Toon posts:

Probleem: Geen Wlan op Speedtouch 716

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

Ik heb een probleem met mijn speedtouch 716. Ik zit nu al een week zonder draadloos netwerk en KPN kan het nog steeds niet oplossen dus ik probeer het zelf maar even.

Het probleem om mee te beginnen is dat ik geen WLAN in mijn Home Network van de modem heb staan. Dus kan er ook geen netwerk gevonden worden natuurlijk.

Volgens KPN is mijn modem vastgelopen dus ik weet eigenlijk niet wat voor oplossing ze gaan bieden want het resetten van de modem heeft geen effect.

Is er een manier om het Wlan netwerk op te zetten of is het een storing in de hardware van de modem?

Indien er meer informatie nodig is hoor ik het graag.

Alvast bedankt voor eventuele reacties

Dave

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 01-04 21:59
probeer eens: "telnet speedtouch.lan" in een dosbox. dan (na username/passw) wireless, reset.

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, bedankt voor de reactie. Ik kom idd met speedtouch.lan in de modem. Zou je echter wat speciefieker kunnen zijn betreffend het commando om mijn wireless netwerk te resetten?

Ik ben een leek op netwerk commando's ;)

[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2006 16:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb even online gekeken naar commando's maar ik kan geen wireless commando's uitgevoeren. Ik heb even bij de interfaces gekeken via "interface list" en ook hier staat geen wlan bij.

Is het dan toch de hardware of kan ik de interface weer handmatig toevoegen?

• pacificocean
open een dosbox

vul daarin:

telnet speedtouch.lan

vul dan username en password in.
geef daarna de volgende commandos:

wireless

reset

Verwijderd

Topicstarter
probleem is dat het wireless command niet werkt. Unknown command.

Hij staat er gewoon niet bij. Ook niet als ik op help druk voor een overzicht met commando's.

Ik heb altijd draadloos gehad het is toch vreemd dat het er nu helemaal niet meer in zit. Is het dan toch een hardware fout.

wlan staat ook niet bij de interfaces.

Verwijderd

Topicstarter
Hallo het probleem is opgelost.

Heb een stel commando's opgezocht en uiteindelijk config flush uitgevoerd, de modem gereset en floep toen ging het wlan lampje weer aan.

Ik hoop maar dat het niet weer voorkomt.

Ik was al een week op KPN aan het wachten. Het blijkt dat dat ze 1400 tickets in de wacht hebben staan. Kon dus nog wel even duren eerdat ik aan de beurt was. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Hallo daar ben ik weer.

De modem heeft het 1 week volgehouden en toont nu alweer kuren.

De WLAN interface blijft nu online maar gooit alle pc's er na 5 minuten af. Ik kan er niet meer opkomen en ik moet constant via een ethernet verbinding mijn wlan resetten en alles opnieuw instellen.

Enig idee waardoor dit komt? Mijn pc's kunnen de modem wel vinden maar zeggen dat het netwerk geen toegang geeft of er mogelijk een radiostoring is.

Enige suggesties?

Alvast bedankt

• pacificocean
Je zou een ander kanaal kunnen proberen te selecteren.

Verwijderd

Topicstarter
Nee dit is niet het probleem.

Ik blijf maar aan het resetten en telkens is het weer iets anders. De ene keer zie ik het wireless interface niet in de modem.

De andere keer ziet de modem de pc's maar de pc's de router niet en de andere keer zien mijn pc's het netwerk maar dan de modem weer niet.

Om een lang verhaal kort te maken heb ik in ieder geval KPN weer gebeld en ze hebben mijn ticket weer op actief gezet.

Ik keek ff via de command prompt in de router waar ik iets vaags zag in de ifconfig bij wireless.

State: Enabled (But operational state is currently disabled)

Ik heb zelf niets aan de instellingen veranderd. Enig idee wat het probleem zou kunnen zijn?

Alvast bedankt voor eventuele reacties
Pagina: 1