Toon posts:

Dell m90 workstation

Pagina: 1
Acties:
  • 338 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Dag mensen,

Onlangs heb ik bij Dell een m90 workstation laptop besteld. (zie de specs onderaan). Ik ga dit apparaat gebruiken voor mijn studie architectuur. (Autocad, Maya, Sketchup, Adobe Creative Suite) In eerste instantie was ik van plan een 9400 te bestellen maar met vergelijkbare specs was ik daar een stuk duurder uitgekomen.Bovendien heeft de m90 voor mij veel interessantere videokaart opties. Na een hoop telefonisch ge-onderhandel heb ik ook flink wat korting op mijn m90tje weten te bedingen. (iets wat bij de 9400 onmogelijk leek)

Ik ben benieuwd naar tips, trucs en andere wetenswaardigheden van dit werkpaard. Is het bij dit ding bijvoorbeeld niet of wel zo dat het (zoals meestal wel het geval is bij Dell) vol staat met allerlei nutteloze rotzooi?

Alvast bedankt! ;)

M90 Core Duo Processor T2400 (1.83GHz 2MB L2 cache 667MHz FSB) 1
W07M91 - M90 ESSENTIAL July 1
17" WUXGA (1920 x 1200) LCD Screen 1
Money-Off for Precision -70 Euro 1
Euro - Ship Accessories with Powercord 1
Resource CD 1
2.0GB, 667MHz DDR2 SDRAM Memory (2 x 1024MB) 1
No Floppy Drive 1
80GB (7,200rpm) Hard Drive 1
8X DVD+/-RW Drive with Decoder Software 1
130W AC Adapter 1
9 Cell 80WHr LI-ION Primary Battery 1
No Carrycase 1
256MB NVIDIA Quadro FX1500M Graphics Card 1
Netherlands - 56.6k V.92 Capable Internal Modem & Adapter 1
Bluetooth Card 1
Intel PRO/Wireless 3945 802.11a/g Mini Card (54Mbps) Dual Core 1
US/Intl - Dual Pointing Internal Keyboard 1
Software Drivers 1
Dutch - Microsoft Windows XP Pro SP2 (No Media) 1
Dutch - Genuine Windows XP Pro SP2 Media/Recovery CD 1
No Software Anti-Virus 1
CFI Warranty Same Period as Box warranty parts replacement 1
Base Warranty 1
3Y NBD (Next Business Day) On-site 1
No Gold Technical Support 1
No Complete Care Multi Cover 1
Precision Order - Netherlands

• Monkeybrains
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:44
Ik type dit vanaf een M90, en het is beest van een machine. Het scherm is erg fijn om mee te werken, en de video kaart is erg goed.

Ik heb de versie met de quadro 512 Mb, 2.16 Ghz, en 100 Gb 7200 rpm HDD.

Ik moet je zeggen dat ik niet echt gekeken heb naar de software, ik heb een cleane install gedaan. Doe ik meestal bij Dell's, alleen al om van de McAfee troep af te komen.

Ik was verbaast over hoeveel korting ik kon krijgen, uiteindelijk kreeg ik zo'n 500 euro korting

Verwijderd

Topicstarter
Ik verbaasde me daar ook zo over. Ongeveer 500 euro is er bij mij ook vanaf te gaan. Het zal er wel mee te maken hebben dat deze machines over het algemeen in partijen aan bedrijven geleverd worden. Bedrijven zullen altijd gaan voor een "goede deal".

• Monkeybrains
Mischien wel ja, alhoewel we bij ons meestal voor Latitudes D5xx danwel D8xx gaan. Het is onwaarschijnlijk dat we nog zo'n machine bestellen. Hij is voor mijzelf voor een studie, ik kon een mooie deal maken met mijn baas : )

1 probleem wat ik had was dat het niet helemaal duidelijk was welke behuizing ze gebruikten voor deze machine. Uiteindelijk is het dus hetzelfde chassis als die van de 9400/6000/6400 serie, met wat belangrijke verschillen. De backplate van het scherm is van metaal, en veel steviger dan de plastic achterkanten zoals die van de 9400/6400/6000 laptops.

Voor de rest een uiterst fijne machine, alhoewel hij wat aan de zware kant is. Hij is gelukkig nog wel lichter dan mijn Inspiron 9100 van mijn werk, en hij houdt het ook een stuk langer uit op een batterij

[ Voor 16% gewijzigd door Monkeybrains op 08-07-2006 17:19 ]

Verwijderd

verbaasd me echt dat jullie een goeie m90 hebben!
ik had er een met een super slecht scherm
en traag dat ie was!!

ik had de meest uitgebreide die je kon bestellen
en ik was zo blij als een klein kind
totdat ik hem kreeg
ik baal er nu nog steeds van
heb er een flinke kater van
heb voorlopig ook geen zin meer in een laptop-avontuur
theoretisch zou de m90 de top moeten zijn
maar als dit de top was dan durf ik geen andere machine te kopen
dan toch maar een nieuwe desktop

ik draai autocad en archicad
helaas viel er niet veel te draaien
telkens viel mijn scherm weg
verder liep de machine veelvuldig vast
en beeldkwaliteit was erg slecht

verder was ie heel wat trager dan mijn 5 jaar oude medionbak
niet echt ok dus
en dell kon het probleem niet oplossen........
dus toen maar terug ermee
zo simpel was het allemaal natuurlijk niet en het heeft me veeel energie en ellende gekost

maar er zijn dus ook goeie m90's ?
ik vond het echt klote want het is een superstoere bak om te hebben verder
en ik had echt veel korting, 1000 euro, dat krijg ik dus nooit meer
nou ja

misschien over een half jaar.........

• Monkeybrains
Tja, ik heb in eerste instantie ook wat kuren gehad met het scherm, deze hebben ze vervangen (was binnen een week na aanschaf). Beeld "trok" krom of viel helemaal weg. Na vervanging geen probleem meer.

Vervolgens dacht ik een probleem met de HDD te hebben (100 Gb 7200 rpm) omdat het branden van dvd iso's zo ontzettend lang duurde (2 uur voor 4,5 Gb iso). Bleek uiteindelijk dat met een nieuwe firmware van de brander het probleem gefixed was (brandtijd 13 minuten). Dit heb ik zelf ontdekt, aangezien Dell daar geen antwoord op kon geven. De firmware kwam ook niet bij Dell / Sony (maker van de brander) vandaan.

Voor de rest vindt ik het uiterst fijne machine, alhoewel ik geen Autocad of zo draai. Age of Empires 3 op 1920 x 1200 met alles aan speelt soepel en zonder schokken, dus hij is niet echt traag te noemen denk ik dan.

Verwijderd

nou
eerlijk gezegd zou ik, als dell tijdig aktie had ondernomen, de laptop ook niet zo maar teruggestuurd hebben.
maar het duurde allemaal zooooooooooooooo lang en het waren zo'n standaard dingetjes die ze als mogelijke oplossing boden dat schoot echt niet op.
uren en uren met mijn mobieltje bij die helpdesk gehangen
denk maar niet dat zij jou terug bellen..........
beeeetje jammer wel

ben nu toch stiekem weer een beetje aan het rondkijken
en ik zie en ik zie............de toshiba satellite p100
ongeveer zelfde specs, iets lager in de prijs
alleen lagere resolutie, maar die had ik toch al lager staan bij de m90
werd me allemaal te klein

ja die toshiba wil ik me nog wel in verdiepen, volledig toetsenbord
nvidia 512 mb

• Monkeybrains
Waarom de laptop terugsturen? Ze hebben hem hier aan mijn bureau gemaakt, maar er zit dan ook 3 jaar next business day on site garantie op.

Probleem is meestal (ik weet dus niet of dat bij jou ook zo is) dat mensen bij het bestellen alleen maar kijken naar de prijs van de support en dan kiezen voor 90 dagen carry in (of hoe dat ook mag heten), terwijl je mag verwachten met een laptop dat je in de komende 3 jaar wel eens problemen kan gaan krijgen.

Dan maar iets meer geld uitgeven, zodat ze in ieder geval zonder problemen de volgende dag komen repareren.

Ik moet zeggen dat ik met de support van Dell weinig problemen heb. We hebben hier behoorlijk wat laptops van hun, en als er problemen zijn dan staan ze de volgende dag op de stoep. We hebben hiervoor Toshiba's gehad, wat ontzettende fijne laptops zijn, maar de support is waardeloos. Het feit dat je je laptop 3 tot 4 weken kwijt bent is simpelweg onacceptabel hier.

• MOmax
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:01
Voor wie iets tegen Dell heeft: kijk ook eens naar de nw9440 van HP.

Wat ik me afvraag: valt er met zo'n Quadro nog wel een beetje op batterijen te werken?

• Monkeybrains
Ik denk dat hij het zo'n 2 a 2,5 uur uithoudt, wat al een stuk langer is als de Inspiron 9100 waar ik dit nu op zit te typen (met 1 uur heb je het wel gehad qua batterij). Verwacht geen 6 uur wat je normaal gesproken met Centrino's hebt.

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:17
muld1529, je hoeft niet zo in dichtvorm te schrijven hoor. Leest niet zo prettig.

^ Wat hij zegt.

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand iets van de levertijd van de m90's? die van mij is afgelopen zondag (9 juli) verzonden. Wannneer kan ik mijn speeltje verwachten?

PS. Ja ja, ik weet het ik klink als een kleuter die een dagje naar de diertentuin mag! :*)

• Monkeybrains
De mijne was maandag besteld en vrijdag binnen, maar dat is erg snel is mijn ervaring. Normaal gesproken heb je je computer 2 tot 5 werkdagen na verzending.

Verwijderd

Z-Dragon schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 10:33:
muld1529, je hoeft niet zo in dichtvorm te schrijven hoor. Leest niet zo prettig.
dan lees je het toch niet!
simpele

Verwijderd

Topicstarter
Ik mijn m90 al een weekje binnen en ben prima tevreden. Ik vraag we af welke driver ik het beste kan gebruiken voor de videokaart. Ik heb nu die van dell geinstalleerd. Is die hetzelfde als de drivers die te dowloaden zijn van de site van Nvidia? Ik heb ook gezocht op de site van Omega maar daar kon ik niets vinden.

• nl_umpire
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16:12
wat/hoe doen/vragen jullie om die korting te bedingen? :)

Michel

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

nl_umpire schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 00:33:
wat/hoe doen/vragen jullie om die korting te bedingen? :)

Michel
Hiervoor dit topic kicken is niet echt handig ;)

De beste manier om korting te ritselen is persoonlijk contact, dus bellen en onderhandelen

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.