Toon posts:

VOIP met speedtouch 716v

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb met het VOIPBUSTER programma een account aangemaakt.
De username, password, registrar heb ik via de webbrowser op de speedtouch 716 ingesteld.
De 'VOIP Ready' led is aan en ook de Web browser zegt dat ik met success ben geregistreerd. (groen vinkje)
Ik kan bellen via VOIP naar een normale vaste lijn zonder problemen.

Mijn vrienden hebben mij als contact bijgevoegd, maar ik sta altijd offline.
Zelfs al kan ik ze via een vaste lijn bereiken.

Enig idee wat er verkeerd gaat?

ps. ik heb geen credit, noch VOIP nummer aangevraagd. Moet ik ergens een nummer hebben om opgebeld te kunnen worden? Of werkt dit ook a la Skype?

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 01-02 18:24
He je de proxy ook ingesteld?

Verwijderd

Topicstarter
de proxy en registrar staan beiden op sip.voipbuster.com.

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 01-02 18:24
dat is volgens mij niet goed
kijk hier eens:

Speedtouch 716 V5 - Advanced Settings oa VOIP

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de thread volledig gelezen en nu werkt het met de settings volgens Raymonvdm. Thanks.
Ik kan bellen en opgebeld worden via mijn analoge telefoon, verbonden aan een Speedtouch716V5.

Echter nog 1 (wellicht domme) vraag: in mijn account heb ik mijn PSTN vaste nummer gezet die nu wordt gebruikt door mijn vrienden om mij op te bellen via VOIPBUSTER programma op PC.
De modem is ook verbonden aan mijn vaste PSTN lijn dus die schakelt automatisch over naar mijn analoge telefoon lijn als er een binnenkomende oproep is.

Als ik echter de statistics bekijk (via de webbrowser) dan zie ik de teller van de uitgaande gesprekken ophogen, maar niet die van de inkomende.

Als ik een VOIP-in nummer heb, zal de incoming teller dan ophogen?
Zijn er nog andere mogelijkheden om mij rechtstreeks via mijn modem te bereiken en dan naar mijn analoge lijn? Dus niet via PSTN vaste lijn nummer?