[Vista] Kan geen schrijfrechten krijgen voor een map

Pagina: 1
Acties:

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Er zijn meer topics met een strekking als deze, maar ik kom er nog steeds niet uit. Ik wil in Firefox hamdmatig wat plugins kopieren naar de plugins map (/program files/mozilla firefox/plugins). Ik krijg telkens de melding:

There is a security controlling access to the destination 'plugins'. [...] You must have sufficient permission before proceeding.

Eerste wat bij mij opkomt is dat ik de map even 'op mijn naam' moet zetten. De owner van de map is nu d egroep administrators, waar ik lid van ben. Ook heb ik al mn eigen username als owner toegekend. Maar ik blijf maar bovenstaande error krijgen. Het is ook vreemd dat dit alleen bij de map van firefox gebeurt. In alle andere subdirectories van 'program files' kan ik wel bestanden kopieren, bewerken etc. Enkel bij program files/firefox werkt het niet :?

Met Google en de Got-search kom ik niet verder dan bovenstaande oplossing. OOk vanuit mijn ervaring met Unix-systemen lijkt het me het het meest logisch dat jezelf owner maken (of admin) voldoende zou moeten zijn. Niet dus.

Ik heb het vermoeden dat dit nooit opgelost gaat worden :9

[ Voor 12% gewijzigd door Palomar op 08-07-2006 01:03 ]

• Palomar
  • Niet online
Ik heb het inmiddels 'opgelost' door de Mozilla Firefox directory naar mn Desktop te kopieren. Daar de 2 benodigde bestandjes naar de plugins dir gekopieerd. Toen de originele /program files/mozilla firefox/ directory gedelete (dat kon dan weer wel :?) en de kopie van mn desktop weer naar program files gekopieerd :z Geen echte oplossing dus, want ik kan op deze manier nog steeds geen nieuwe plugins e.d. installeren zonder rare capriolen uit te halen.

Opmerkelijk is dan weer dat ik op mn desktop wel bestanden kan kopieren naar de firefox-dir en toen ik diezelfde dir weer naar /program files/ kopieerde kreeg ik weer die error (je zou denken dat ie gewoon de rechten van de map meekopieert. Waar die restricties vandaan komen is me een raadsel, want in een directoryniveau hoger (program files) kan ik wel alles wijzigen etc.). Dit is echt enorm vaag! Misschien dat iemand nog tips heeft voor iets wat ik misschien over het hoofd zie. Voor de duidelijkheid: het betreft alleen de firefox directory. Zelfs na opnieuw aanmaken...

[ Voor 38% gewijzigd door Palomar op 08-07-2006 01:26 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Wat staan er precies exact voor rechten op die map dan? Zou het kunnen zijn dat er ergens nog een bestandje openstaat (filehandle oid :P )

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Palomar
  • Niet online
Tja, ik weet niet hoe ik die rechten eenvoudig overzichtelijk kan zien, maar op het oog zag het schermpje er hetzelfde uit als alle andere mappen in program files. De owner is mijn username of de group administrators en die hebben full control.

Wat nog vager is, is dat het nu plotseling wél werkt. Ik had gisteren voor de zekerheid al een paar keer gereboot. Vandaag ook een paar keer, maar ik had de hoop al een beetje opgegeven, totdat ik het toevallig nog even checkte en bleek dat het nu wel werkt. Geen idee hoe dat komt. Ik had alleen vanwege iets anders mn virusscanner geuninstalled, dus misschien dat dat ermee te maken heeft. En anders kan het nog een bug zijn door Vista Beta....