Toon posts:

MxStream met XS4all - geen internetverbinding..!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakers,

ik ben al geruime tijd in het bezit van een DHZ ADSL ISDN aansluiting, en deze lijkt goed te functioneren. Ik krijg het KPN Dashboard te zien en kan ook inloggen bij XS4all. De verbinding is actief is dan de mededeling, maar ik kan *niet* het internet bereiken.

De XS4all helpdesk zegt dat het aan de KPN ligt, en de KPN zegt dat ik iets fout heb ingesteld. Nu is dat m.i. niet het geval, maar ik begin wel wat te twijfelen. Opgemerkt moet worden dat ik niet erg thuis ben in Windows en het testsysteem een Win98 SE installatie bevat.

Ik overweeg nu om het dan maar met Linux te proberen, maar als het al niet werkt met de 'standaard' oplossingen, zou dat ook wel lastig worden.

Wie herkent de problemen en kan me helpen?

Thanks!

Luka.

• curtazimo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-01-2023
Dit heb ik ook gehad, maar dan met m'n Euronet-account. Bij mij lag het niet aan de ISP, maar aan m'n MX-stream-loginnaam. KPN heeft deze gereset en toen deed 'ie het wel.
Gewoon doorvragen bij die gasten bij de Helpdesk, want ze willen inderdaad de schuld in de schoenen van de ander schuiven.

suc6

When people talk behind my back, they are in a good position to kiss my ass...

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-08 10:53
subnetmask veranderen naar 255.255.255.0?

DIT IS MIJN WEBSITE

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 27 januari 2001 17:08 schreef havana het volgende:
subnetmask veranderen naar 255.255.255.0?
Hm, ik ga het meteen proberen. Het vreemde is dus dat ik wel op alle 'kpn' pagina's kan komen. Volgens alle documentatie zou het subnetmask 255.0.0.0 moeten zijn!

Het vreemde is, dat het op 255.255.255.0 bleek te staan, maar nu ik het op 255.0.0.0 heb gezet, werkt het helemaal niet meer.

Damn, het zal er wel mee te maken hebben ofzo.

Bedankt voor de hint in ieder geval!

Luka.

Verwijderd

Probeer ip adres 10.0.0.100 ipv 10.0.0.150 en dan subnetmask 255.255.255.0!!!

Verwijderd

Heb je je modem al geconfigureerd met het MX_home script?

Heb je al de laatste software update voor de modem gedownload vanaf de MXStream.nl site?

Rob

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 28 januari 2001 14:24 schreef RopStop het volgende:
Heb je je modem al geconfigureerd met het MX_home script?

Heb je al de laatste software update voor de modem gedownload vanaf de MXStream.nl site?

Rob
Ja! Nu wel... maar het maakt niets uit. Ik zal nu de KPN wel vragen om mijn userid/password te resetten, blijkbaar kan dat helpen...

Dank zo ver voor de snelle reacties!

Luka.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 27 januari 2001 18:49 schreef AleSyS het volgende:
Probeer ip adres 10.0.0.100 ipv 10.0.0.150 en dan subnetmask 255.255.255.0!!!
Ook dit haalt niets uit :-(
Is er een manier om snel/makkelijk te controleren of alles goed staat? Ik doe dit nu door Exploder op te starten en naar een willekeurige website te willen gaan. Misschien is dat niet het beste. Ook tracert geeft wel de juiste IP adressen terug, maar zegt direct dat de 'doelhost niet bereikbaar' is...

Dank!

Luka.
Pagina: 1