Ervaringen VDO MS 4300 navigatieradio

Pagina: 1
Acties:
  • 3.354 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.skoda.nl/media/home/modellen/fabia/Accessoires/MS4300.jpg

Bij VAG (Volkswagen, Audi, Skoda, Seat) kan je een 'speciaal' voor deze merken ontwikkelde navigatie radio in laten bouwen voor slechts 595 euro. Het leuke aan deze uitvoeringen is dat de kleur van het display gelijk is aan de kleur van het dashboard, dus Skoda-groen, Seat-rood, VW-blauw, Audi-wit.. Ik ben van plan dit te laten doen voor m'n Skoda, maar wilde eigenlijk eerst wat ervaringen inwinnen.

Wie heeft ervaringen met dit type? Kan ik zonder wisselaar een muziek-cd luisteren en navigeren tegelijk? Moeten mp3-cd's op een speciale manier gebrand worden alvorens ze door deze speler gelezen kunnen worden? Etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.vdodayton.com/image_view.aspx?id=7861

Schop. Mogelijk dan mensen die ervaring hebben met de MS 4400, deze schijnt qua techniek en software gelijk te zijn aan de MS 4300.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de VDO MS 4300 nu enige weken in m'n auto en ben er mee naar Italie genavigeerd. Dus even m'n ervaringen:

De muziek/mp3 functie werkt erg mooi. Wanneer hij een mp3 cd als zodanig identificeerd zal hij de cd doorzoeken naar directories en alle subdirectories met inhoud in een gemakkelijk op te roepen lijst weergeven. Ook ID3 tags e.d. info wordt netjes weergegeven.

De radio werkt ook goed al vind ik het geluid in radio-modus vreemdgenoeg wat tegenvallen.

Het navigeren op de heenweg (via Ruhrgebied naar Munchen naar Villach naar de Adriatische kust) ging zeer fraai. Goed werd ons over de Autobahn de weg gewezen via TMC opgevangen meldingen als 'over 40 km file' en 'pas op, over 30 km spookrijder' waren zorgelijk doch informatief ;)
De problemen begonnen echter op de terugreis; Na een nachtelijke stop ergens 300km van onze landsgrens begon hij kuren te vertonen. Het geluid was weg, geen navigatie, geen cd/radio, niks. Ik moest volgende stopplek op om de radio volledig van stroom te halen (dat kan dmv steutel uit het contact en dat gaat natuurlijk niet op de snelweg). Dit loste het probleem vreemdgenoeg op. Dit heb ik 2x gehad.

Je mag van een dergelijk duur systeem dat nog werkt met pijlen (dus niet mooi grafisch kaartje) beter verwachten. Ik hoop ergens een software update vandaan te kunnen halen, maar heb nog niks kunnen vinden op de site van VDO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphons
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09-06 21:53
Ook ik ben van plan om deze navigatie in mijn skoda te plaatsen. Hoe zijn je ervaringen inmiddels, een aantal maanden verder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Alphons schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 21:09:
Ook ik ben van plan om deze navigatie in mijn skoda te plaatsen. Hoe zijn je ervaringen inmiddels, een aantal maanden verder?
We zijn nu zo'n 5 maanden verder en ik blijf het qua prijs/kwaliteit wat matig vinden. Voor 300 euro koop je een prachtig navigatiesysteem met grafische weergave.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphons
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09-06 21:53
Iemand ook ervaring met een vdo dayton nav/radio en een ice link plus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ludewig
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 14:50:
De problemen begonnen echter op de terugreis; Na een nachtelijke stop ergens 300km van onze landsgrens begon hij kuren te vertonen. Het geluid was weg, geen navigatie, geen cd/radio, niks. Ik moest volgende stopplek op om de radio volledig van stroom te halen (dat kan dmv steutel uit het contact en dat gaat natuurlijk niet op de snelweg). Dit loste het probleem vreemdgenoeg op. Dit heb ik 2x gehad.
Ik heb deze problemen ook met mijn MS 4300. Is dit ondertussen opgelost? Zo ja, hoe?

When a man finds a conclusion agreeable, he accepts it without argument, but when he finds it disagreeable, he will bring against it all the forces of logic and reason

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ludewig
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ludewig schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 10:53:
[...]

Ik heb deze problemen ook met mijn MS 4300. Is dit ondertussen opgelost? Zo ja, hoe?
Ik heb VDO gebeld en gevraagd om een software update. Nadat ik die uitgevoerd had was het probleem opgelost.

When a man finds a conclusion agreeable, he accepts it without argument, but when he finds it disagreeable, he will bring against it all the forces of logic and reason

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gitarist
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Gitarist

Jan

Ik heb de MS4200 gehad (de voorganger) en dit was een hele fijne autoradio met dito navigatie-skills.

Als je hem kan kopen, dan zou ik het doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie kan mij zeggen waar ik cd's van Europa kan krijgen, van deur tot deur.
Verder vind ik het een heeeeeeeel goed systeem.
Groet Evert
Pagina: 1