oplossing aan de forums te zien, maar die zijn niet op mij van toepassing helaas.

Dit forum heeft ook zo'n soortgelijke post:

Poortforwarding probleem

Maar ook hij had een specifiek probleem

Verwijderd

Topicstarter
ja mlm, ik heb upnp uitgezet in azureus om het handmatig te doen, maar ik zal het doen zoals jij zegt. ook heb ik het als DHCP server draaien ja. Bedankt voor de reactie

• CaPtAiNCaRnAgE
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-06-2025

CaPtAiNCaRnAgE

conventies boven 3-laags Popla

poort welke Azureus standaard gebruikt is tog 6881?
Als jij een andere poort wil gebruiken, moet je dat ook in Azureus aangeven natuurlijk...

i7 2600k | Z68A-GD65-G3 | 4 * 4 GB PC12800CL9 | MSI N470GTX Twin Frozr II | 2x Dell US 2007WFP

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan er maar niet over uit dat zowel NAT als DHT potdicht zitten.

Verwijderd

Topicstarter
captain, ik gebruik nu poort 49152 omdat deze binnen een betrouwbare portrange valt, maar met forwarden en poorten openzetten heb ik geen problemen nogmaals

• renskoenraadt

renskoenraadt

Like No Other

pfff.. je probeert mensen te helpen, alleen wordt je hulp niet toegepast...houd dan gewoon je harses en zoek t lekker zelf uit. Eigenwijze mensen hebben we hier niet nodig. Het kán gewoon niet duidelijker uitgelegd worden, en als je t niet probeert weet je zeker dat t niks wordt.

Verwijderd

Topicstarter
rens, niet boos worden, ik zei dat ik dat al had gedaan. Ik heb precies gedaan wat jij hebt gezegd, maar dat hielp niet

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alles gedaan wat op de website portforwarding.com stond, twee keer gecontroleerd zelfs, maar dat loste het probleem niet op. Vandaar dat ik een post maak hier

Verwijderd

Ik had ook veel gelijkaardige problemen met Azureus, heb dan ùTorrent gedownload en alle problemen waren weg. (wel poort toevoegen in windows firewall)

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik heb uTorrent net geprobeerd, maar ik heb alleen geen windows firewall

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 08 juli 2006 @ 20:58:
Ja ik heb uTorrent net geprobeerd, maar ik heb alleen geen windows firewall
Nog beter, gewoon uitschakelen werkt bij mij het beste.

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Dan voeg je die poorten gewoon toe in je andere firewall/router?

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal nog even uitleggen wat ik precies heb nu:

Dit is ingesteld in de NAPT sectie van de Speedtouch 510

Afbeeldingslocatie: http://www.discountrefund.com/ST510.JPG

Hetzelfde heb ik gedaan in de firewall van McAfee

Dit is de static ip die ik heb ingesteld:

Afbeeldingslocatie: http://www.discountrefund.com/StaticIP.JPG

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Azureus kan automatisch je poort open zetten. Sterker nog: Dat gebeurt standaard met de techniek UPnP en je hebt dus geen port forwarding nodig. Gaat het niet goed, dan betekent dat één van je zogenaamde "beveiligingssoftware" de boel zit te irriteren. Je zoekt nu in ieder geval in de verkeerde richting.

Over je firewall gesproken: Een firewall heeft voor de meeste mensen met een router met nat filtering bijzonder weinig nut. Deze filtering doet exact hetzelfde als de Windows firewall normaal voor je doet en filtert het inkomende verkeer.

Ben je je trouwens bewust dat er geen vraag staat in je startpost? Alleen een beschrijving van dingen die je geprobeerd hebt om het probleem wat niet beschreven is op te lossen. Edit: Aha, je bent nieuw. Rechtsboven zit een edit knopje waarmee je je vorige post kan bewerken zodat je niet twee reacties van jezelf onder elkaar hebt. Have fun :).

[ Voor 63% gewijzigd door dr snuggles op 08-07-2006 21:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
Haha, sportief van je Willem. Bedankt voor de lange reactie, ik zal eraan werken

• renskoenraadt

renskoenraadt

Like No Other

Verwijderd schreef op zaterdag 08 juli 2006 @ 21:13:
Ik zal nog even uitleggen wat ik precies heb nu:

Dit is ingesteld in de NAPT sectie van de Speedtouch 510

[afbeelding]

Hetzelfde heb ik gedaan in de firewall van McAfee

Dit is de static ip die ik heb ingesteld:

[afbeelding]
Wat ik me dan afvraag, weet je cker dat jóuw ip adres 10.0.0.153 is?! want dat lijkt me vrij onwaarschijnlijk nl...kijk daar es naar, dat is volgens mij de fout die je maakt.

Verwijderd

Topicstarter
Ja de ip is 10.0.0.153, zo werkt dat blijkbaar bij speedtouch modem/routers.

Vanmorgen ging ik een bestandje downloaden, wat ik normaal nooit doe. Ik seed altijd ebooks ofzo. Opeens werden alle lampjes groen. Kijk maar:

Afbeeldingslocatie: http://www.discountrefund.com/AllGreen.bmp

Blijkbaar had ie gewoon een download nodig, vreemd programma zeg.

Allemaal erg bedankt voor de reacties, mocht ik iets terug kunnen doen dan kun je me mailen naar: danny_arts00@wanadoo.nl

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik begrijp dat je het leuk vind om iets terug te doen :). Het lijkt mij wel handiger om dan andere mensen tips te geven in topics, dan je e-mail adres hier neer te zetten. Automatische programma's van spammers zoeken heel het internet af op adressen en kunnen zo jouw e-mail adres vinden. Als je eenmaal in hun database zit, blijf je spam krijgen. Ik zou je adres dus weghalen als ik jou was :).

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Op een wanadoo adres krijg je sowiezo bakken met spam per dag. Ik had daar ook last van, terwijl ik enorm zuinig op m'n adresje was. Ik had ook eens ergens een adres voor gemaakt dat ik niet gebruikte, en daar kreeg ik ook superveel op :+

In je webmail zie je dit gelukkig allemaal niet, maar in oulook wel..

Maar inderdaad, als je iets terug wilt doen moet je gewoon op GoT blijven kleven..
Voor de gein heb ik je een Gmail invite gestuurd :)

[ Voor 9% gewijzigd door TheZeroorez op 09-07-2006 11:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
Is goed, ik zal kijken of ik hier van dienst kan zijn. Ik krijg toch al bakken met spam per dag, soms wel 10 of 15 emailtjes, ik vind het niet zo erg, verwijder en block ze gewoon.

Mijn kennis van netwerken en hardware is helaas niet zo groot, maar een probleempje met een speedtouch router/modem en Azureus, moet ik nu wel kunnen oplossen. :)

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2006 11:34 ]

• renskoenraadt

renskoenraadt

Like No Other

Naja iig mooi dat je prob is opgelost! Wat ik vreemd blijf vinden is dat jouw ip heeel erg veel lijkt op het adres (10.0.0.138) van je modem/router om daar in te komen en instellingen te veranderen, vandaar dat ik daar mn kanttekeningen bij plaatste.

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Ja, tuurlijk valt het interne IP adres van je router in dezelfde range als je PC, wat is daar zo gek aan? :)

• renskoenraadt

renskoenraadt

Like No Other

Ja kweet niet eig :P kwam gewoon heel gek op me over, maar tzal wel okay zijn haha (miss omdat ik gewend ben, en bij heeel erg veel andere op deze manier de ip heb gezien als 192.168.x.x en niet op de manier bij hem :Y) )

Verwijderd

Topicstarter
Als je informatie op zou zoeken over de speedtouch 510, zal je zien dat er overal over ip's beginnend bij 10.0.0.150 eindigend bij 10.0.0.153 gepraat wordt. 10.0.0.138 geeft inderdaad de interface van de router weer.

Toen ik de router kreeg vulde ik ook altijd mijn eigen ip in om te forwarden, dat heeft nooit gewerkt.

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Je moet je IP trouwens niet in Windows static maken. Dat kun je beter door je router laten doen, deze deelt immers ook de ip-adressen uit. Ga op de configpagina naar DHCP, klik op het pijltje voor het ip adres en vervolgens op 'lock'.

🖥️ | 🚗

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

En 'save all' niet vergeten ;)
Pagina: 1