[XP] MP3-directory erg traag

Pagina: 1
Acties:

• Achmeon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-08-2023

Achmeon

Free Achmeon

Topicstarter
Mijn map met MP3's opent enorm traag (ongeveer 5 min.) en zodra ik wil scrollen dan kan ik weer 1 minuutje wachten. Hij geeft alleen de bestandsnaam weer, omdat ik dacht dat ie zo traag werd van alle tags, maar dat maakt geen verschil. Op de een of andere manier is de verkenner iets aan het doen, waardoor het zo traag gaat. De verkenner is zogenaamd aan het zoeken en reageert in het geheel niet meer tot ie klaar is. Als ik scroll, dan moeten de icoontjes (winamp) nog weergegeven worden. Tijdens het scrollen gebruikt verkenner 50 % van de processor (intel 2800 HT / 512 Mb intern)

Defragmenteren heeft niks veranderd, het enige dat van invloed zou kunnen zijn, zijn het aantal bestanden (8500 / 55 Gb), maar ik kan de max. daarvan niet vinden. Bovendien in temp inet files zitten d'r meer. WD Caviar 74 Gb op SATA, geen fouten volgens WD tool, SMART ok. Ik kan volgens mij niks instellen zoals DMA of iets dergelijks.

Iemand een idee, zonder dat ik ze kan gaan indelen in kleinere mappen?

Verwijderd

Helpt dit mischien, dit zet de automatische preview/load functie voor media bestanden van verkenner uit

type bij uitvoeren:
regsvr32 /u shmedia.dll

evt. ongedaan maken met: regsvr32 shmedia.dll

• Achmeon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-08-2023

Achmeon

Free Achmeon

Topicstarter
De verkernner laat nu in ieder geval de files sneller zien. Top!

Scrollen en dergelijke zorgt nog steeds voor een wachttijd (1 minuut). Het lijkt erop dat het toekennen van de winamp-icon nogal wat moeite kost.

Ik had voor de zekerheid de inhoud al naar een andere map verplaatst, maar dat maakte niks uit.

Het scheelt dus in ieder geval, maar nu het scrollen nog gewoon krijgen of sneller.