WRT54G Mixed Mode issue

Pagina: 1
Acties:

• Mathizsias
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-03 01:28
Heb hier een WRT54G V2.0 (Ja, de goeie) en ervaar wat problemen mbt de snelheid bij het gebruik van 11mbit kaarten. Als ik verbinding opzet, via de windowstool zowel als de fabrikanten tool dan blijft de verbinding automatisch op 1-2mbit staan. Zie het onderstaande screenshot voor mijn Wireless settings:

Afbeeldingslocatie: http://img85.imageshack.us/img85/636/wrt54g3id.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img95.imageshack.us/img95/6332/wrt54g25qn.jpg

Om te testen GEEN beveiligingen ingeschakeld.

Als ik maar iets verander in deze instellingen of in de instellingen van de netwerkkaart krijg ik geen verbinding meer met de router (forced 11mbit speed bijvoorbeeld), kan zelfs de router dan niet meer zien. Mijn arme moeder, die dus die 11mbit PCI Sitecom WLAN card gebruikt, zit met een ruk verbinding te internetten. Heb ook de laatste firmware en software voor de apparatuur die betrekking hebben tot dit probleem geinstalleerd.

Op mijn PSP ervaar ik hetzelfde probleem als op de pc van m'n ma. Allebei 802.11b uiteraard. Laptop met 802.11g geeft geen problemen en doet prima netwerken.

[ Voor 15% gewijzigd door Mathizsias op 08-07-2006 15:22 ]

• Mathizsias
Andere PCI kaart geprobeerd van Sweex, zelfde probleem, zowel fabrikantsoftware als windowstool.

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Je hebt voor 15 euro een 54Mbit PCI kaartje, idee om voor je moeder dat ding te halen?

Hoe zit het overigens met channels?
Aangezien niet alle kaartjes channel 13 ondersteunen.
Probeer eens 11 of lager.

Sowieso is 2 mbit meeeer dan genoeg om wat te surfen.

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Verwijderd

Anti-XP schreef op zondag 09 juli 2006 @ 15:29:
Je hebt voor 15 euro een 54Mbit PCI kaartje, idee om voor je moeder dat ding te halen?

Hoe zit het overigens met channels?
Aangezien niet alle kaartjes channel 13 ondersteunen.
Probeer eens 11 of lager.

Sowieso is 2 mbit meeeer dan genoeg om wat te surfen.
e.e.a. gaat ook wel eens mis als je de verkeerde regio selecteert. met 1 Mbit gaat het al ruimschoots goed.

wat wel eens kan schelen is een ander channel.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2006 16:11 ]

• Mathizsias
Heb verschillende channels geprobeerd, blijf hetzelfde. Wat ik ook constant zie is: Windows maakt verbindind met 11mbit, als de verbinding dan tot stand is gekomen en ik moet evt een WEP(heb het ook zonder geprobeerd) invullen schiet de verbinding naar 2mbit.

Ik kan wel een ander kaartje kopen, tuurlijk, maar ik vind het gewoon onzin dat het op deze manier niet werkt, heb een 8mbit verbinding en ze wil ook wel eens wat kunnen downloaden, streams bekijken of evt. uploaden.

• Mathizsias
*bump* Probleem blijft. Need help :'(

Verwijderd

en met frame burst aan ??

• Mathizsias
Frame burst aan, zelfde probleem. Iemand al enig idee? :D

• DJ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-04 14:14

DJ

Wat ik wel weet is is dat oudere 11mbit kaarten niet lekker met encryptie overweg kunnen. Het gaat wel , maar de snelheid stort dan in . . .

Het enige (nuttige) advies wat ik je zou kunnen geven is met een 54mbit kaartje kijken met software (NetStumbler of zo) wat er allemaal in de licht hangt. Je kunt dan meteen zien of je een buurman hebt die hetzelfde netwerk gebruikt bijvoorbeeld. Je kunt dan ook zien of je signaal sterkte wel goed genoeg is . . . een stevig plafond met veel ijzer erin kan veel roet in het eten gooien. Zo ook een stalen archief kast bijvoorbeeld. Ik heb zelfs al gezien dat standaard 17" beeldschermen (CRT's) zo veel storen dat de verbinding snelheid omlaag valt naar 1 - 2 mbit.

Succes!

Als er geen Religie's zouden zijn, dan waren we allemaal gewoon mensen geweest

Verwijderd

DJ schreef op maandag 17 juli 2006 @ 16:12:
Wat ik wel weet is is dat oudere 11mbit kaarten niet lekker met encryptie overweg kunnen. Het gaat wel , maar de snelheid stort dan in . . .

Het enige (nuttige) advies wat ik je zou kunnen geven is met een 54mbit kaartje kijken met software (NetStumbler of zo) wat er allemaal in de licht hangt. Je kunt dan meteen zien of je een buurman hebt die hetzelfde netwerk gebruikt bijvoorbeeld. Je kunt dan ook zien of je signaal sterkte wel goed genoeg is . . . een stevig plafond met veel ijzer erin kan veel roet in het eten gooien. Zo ook een stalen archief kast bijvoorbeeld. Ik heb zelfs al gezien dat standaard 17" beeldschermen (CRT's) zo veel storen dat de verbinding snelheid omlaag valt naar 1 - 2 mbit.

Succes!
een magnetron doet al wonderen (negatief gezien)

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Verwijderd schreef op maandag 17 juli 2006 @ 19:46:
[...]

een magnetron doet al wonderen (negatief gezien)
Vrij logisch, zelfde frequentie.

Is de oplossing van een 54Mbit PCI kaartje nog te overwegen?
Of zelfs een draad?

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• Mathizsias
Anti-XP schreef op maandag 17 juli 2006 @ 23:51:
[...]

Vrij logisch, zelfde frequentie.

Is de oplossing van een 54Mbit PCI kaartje nog te overwegen?
Of zelfs een draad?
Ja en nee op de eerste vraag en nee op de tweede vraag. Vind het gewoon vervelend dat ik verplicht ben (ookal is het 15euro) geld uit te geven terwijl het gewoon prima kan werken. :P

De router en pc zijn beide niet in de buurt van apparatuur die de verbinding beinvloeden.

[ Voor 10% gewijzigd door Mathizsias op 20-07-2006 02:33 ]

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-04 23:00

IEF

Why so serious?

mijn ervaring met de standaard linksys firmware is dat deze niet te vertrouwen is ;)

ik zou er zelf DD-WRT v23 SP1 op installeren.

Kun je de router volledig customizen, output power wijzigen + de wireless instellingen worden betrouwbaar gesetupped.
Pagina: 1