A8N-E kan niet flashen

Pagina: 1
Acties:

• Bulls
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 24-05 17:56
Ik heb de asus a8n-e en die wil ik graag flashen, maar als ik asus updater download en wil installeren weet hij mij te vertellen dat ik geen asus moederbord heb.

en vervolgens sluit hij de setup af. hier 2 screens van het voorval.

Afbeeldingslocatie: http://img144.imageshack.us/img144/9564/asus11xk.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img89.imageshack.us/img89/1022/asus25pz.jpg

ik wil mn bios graag flashen omdat ik wat problemen constateer, en hoop dat het na de flash verholpen kan zijn.
ik heb geen diskette station dus via dos van een floppy flahen heeft ook geen zin.

kent iemand dit probleem en weet hoe ik het kan oplossen?

[ Voor 5% gewijzigd door Bulls op 08-07-2006 16:06 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Waarom flash je niet via Dos. Dat is imho nog stukken betrouwbaarder dan zo'n windows tooltje.
En daar heb je geen diskette voor nodig, vanaf cd gaat het ook prima.

• Bulls
ik kan met geen mogelijkheid in dos komen. als ik een bootable cd erin doe (windows installatie) en die dan weer afsluit, dan start hij vrolijk de pc weer opnieuw op. en via F5 kiezen zit er ook niet meer in want opstarten in dos modus staat er niet bij.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik zou het gewoon met een Win98 bootdiskette doen of anders die op cd zetten.
Via een XP install cd werkt het denk ik niet.

Bootdisks kan je gewoon ff downloaden op bootdisk.com.

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-05 18:21
ik bouw in nero altijd gewoon een bootable dvdrwtje met de bios erop.

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Terw_Dan schreef op zaterdag 08 juli 2006 @ 16:13:
Waarom flash je niet via Dos. Dat is imho nog stukken betrouwbaarder dan zo'n windows tooltje.
En daar heb je geen diskette voor nodig, vanaf cd gaat het ook prima.
Gaat veel beter inderdaad. Ik heb dat windows-tooltje alleen gebruikt om m'n DFI-Lanparty NF4 plaatje erin te flashen :9

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

WSaeNoTSoCK schreef op zaterdag 08 juli 2006 @ 17:09:
ik kan met geen mogelijkheid in dos komen. als ik een bootable cd erin doe (windows installatie) en die dan weer afsluit, dan start hij vrolijk de pc weer opnieuw op. en via F5 kiezen zit er ook niet meer in want opstarten in dos modus staat er niet bij.
Dan moet je ook een dos cdtje pakken. De windows setup kan alleen de windows setup starten en daar komt 0,0 Dos bij om de hoek kijken.

• Rataplan_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-12-2025
booten van USB stick dan, en anders Hirens BootCD ofzo plukken.

• Commendatore
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Je kunt ook flashen via het bios zelf. Dit doe je door op Alt+F2 te rammen bij het opstarten terwijl je er een diskette in hebt zitten met het nieuwe bios erop. (Volgens mij werkt dit ook vanaf cd, maar dit heb ik zelf nooit geprobeerd.)

Veel makkelijker dan al dat geklooi met tooltjes.

• TheZeroorez
  • Niet online
Lezen blijft een kunst.

Maar als je alleen wat problemen hebt, kun je ook proberen je CMOS te resetten, met het jumpertje. In je boekje staat waar deze zit als je het niet precies weet. Waarschijnlijk lukt het flashen ook niet door je problemen.. :)

• Bulls
tja ik heb al menig malen geprobeerd om het netjes op te lossen, maar het blijft troeperig. bijvoorbeeld niet eens stabiel draaien als ik alles op standaard instel. hardware is ook niet verkloot omdat ik de voltages amper vehoogt hebt.

en een eerdere poging van flashen werkte niet en moest ik terug naar de versie die op de CD staat die bij het mobo geleverd werdt. en op de koop toe moest ik windows maar ff opnieuw erop knallen.

nu wil ik dus kijken of de nieuwste bios wel normaal doet, en anders breek ik de plank des onheils wel in 3 stukken, en ga voor een ander merk. want asus heeft laatste tijd alleen nog maar naam, en echte goede producten zijn het niet. (meer vage troep met de A8N serie)

• TheZeroorez
  • Niet online
Ja, maar probeer je BIOS ook eens d.m.v. dat jumpertje op je mobo te resetten, dan doe je eigenlijk een flash, alleen terug naar de originele :)

• harrytasker
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
WSaeNoTSoCK schreef op zondag 09 juli 2006 @ 03:47:
Asus heeft laatste tijd alleen nog maar naam, en echte goede producten zijn het niet. (meer vage troep met de A8N serie)
Zal toch wel aan jouw opstelling liggen, heb nooit problemen gehad met flashen van een Asus moederbord en wat kwalitiet betreft ook niet. Is deze opmerking gebaseerd op feiten of alleen omdat JIJ je moederbord niet kan flashen??

• Bulls
nee dat is gebasseerd op zo veel A8N topics alleen al hier op GOT, en niet het feit dat ik niet kan flashen, maar omdat ik al meer andere problemen met asus moederborden heb. ook al de vorige p4p800.

edit:
en als je het jumpertje op het moederbord verzet dan flash je niet de bios versie, maar je wist de cmos mem zodat alleen je instellingen naar default gaan en niet je bios versie.

[ Voor 33% gewijzigd door Bulls op 09-07-2006 14:42 ]

• TheZeroorez
  • Niet online
Dat valt best wel mee hoor, jij hebt zeker de search gebruikt op A8N-E? Tja.. dan kom je er veel tegen :)

edit:
Als je dat jumpertje gebruikt heeft dat nog steeds een ander effect dan gewoon 'clearen' vanuit het BIOS. Vergelijk het met een harde of een zachte boot.

[ Voor 45% gewijzigd door TheZeroorez op 09-07-2006 14:43 ]

Pagina: 1