[PC] Doom 3 Engine problemen

Pagina: 1
Acties:

• iro
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-05-2022
Ik heb op Doom3 engine gebaseerde spellen altijd problemen met mijn Gigabyte 6800GT.
Altijd wanneer ik bijvoorbeeld Quake 4, Prey of Doom 3 opstart heb ik vervelende schokken, dan draait de game een kleine 10 seconden en krijg ik een soort van schokken (net of je pc vast loopt) gedurende 2 á 3 seconden.
Dit is natuurlijk erg vervelend en ik ben benieuwd wie dit nog meer heeft en misschien iemand die hier een oplossing voor heeft.

Bedankt alvast!
Hier nog even mijn specs op een rijtje:
- Asus a8n-e Moederbord
- AMD 3200+ Processor
- 2 GB ram Geheugen
- Gigabyte 6800GT Videokaart
- 160GB Harde schijf.

Ps. dit probleem heb ik alleen online, niet in single player.

[ Voor 6% gewijzigd door iro op 07-07-2006 21:05 ]

Specs pc

• Infinitive
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-09-2023
Waarschijnlijk heb je hier al naar gekeken, maar het kan geen kwaad om het nogmaals te noemen:

1) Weet je heel zeker dat je het voedingskabeltje in je grafische kaart hebt gestoken en dat je voeding sterk genoeg is?
2) Is de koeling van je kaart in orde? Draait je ventilator nog en lees je geen extreme waarden bij de temperatuurmeter van je kaart. Dit laatste kan je vinden bij je beeldschermeigenschappen.
3) Nvidia drivers up-to-date alsmede de patches van de spellen?

Verder zijn er op internet nog wat tweakguides te vinden waarmee je wat meer geheugen kan toewijzen voor caching van textures en dergelijke. Vooral bij doom3 wilde dat nogal uitmaken wanneer je deuren e.d. openmaakte. Echter, deze tweaks zijn oplossingen voor performance probleempjes binnen het spel, terwijl wat jij beschrijft meer een algeheel probleem lijkt te zijn.

Misschien een niet onbelangrijke vraag: heb je ook andere "zware" spellen gedraaid, zoals halflife 2, call of duty 2, unreal tournament 2004? Of wat gebeurt er met wat oudere spellen die gebruik maken van de quake 3 engine en OpenGL, zoals quake 3, return to castle wolfenstein, enemy territory of america's army?
Ps. dit probleem heb ik alleen online, niet in single player.
Je hebt je pc toch niet via een draadloos netwerk aangesloten hoop ik? Als je een slechte verbinding met de server hebt, bijvoorbeeld omdat de server zelf niet van beste kwaliteit is of omdat je eigen verbinding slecht is, dan kan het zijn dat de communicatie met de server stroefjes verloopt. Server en client lopen dan een beetje naast elkaar heen te praten zodat je gaat laggen en warpen, wat schokkende effecten veroorzaakt. Je dat dit effect simuleren door een flinke download op te starten die bijna heel je bandbreedte in beslag neemt. Een maat om dit te meten wordt je ping genoemd en een andere maat is packetloss. Pings boven die 100 betekend over het algemeen onspeelbaar en je hoeft maar een beetje packetloss te hebben om een schokkende ervaring van het spel te krijgen.

[ Voor 60% gewijzigd door Infinitive op 07-07-2006 21:19 ]

putStr $ map (x -> chr $ round $ 21/2 * x^3 - 92 * x^2 + 503/2 * x - 105) [1..4]

• iro
Bedankt voor je reactie, ik heb naar je bovenstaande oplossingen gekeken (1 tm 3) en alles is up-to-date en in orde. Ik speel inderdaad ook andere zware spellen zoals CSS, CoD2 en UT2k4, daar heb ik helemaal geen problemen (weleens fps drops) dus ik denk dat het puur met doom 3 engine gerelateerde spellen.

Bij oudere spellen heb ik helemaal geen problemen wat jij al opnoemde, alleen bij Q4, Prey en Doom3. Ik heb al op diverse sites bekeken, die zeiden dat je een drivercleaner moest downloaden (heb ik gedaan en drivers geupdate en opnieuw geinstalleerd) dat lijkt allemaal niets uit te maken wat mijn probleem kan oplossen.

PS. Nee ik draai ook niet draadloos :)

Specs pc

• Infinitive
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-09-2023
Ok, dat is duidelijk. Dan is mijn verhaal iig niet van toepassing. Wat het dan wel is... daar kan ik zo een twee drie ook niet opkomen :o

De enige mogelijkheid die ik nog zie is punkbuster. Dit is een anti-cheat systeem wat bij deze spellen gebruikt wordt. Nu weet ik toevallig dat er onlangs een update was zodat er meer screenshots (voor de detectie van cheats) gemaakt worden en dat dat voor sommige spelers tot schokkende effecten lijkt. Het lijkt me echter sterk dat dit voor schokken om de 10 seconde zorgt...

[ Voor 66% gewijzigd door Infinitive op 07-07-2006 21:24 ]

putStr $ map (x -> chr $ round $ 21/2 * x^3 - 92 * x^2 + 503/2 * x - 105) [1..4]

Verwijderd

Laat bij http://www.speedtest.nl/ eens een langdurige test draaien, dan kan je zien of je internet na bepaalde tijd opeens extreeme ping gaat vertonen ofzo. Maar als je het bij andere spellen niet hebt lijkt dat me knap, maarja, je kan het altijd proberen. :)

• iro
Infinitive schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 21:21:

Dit is een anti-cheat systeem wat bij deze spellen gebruikt wordt. Nu weet ik toevallig dat er onlangs een update was zodat er meer screenshots (voor de detectie van cheats) gemaakt worden en dat dat voor sommige spelers tot schokkende effecten lijkt. Het lijkt me echter sterk dat dit voor schokken om de 10 seconde zorgt...
Sorry, maar ik ben nog iets vergeten.. elke keer als ik iemand zie heb die schokken (het maakt niet uit of het teammaten of tegenstanders zijn)

Specs pc

Verwijderd

IronGiant schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 21:28:
[...]

Sorry, maar ik ben nog iets vergeten.. elke keer als ik iemand zie heb die schokken (het maakt niet uit of het teammaten of tegenstanders zijn)
Misschien kun je kijken of het zowel bij server mét als bij servers zónder Punkbuster het geval is. Er is een kleine kans dat Punkbuster problemen levert.

Misschien is het ook mogelijk om een keer via LAN te spelen ipv via Internet. Dan kun je daar mogelijk ook weer iets uitsluiten.

• iro
Ik heb de game gespeeld op punkbuster servers en servers zonder punkbuster, dat maakte niets uit.
Op lan heb ik het nog niet geprobeerd, maar dat doe ik nog.

Ik draai constant 62 á 63 fps, alleen niet meer wanneer ik iemand tegen kom (zo rond de 11 fps)
http://img226.imageshack.us/img226/9416/12zs3.png m'n scores worden er alleen niet minder op :D, alleen is dit natuurlijk erg vervelend.

[ Voor 3% gewijzigd door iro op 09-07-2006 14:38 ]

Specs pc

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11 02:50

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

Ik zou haast denken een probleem met de instellingen.
Heb je AA en AF aan of uit staan?
Onder welke resolutie draai je de spellen?
De ene of de andere engine kan natuurlijk behoorlijk verschillen.
Je zegt zelf dat je behoorlijke framedrops krijgt wanneer je iemand tegenkomt dus lijkt mij dat je pc dan de berekeningen niet helemaal aankan.
Aangezien je pc dit makkelijk kan draaien is mijn conclusie dat je gewoon wat instellingen te hoog hebt staan.

computer voor alle werkzaamheden

• iro
Ik heb eigenlijk m'n config nu helemaal tweaked en AF nu uit staan, het loopt iets soepeler maar ik blijf de fpslag houden en de geluiden die elke keer herhaald worden. Het lijkt erop alsof de game constant crashed.
Ik wordt er helemaal doodziek van, maar ik ga geen nieuwe videokaart kopen omdat ik een spel niet 100% kan spelen.

[ Voor 23% gewijzigd door iro op 09-07-2006 16:13 ]

Specs pc

Pagina: 1