Toon posts:

Groene/rode led blijven branden bij aanzetten, Zwart beeld.

Pagina: 1
Acties:
  • 239 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

een tijd geleden deed mijn computer het ineens niet meer ik heb toen vrijwel alles in een andere pc getest, en iemand er naar laten kijken. Hij dacht dat de mobo overleden was. Ik heb deze dan op gestuurd en kreeg gister een nieuwe terug (viel nog binnen garantie). Ik heb hem meteen aangesloten, maar nu wilde ik hem dus aanzetten en blijven de groene en rode led op de voorkant continu branden. En ik heb geen beeld of beeps. Waar kan dit aan liggen? Heb al wat topics doorgekeken. Er staan dingen van een cmos-reset. Maar hoe moet dit ?

Specs:

Asus p4c800 deluxe
2x Kingston 512Mb 400 Mhz ddr 184 - pin pc3200
Geforce fx 5600 256 mb
WD 120 Gb 7200 Rpm
Intel pentium 4 2,8 Ghz

Wat moet ik doen?

Alvast bedankt

Gr,

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:51

Thandor

SilverStreak

Bekijk de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens. Daar staan veel tips in.

Een CMOS Reset/BIOS Clear is niet zo moeilijk. Had je overigens ook zelf wel kunnen vinden en zal ongetwijfeld in het boekje van het moederbord staan. Zie bv. Thandor in "System Failed Due to CPU Overclocking"

Verder is het belangrijk om te checken of je alles goed hebt aangesloten. De 4 pins +12V powerconnector bijvoorbeeld :)

Andere manier van werken is: Alle overbodige hardware eruit halen. Die hardeschijf is niet essentieel voor de werking van jouw PC. Idem voor optische stations e.d. ;)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu alleen het moederbord, videokaart, intern geheugen, en processor aan gelsoten. Als ik hem dan aanzet brand alleen continu het groene lampje, maar verder gebeurt er niks ??

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie nu trouwens ook dat de fan van mijn videokaart niet draait ? waar kan dit aanliggen

• Toolskyn
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-04 18:18

Toolskyn

€ 500,-

Zou volgens mij heel goed kunnen betekenen dat je voeding het niet trekt of kapot is, heb je de eerste link van Thandor al wel bekeken, daar staan veel handige 'tips' in, kijk vooral bij voeding en moederbord in jouw geval.

gewooniets.nl

• wols
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-10-2024
Het groene ledje is om aan te geven dat het moederbord stroom trekt, wat zeer normaal is. Het rode ledje daar en tegen (en ik geloof dat die naast je agp slot staat) is dan weer om aan te geven dat er iets mis is met je vga kaart, athans bij asus mobo's. Zeker als daarbij ook de fan niet draait, moet je het in die richting gaan zoeken denk ik. Heb je die ook al kunnen testen in een ander pc?
Pagina: 1