Toon posts:

Radeon 9550 icm Windows Vista

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds kort heb ik de Windows Vista Beta 2 (dual boot) op mijn pc draaien..

Maar nadat ik de laatste (Windows Vista Beta 2) drivers voor mijn ATI Radeon 9550 (van Peak Hardware) had geïnstalleerd, kon ik niet de 1152x864 resolutie kiezen, die ik op XP wel gewend ben om te draaien..

Ik heb contact opgenomen met ATI, maar die reageren maar niet.. Ook heb ik geprobeer de XP drivers te installeren, maar dit had ook geen succes... Ook kon ik hier niks over vinden in de Release Notes.

Weet iemand wat ik hieraan kan doen? Of is het gewoon een kwestie van wachten tot er weer nieuwe drivers uit komen?

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:07

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Custom resolutie aanmaken?
In XP kan dat gewoon in je ATi Control Panel als ik me niet vergis, en anders kan een tweaktooltje je wel helpen.

[ Voor 69% gewijzigd door Ultraman op 08-07-2006 19:51 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad was het mogelijk om met de ATi Control Panel de resolutie op 1152x864 te zetten, maar daribj was maar maximaal een refresh rate van 60Hz mogelijk, terwijl ik op XP op 75Hz draai..

Met verscheidene 'tweaktooltjes' heb ik dit ook geprobeerd, maar steeds de melding dat meer dan 60Hz niet ondersteund werd door mijn videokaart..

Ligt dit nu aan Vista of aan de driver??

maw: hoe groot is de kans dat dit met de officiële release van Vista wel opgelost is?? En waar kan ik dit melden (afgezien va ATi die tot nu toe nog niet gereageerd heeft), zodat dit in de toekomst verholpen kan worden?

Iemand verder nog ideeën?

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:07

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Waar het in dit geval aan ligt weet ik niet, het kan ook zijn dat het allemaal nog niet helemaal compatible met elkaar werkt, het is niet voor niets allemaal beta.
Ik acht de kans dat dit bij de uiteindelijke Vista gewoon werkt heel erg groot :Y)

[ Voor 5% gewijzigd door Ultraman op 09-07-2006 18:58 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.