Toon posts:

Proc niet in BalusC lijst??

Pagina: 1
Acties:
  • 55 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik het hier een AMD Athlon (TM) XP 1500+

Specificatie

AMD Athlon MP
Thorougbred
1Ghz
FSB: 100 MHz
Bus speed: 200MHz

L1: 64 KB
L2 256KB

Deze staat niet in de lijst, tenminste ik zie hem niet. Er van uitgaande dat de lijst compleet is denk ik dat er wat raars aan de hand is. Ik zal even wat tekt en uitleg geven waarom ik dit denk.

Ten eerste ging ik met deze pc bezig om een 3e sata schijf aan te sluiten (pc is van een vriend). Terwijl ik bezig ben, zie ik in de bios staan dat hij maar 512MB intern geheugen heeft, wetende dat hij minimaal 1Ghz moet hebben. Ok 1e conclusie kapotte stripjes, dus ik haal alles eruit en begin met het plaatsen van de stripjes 2x 512MB van kingston en 1x merkloos 256MB. Ik heb de stripjes niet apart getest maar wel naar plaatsing van ieder stripje de pc opnieuw geboot. Naar enigzins verbazing van mij kant, want alles deed het naar behoren in de bios en onder windows werd alles correct aangegeven, meevallertje dus. (Zo het fijn vinden als mij iemand kan uitleggen hoe dit kan)

Vervolgens de proc...

Mijn vriend had destijds naar mijn weten een AMD sempron 2600+ gekocht, en hij heeft zijn proc niet vervangen. Toen ik gister dat progje runde om te zien wat hij precies had vond ik dit heel raar, want hij gaf totaal wat anders aan. Toen met een ander prog gecheckt en de gegevens waren precies hetzelde....waschijnlijk dus een fout van onze kant! In de bios werd aangegeven de proc was teruggeklokt naar 1GHz wegens foutief afsluiten. Ok start de pc opnieuw op de proc staat nog steeds op 1Ghz. Wat me wel opvalt dat je de corespeed manuel kan aanpassen. Ik dacht zo uit mn hoofd dat het 4 stappen waren 1000MHz, 1333MHz etc tot de 2000Mhz. Ik ga vervolgens zoeken op de site van BalusC naar de proc voor wat meer informatie(met in gedachte dat hier alles compleet is)
Maar ik kan deze proc niet vinden, heb al 2 keer gezocht en snap er niks van. Ik wil namelijk weten of ik die proc in de bios iig een stapje hoger kan zetten zonder gevaar zodat deze wat sneller is.

Ik wil dus graag weten of ik gek ben omdat ik het niet zie of dat ik gewoon niet kan lezen ;)

BVD

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

http://balusc.xs4all.nl/s...onMPMultiprocessorSocketA
Staat er gewoon bij hoor :)

Je hebt namelijk geen Athlon XP maar een MP :)

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op zaterdag 08 juli 2006 @ 15:24:
http://balusc.xs4all.nl/s...onMPMultiprocessorSocketA
Staat er gewoon bij hoor :)

Je hebt namelijk geen Athlon XP maar een MP :)
Huh ok danku maar ik had bij beide gekeken maar zag hem niet dankje voor de snelle reply! Ik kan deze niet lezen :P

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 08 juli 2006 @ 15:26:
[...]

Huh ok danku maar ik had bij beide gekeken maar zag hem niet dankje voor de snelle reply! Ik kan deze niet lezen :P
[quote]Verwijderd schreef op zaterdag 08 juli 2006 @ 15:26:
[...]

Edit: Waar dan?? Het is nl een athlon (TM) XP 1500+ en de MP versie begint bij een 2000+ en cache L1 geheugen is ook niet correct. Correct me if i am wrong :D

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:51

Thandor

SilverStreak

Kijk gewoon op de CPU naar de OPN code. Daarin staat het exacte model vermeldt.
Ik kan van mijn AMD Athlon XP 1800+ ook een AMD Athlon MP maken met een willekeurige rating. Voor het eerste is een modificatie vereist en voor het laatste volstaat een verandering in het BIOS al.

Overigens komt er geen AMD Athlon MP 1500+ 'Thoroughbred' in de CPU lijst van BalusC voor. Enkel de 'Palomino' versie :)
Verwijderd schreef op zaterdag 08 juli 2006 @ 15:26:
[...]

Edit: Waar dan?? Het is nl een athlon (TM) XP 1500+ en de MP versie begint bij een 2000+ en cache L1 geheugen is ook niet correct. Correct me if i am wrong :D
De AMD Athlon heeft 2x64KB L1 cache. (Data en Instruction cache). In totaal is dat 128KB L1 cache.

Zie hier een lijst met alle AMD Athlon MP's :)
Quoten is geen edit ;)

[ Voor 55% gewijzigd door Thandor op 08-07-2006 15:33 ]

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:12
In je 2e geval: betreft het hier Socket A, of Socket 754?
Socket A:
Sempron 2600+
Thoroughbred
Snelheid: 1833MHz
FSB: 166MHz DDR
MP: 11.0x

Socket 754:
Sempron 2600+
Palermo
Snelheid: 1600MHz
FSB: 200MHz DDR
MP: 8.0x

Bovenstaande informatie is toch echt gewoon van BalusC zijn site te halen hoor :)

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-02 09:18

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

wat is de MP van de CPU? aan de hand hiervan kun je waarschijnlijk ook een heel eind komen. Kijk eens met CPU-Z.

[ Voor 3% gewijzigd door sjolmers op 08-07-2006 15:34 ]

adr opleidingen en meer adr opleidingen

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Thandor schreef op zaterdag 08 juli 2006 @ 15:30:

Overigens komt er geen AMD Athlon MP 1500+ 'Thoroughbred' in de CPU lijst van BalusC voor. Enkel de 'Palomino' versie :)
Ik keek ook alleen naar de cache en core. De rating zegt namelijk niet zo heel erg veel. Maar dat had je vast wel door.

Verwijderd

Topicstarter
Thandor schreef op zaterdag 08 juli 2006 @ 15:30:
Ik kan van mijn AMD Athlon XP 1800+ ook een AMD Athlon MP maken met een willekeurige rating. Voor het eerste is een modificatie vereist en voor het laatste volstaat een verandering in het BIOS al.

[...]

De AMD Athlon heeft 2x64KB L1 cache. (Data en Instruction cache). In totaal is dat 128KB L1 cache.

Zie hier een lijst met alle AMD Athlon MP's :)
Quoten is geen edit ;)
Mooi ik snap het nu iedereen badankt voor de reacties topic kan opslot :D

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 00:51

DataGhost

iPL dev

waarschijnlijk staat je fsb gewoon fout, 100MHz fsb gebruikt AMD volgens mij sinds de thunderbird niet meer. Je zal dus 133 of 166MHz fsb moeten hebben (166 als ik de post iets hierboven zo lees). De vraag is alleen of je geheugen dat bij kan houden, zo nee, of die op de een of andere manier 1:1 gelocked staat aan de fsb, waardoor de cpu niet harder gaat lopen. Als het minstens PC2700-geheugen is zit je goed.

edit: mits je timings ook goed staan ;)

[ Voor 5% gewijzigd door DataGhost op 08-07-2006 16:04 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Het staat er gewoon :)

Mocht de OPN van deze CPU daadwerkelijk niet daarin voorkomen, dan kun je het wel posten in de feedbacktopic van de CPU tabellen: Frontpage Feedback (CPU en chipset tabellen).

Anyway, je hebt het antwoord en dit heeft verder weinig met GoT te maken, topic dicht dus.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.