Ik heb de VDO MS 4300 nu enige weken in m'n auto en ben er mee naar Italie genavigeerd. Dus even m'n ervaringen:
De muziek/mp3 functie werkt erg mooi. Wanneer hij een mp3 cd als zodanig identificeerd zal hij de cd doorzoeken naar directories en alle subdirectories met inhoud in een gemakkelijk op te roepen lijst weergeven. Ook ID3 tags e.d. info wordt netjes weergegeven.
De radio werkt ook goed al vind ik het geluid in radio-modus vreemdgenoeg wat tegenvallen.
Het navigeren op de heenweg (via Ruhrgebied naar Munchen naar Villach naar de Adriatische kust) ging zeer fraai. Goed werd ons over de Autobahn de weg gewezen via TMC opgevangen meldingen als 'over 40 km file' en 'pas op, over 30 km spookrijder' waren zorgelijk doch informatief
De problemen begonnen echter op de terugreis; Na een nachtelijke stop ergens 300km van onze landsgrens begon hij kuren te vertonen. Het geluid was weg, geen navigatie, geen cd/radio, niks. Ik moest volgende stopplek op om de radio volledig van stroom te halen (dat kan dmv steutel uit het contact en dat gaat natuurlijk niet op de snelweg). Dit loste het probleem vreemdgenoeg op. Dit heb ik 2x gehad.
Je mag van een dergelijk duur systeem dat nog werkt met pijlen (dus niet mooi grafisch kaartje) beter verwachten. Ik hoop ergens een software update vandaan te kunnen halen, maar heb nog niks kunnen vinden op de site van VDO.