Toon posts:

Nieuwe Seagate HD wordt niet herkend

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik hoop dat iemand me kan helpen met het volgende. Ik heb zojuist een nieuwe HD binnengekregen en geinstalleerd. Het gaat om de Seagate Barracuda 7200.10, 320GB (7200rpm, SATA II, 16MB). Mijn boot HD is de Samsung Spinpoint SP2504C, 250GB (7200rpm, SATA II, 8MB, NCQ). Hierop heb ik Windows XP draaien. Zodra ik de 2e HD had geinstalleerd en mijn systeem opstartte maakt de Seagate schijf een enorme herrie ( je kunt het vergelijken met het "spin" geluid bij een cdrom drive nadat je een schijf erin hebt gedaan) maar dan dus continu. Windows start dan ook niet meer op. Ik heb van alles geprobeerd. De Seagate als enige boot schijf maar wordt niet herkend. Ik heb sterk het vermoeden dat de schijf al brak was voordat ik het binnenkreeg (zat dan ook wel in een erg klein doosje met een sumier laagje schuim verpakt in een static shielding bag :?). Heb dit nog nooit meegemaakt dus ik zit met mijn handen in het haar (ik heb al vrij weinig haar dus kun je nagaan...).

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

ik weet niet hoe lomp er met die dingen is omgegaan, maar een herrie behoren die dingen niet te maken (zeker die nieuwe Seagates zijn superstil over het algemeen). Wordt die drive ook niet herkend in de bios? Als dat namelijk al niet het geval is zou ik hem gewoon terugsturen voor een nieuwe.

Verwijderd

Topicstarter
Hij wordt inderdaad niet herkend in de BIOS. Ik was al verbaasd over hoe het verpakt was. Normaal zit er een hard plastic "cover" om. Ik heb al gemaild met de winkel waar ik em gekocht heb dus even afwachten.