Toon posts:

MSN volledig blocken onder 1 account

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit hier met een laptop met 2 gebruikers:
1 met beperkte rechten die totaal niet op msn mag.
1 met volledige rechten die alles mag, met een wachtwoord erop.

Nou is bij de ene gebruiker al de msn verborgen en heb ik bij in het hosts-file ook al de site van webmessenger en E-messenger geblocked.

Ik ben namelijk bang dat ik niet alle juiste manieren heb geblocked zodat gebruiker 1 toch nog op msn kan.

Nou kan ik wel elke keer controlleren of ze toch via een webmessenger op msn zit, en dan via het host-file die sites ook gaan blocken, maar dan gaat het een hele zware klus worden.

Nou is mijn vraag, is dit een onhandige manier? Weten jullie soms een makkelijkere (gratis) manier die ervoor zorgt dat gebruiker 1 totaal niet kan msn'en, terwijl de andere het volledige beheer over de pc heeft en ook kan msn'en.

Alvast bedankt

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Wat heb je zelf al gevonden?

Kijk hier en hier eens.

Deze vraag komt namelijk enorm vaak langs :/

[ Voor 19% gewijzigd door TheZeroorez op 07-07-2006 22:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de post, even door aan het lezen.

Doorgelezen, de gevonden oplossingen zijn allemaal voor in een bedrijfsomgeving of op servers, ik werk gewoon vanaf 1 laptop. MSN alleen is niet zo moelijk te blocken, die webmessenger varianten wel, gebruiken messenger en webmessenger-clients bepaalde poorten die ik per gebruiker kan dichtgooien? Of is er een programma wat evoor zorgt dat alle sites met het woord "messenger" erin geblocked worden?

[ Voor 255% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2006 23:03 ]

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online
Gebruik een degelijke firewall die voor elke gebruiksaccount andere settings heeft. En dan simpelweg bij die ene persoon een wachtwoord op de firewall en natuurlijk MSN volledig blokkeren. Let wel op dat er ook zoiets bestaat als webmessenger, dat is al wat lastiger. Moet je even uitzoeken welke poorten dat zijn of welke website(s).

Verwijderd

Topicstarter
oke , bedankt. Ga ik weer even aan de klooi.

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:39
En dan is er wel weer te MSN'n via een remote desktop, of via een cliënt als Trilian, etc.

Alleen de 'Internet' poorten open zetten, en met een Firewall de rest blokkeren en hopen dat je alles mee pakt (kernwoorden, etc.)

Het ligt er natuurlijk ook hoeveel kennis degene heeft die absoluut niet mag MSN'n. :)
Pagina: 1