[Vista] Install crasht gelijk

Pagina: 1
Acties:

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:07
Om te kijken of het bevalt wilde ik graag Vista installeren op mijn Pc.

Cd gedownload van M$ MS en geregt voor een goede key. ISO op een DVD gebrand en klaar om te gaan, maar helaas hield het al snel op.

Het booten vanaf de Vista Cd gaat goed. Ik krijg dat lopende balkje te zien en daarna het éérste kleurenplaatje met de muiscursor.

Dit blijft even staan, maar dan reboot mijn Pc gelijk.

Ik krijg geen enkele melding / foutcode o.i.d. en daarom heb ik geen idee what to do.

De specs van mijn Pc staan in mijn sig. Met MCE wat ik nu draai heb ik nergens problemen mee.

Ik heb al geprobeert om mijn RAID Array uit te schakelen en een andere hardeschijf te gebruiken. Zonder resultaat

Iemand een idee wat verkeerd gaat of hoe ik daarachter kom?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2006 13:26 ]

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-03 20:19

_Thanatos_

Ja, en kaal

Ik zou het gewoon aan MS melden. Ze hebben er geloof ik een nieuwsgroep voor. Het is tenslotte een beta-product.

日本!🎌

• My-life
Ik denk dat het dan wel even duurt voordat ik antwoord krijg dan en dan is het nog maar de vraag of daar een oplossing bijzit.

Eigenlijk hoop ik dat iemand hier mij kan vertellen hoe ik erachter kom wat het probleem is en hoe ik het op kan lossen.

• Totalmind
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-07-2022

Totalmind

Division Brabant

Ik weet dat de installatie vroeger op geluidskaarten wel eens crashte, misschien dat je die tijdelijk eruit kunt halen of iets en kunt kijken of het misschien daarmee te maken heeft.

http://www.divisionbrabant.nl

Verwijderd

ik heb hetzelfde probleem....aleen dan blijft hij hangen bij het gekleurde scherm na het lopende balkje....
ik heb al geprobeert om hem opnieuw te branden.....maar het nog steeds hetzelfde....
Vreemd

• _Thanatos_
  • Laatst online: 06-03 20:19

_Thanatos_

Ja, en kaal

pieterveenstra, dat is dus niet echt hetzelfde probleem :)

Maar misschien kun je alle non-essentiele hardware uit je PC trekken (of voor onboard psul, in het BIOS disablen) en als je dan wel kan installeren, de hardware een voor een weer inbouwen/enablen. Maar dan nog moet je wel je bevindingen aan MS doorspelen, want dan kunnen ze het in de volgende build fixen.

日本!🎌

• Drgn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Heb je geprobeerd de installatie vanuit xp op te starten?

Leave the gun, get the canoli

• Donny K.
  • Laatst online: 23-11-2025
Ik ben deze problemen vaker tegengekomen bij het installeren van XP. Misschien dat dit zelfde probleem ook speelt met viste.

Ga naar je bios en kijk of USB legacy support aanstaat. Als die aanstaat, zet 'm dan uit.

Succes.

Kan je mij laten weten of dit heeft gewerkt of juist niet? Thanks.

• My-life
Ik zal idd eens proberen om mijn on-board geluidskaart en USB legacy eens uit te zetten, maar ik ben bang dat mij toetsenbord/muis dan niet meer werkt tijdens de installatie.

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-03 15:55

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Ik denk dat je RAID array voor de problemen zorgt.

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

• My-life
Die heb ik al uitgezet en een andere (IDE) hardeschijf geprobeert. Zelfde verhaal.

• My-life
Ik ben even bezig geweest. Niets hielp. Ik heb de DVD nog voor even getest in mijn laptop, maar daar gaat het wel goed.

Toen probeerde ik als laatste poging een andere DVD-speler.

Hiermee lukt het wel.

Ik probeerde het telkens met mijn NEC 3520 met de nieuwste firmware waar het dus niet mee werkte. Met de Lite-On DVD speler wel.

Als iemand een idee heeft waarom dan hoor ik het graag.

Ik zal het probleem doorspelen naar M$ MS. Waar kan ik dat het makkelijkst doen?

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2006 13:29 ]

• Totalmind
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-07-2022

Totalmind

Division Brabant

Raar, mijn Nec heeft daar geen last van gehad (misschien firmware versie?)

http://www.divisionbrabant.nl

Verwijderd

Support voor Vista kan je in de nieuwsgroepen krijgen:
http://www.microsoft.com/windowsvista/community/default.mspx

En we korten Microsoft natuurlijk gewoon af als MS :)

Verwijderd

@My-life

Met mijn NEC2500 had ik ook steeds crashes met installatie van windows Vista.
Deed ik mijn DVD in een LG optical ging alles soepel. Kheb ik dit trouwens bij meer mensen gezien dat ze problemen hadden met hun NEC optical.
Pagina: 1