Toon posts:

Nieuwe server, suggesties

Pagina: 1
Acties:
  • 118 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Gasten, we moeten hier een nieuwe server aanschaffen, op dit moment een Compaq Proliant 1500 (dubbele P133, 64Mb, 8Gb) maar die is iets te licht.
Op de server moet Exchage/SQL/Exact/File komen te draaien.
Iemand suggesties voor een goede server voor een redelijke prijs (kan natuurlijk ook kray bellen).

• RdB_IA
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

RdB_IA

42

volgens mij moet je nog iets duidelijker zijn. Hoeveel 'serverload' heb je. Ik weet niet veel van servers, maar hoe druk is ie ongeveer zeg maar. Dat deze server 'iets te licht' is, zegt niet zo veel....daar kunnen de mensen hier niet zoveel mee

• Aeon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:49
vertel eens iets meer. Hoeveel gebruikers voor exchange etc.

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Eitje:

Dual P3 500 MHz
Asus Dual SCSI mobotje (bv. Asus P2B-DS)
256 MB
2x Seagate of Quantum 18gig HDD (spanning/mirroring/duplexing naar behoeven)

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, komen 25 gebruikers aan, redelijk veel mail verkeer, zware netwerk belasting, alle files moeten centraal op de server staan.

Verwijderd

Dirk Jan just said it

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 19:38

ChUcKiE

Dus........

Ik zie dat je een Compaq hebt, koop dan ook gewoon weer een Compaq inclusief 4uurs service en klaar is kees! Welke Compaq zal de leverancier je graag vertellen!
Of wil je er een zelf gaan bouwen, zal toch nie??

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

• seq_uence
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
Jaja Dirk Jan just said it, alleen zou ik zelf voor een specifiek server-systeem gaan zoals de Proliant. Verder zou ik niet te krap opwaarderen. Je kunt beter nu een te zware server neerzetten want in de toekomst wordt ie toch weer te licht. Exact kan ook aardig wat eisen van het systeem, maar dat is afhankelijk van het aantal gebruikers.

Andere insteek: zoals op m'n eigen werk, nl. voor zoveel mogelijk apps. op een aparte server, die kan dan ook lichter zijn. Je kunt overwegen om bv. Exchange erop te laten staan + de files. En dan de Sequalbase en Excact op een nieuwe server (bijvoorbeeld).

Suc6 !

Sequence

Donec eris felix, multos numerabis amicos

Verwijderd

Gewoon bij een grote leverancier een servertje kopen zoals Dell, altijd goeie support enzo en niet al te duur.

Verwijderd

Maar wel prijzig.... zelf bouwen is met servers veeeeeel goedkoper... je kunt zelfs wat reserve onderdelen bijkopen. Kan je een defect meteen verhelpen en ben je toch nog goedkoper uit. En je kan precies dat kopen wat je nodig hebt....
Pagina: 1