[C#] FileStream wil niet lezen (2x)

Pagina: 1
Acties:
  • 240 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-12-2025

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Ik heb twee probleempjes met een FileStream. Het eerste probleem is dat ik bij het lezen van een file van een DVD (of dat een echte of een gemounte is, maakt niet uit) een ArgumentException krijg. Ik gebruik in dat geval een NonBufferedFileStream (zelf gemaakt), maar ik zie niet hoe dat uit kan maken (maar het maakt het dus wel uit). De melding van de exception:
code:
1
2
3
Handle does not support synchronous operations. The parameters to the
FileStream constructor may need to be changed to indicate that the handle was
opened asynchronously (that is, it was opened explicitly for overlapped I/O).

En de aanroep:
C#:
1
2
3
new NonBufferedFileStream(
   file.Filename, FileMode.Open, FileAccess.Read,
   FileShare.Read, 8, FileOptions.SequentialScan);

Tweede probleem is wat minder dringend. Als ik een VOB file lees van een orginele DVD, dan krijg ik een IOException met de melding:
code:
1
Copy Protection Error - The read failed because the sector is encrypted.
Kan ik die file niet gewoon lezen zonder dat .NET arbitrair besluit dat het een encrypted file is :?
VLC kan de disk gewoon afspelen, dus het lijkt me niet met regio's te maken te hebben...

日本!🎌

• r5d
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

r5d

Read more, write less...

Ehh je probeert DVD's te lezen. Is dat niet gewoon de CSS (Content Scrambling System) beveiliging waar je tegenaan loopt?

Later betaal je meer, maar dan heb je wel een gratis datalimiet....

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Misschien, maar ik wil de files lezen. Het zal me een biet zijn of de gegevens in die files gecodeerd zijn. Dan lees ik dus de gecodeerde gegevens. Daar is toch niks mis mee?

Maargoed, eerst probleem is eigenlijk wat dringender :)

日本!🎌

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Dat is nog maar de vraag of de bestanden zelf gecodeerd zijn, dan zou je namelijk gewoon de bestanden naar je harddisk kunnen kopieren en heeft de beveiliging geen nut.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

• dingstje
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-01-2024
Ik herinner me dat als je een DVD ripte je eerst je DVD eens moest afspelen met een gewone player om hem te unlocken, waarna je DVD-ripprogramma verder zijn gang kon gaan.

If you can't beat them, try harder

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Das een idee. Iemand nog suggesties over het eerste, belangrijkere punt? :)

Die NonBufferedFileStream mogen jullie gratis en voor nop gebruiken, en als ik dit probleem kan fixen, werk ik de downloadable versie ook bij. Misschien motiveert het een beetje :)

[ Voor 56% gewijzigd door _Thanatos_ op 10-07-2006 03:17 ]

日本!🎌

Pagina: 1