Toon posts:

[2003] Ik kan geen UDP poorten openen in firewall

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem op een w2k3 server.
Deze fungeert als gameserver en hierop draait de ingebouwde standaard firewall van w2k3.
Op zich werkt deze prima en voldoet verder aan mijn eisen alleen ik krijg op deze server om onduidelijke reden geen enkele UDP poorten geopend.

Als ik in de FW de poort handmatig toevoeg en deze vervolgens activeer dan kan ik deze nog steeds niet benaderen, zet ik de FW gewoon uit dan werkt het wel, de fout zit dus zeker in de FW zelf.
Zodra ik dus de FW weer aanzet is de poort weer dicht ondanks deze "open" staat in de FW port exeptions(uitzonderingen), dit geld voor alle UDP poorten die ik getest heb, in dit speciefieke geval gaat het om UDP poort 7130 voor HLSW gebruik.
Dit "vreemde" probleem heb ik niet bij gebruik van TCP poorten.

Ik heb de FW al diverse malen herstart en ook zelfs al de gehele machine eens herstart, dit had allemaal geen effect. (ook gescant op virussen en wormen etc)
Er draaien ook geen vreemde processen, tcview (tool voor connecties) zijn ook geen vreemde connecties naar onbekende poorten.

Heeft iemand een idee wat dit kan zijn en hoe ik dit kan op lossen, ik heb geen zin om hiervoor de FW maar "uit" te gaan zetten.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Packet filters op de interfaces staan die expliciet geen udp doorlaten?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Hoe bedoel je dat precies?
Er is geen andere FW regel die bv alle UDP blokkeert als je dat bedoeld.
Er is gewoon een regel aangemaakt dat UDP poort 7130 open moet (Enable) voor iedereen (en die doet het dus niet), er zijn geen aparte ranges (subnets of IP's, gewoon alles) ingesteld etc.

Het gaat om de standaard FW die in w2k3 zit sinds SP1

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2006 01:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
Niemand een idee?

Ik zit met een "verrote" FW blijkbaar die geen UDP door laat, weet iemand een oplossing?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik heb persoonlijk ernstig twijfel of het wel een UDP probleem is als ik eerlijk ben - kan je anders eens kijken of je bv. met portqry (http://support.microsoft.com/default.aspx?kbid=832919) aan de slag kan om dit helemaal uit te sluiten? :)