[2000] toetsenbord werkt niet na provisorisch herstel

Pagina: 1
Acties:

• TXC
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-12-2025
Ik heb hier een PC van iemand die met een 'handig programma' dubbele bestanden heeft verwijderd. Dit programma toonde simpelweg alle bestanden die meer dan 1x voor komen en een flink aantal daarvan heeft hij verwijderd. Na het opstarten kreeg hij een blauwe scherm met de melding "unaccesible boot device". Herstel via de Windows cd baat niet (beide methoden niet).

Welke bestanden precies verwijderd zijn weet ik niet. Nu dacht ik handig te zijn en heb ik alle (ja ook hidden etc.) bestanden van de HD 1 op 1 gekopieerd naar een map op mijn eigen HD. Daarna heb ik een simpele schone Windows install gedaan op zijn HD. Toen die nieuwe install wilde opstarten heb ik die HD weer in mijn PC gedaan en alle bestanden die ik had gekopieerd terug gekopieerd met alles overschrijven. Zo dacht ik een Windows installatie te hebben waarbij alles weer zou werken (inclusief geïnstalleerde software, gebruikers etc.).

Ik kom daarna met die PC tot het inlogscherm dat er prima uitziet, met de oude gebruikersnaam. Ook de beeldschermdriver werkt. Maar ik kan niets typen. Het toetsenbord werkt prima in 'dos' maar een keer in Windows verschijnt er niets als ik typ.

Wat zie ik over het hoofd? Ik kan natuurlijk altijd een schone install doen maar als het handiger kan ;)

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:38
Jij hebt een PS/2 toetsenbord en hij een USB? Of net andersom? En ik snap echt niets van wat je nou precies gedaan hebt, leg dat eens duidelijker uit :X.

Verwijderd

Ik mag bidden voor je dat "SFC /scannow" nog mag baten anders is het jammer helaas een verse install of "in-place" upgrade aka repair.

Doe jezelf een lol en gebruik dat soort scumsoftware niet. Windows heeft zelfs een heleboel dubbele bestanden en enkele staan er wel triple op. Lekker laten staan, of het wordt tijd voor een nieuwe grotere harddisk.

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2006 20:28 ]

• TXC
Verwijderd schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 20:25:
Ik mag bidden voor je dat "SFC /scannow" nog mag baten anders is het jammer helaas een verse install of "in-place" upgrade aka repair.

Doe jezelf een lol en gebruik dat soort scumsoftware niet. Windows heeft zelfs een heleboel dubbele bestanden en enkele staan er wel triple op. Lekker laten staan, of het wordt tijd voor een nieuwe grotere harddisk.
I know het is dan ook niet mijn eigen PC :) .
Jij hebt een PS/2 toetsenbord en hij een USB? Of net andersom? En ik snap echt niets van wat je nou precies gedaan hebt, leg dat eens duidelijker uit .
Nee zelfde toetsenbord (zelfde merk + type zelfs). Ik zal het nog eens uitleggen:
1. vriend A gooit 'onnodige' dubbele bestanden weg in Windows
2. PC van vriend A start niet meer op --> Blue screen of death
3. Ik zet HD van vriend A in eigen PC en kopieer alles over naar eigen HD in een map
4. Ik zet HD vriend A terug in PC vriend A en start frisse Windows install (weer Win2k)
5. Als installatie weer boot zet ik HD vriend A in eigen PC en kopieer alle bestanden uit stap 3 terug naar HD vriend A met alles overschrijven

Zo dacht ik weer een bootable installatie te hebben waar ook alle software alweer geïnstalleerd staat en alle drivers etc. goed zijn. Ik had de hoop dat alle ontbrekende bestanden van stap 1 weer geïnstalleerd zouden zijn.

stap 6. Windows start inderdaad weer op, maar toetsenbord werkt niet

Zo iets duidelijker?

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:27

SeatRider

Hips don't lie

Je hebt zijn installatie overschreven met eentje die is aangepast op jouw hardware. Dat gaat bijna per definitie niet werken. Je zou nog met een W2000 installatie CD-rom een automatische repair kunnen proberen, en daarna SP4 opnieuw erop. Anders vrees ook ik voor een volledige install.

Nederlands is makkelijker als je denkt

• TXC
SeatRider schreef op zaterdag 08 juli 2006 @ 09:13:
Je hebt zijn installatie overschreven met eentje die is aangepast op jouw hardware. Dat gaat bijna per definitie niet werken. Je zou nog met een W2000 installatie CD-rom een automatische repair kunnen proberen, en daarna SP4 opnieuw erop. Anders vrees ook ik voor een volledige install.
Nee dat heb ik niet. Ik heb de bestanden van zijn HD (dus van zijn PC) gekopieerd naar mijn PC. En die bestanden na de verse installatie op ZIJN PC weer terug gekopieerd. Ik heb dus mijn PC alleen gebruikt om de bestanden van zijn HD tijdelijk op te slaan (alles, dus program files, autoexec etc, winnt, etc. etc.)

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

TXC schreef op zaterdag 08 juli 2006 @ 09:04:
3. Ik zet HD van vriend A in eigen PC en kopieer alles over naar eigen HD in een map
4. Ik zet HD vriend A terug in PC vriend A en start frisse Windows install (weer Win2k)
5. Als installatie weer boot zet ik HD vriend A in eigen PC en kopieer alle bestanden uit stap 3 terug naar HD vriend A met alles overschrijven
Toch denk ik dat je met stap 5 de dingen weer stuk hebt gemaakt, zeker als je ook de autoexec bestanden (en misschien wel het registry (.dat bestanden) terug hebt gezet.

Verwijderd

Waarom het zo moeilijk maken?

Ik zou gewoon een verse installatie doen op de vriend zijn pc, en dan gewoon van jou hd (waar hopelijk nog de kopie opstaat) enkel de data bestanden overzetten naar de vriend zijn hd die hij nog wilt behouden.

• TXC
[Toch denk ik dat je met stap 5 de dingen weer stuk hebt gemaakt, zeker als je ook de autoexec bestanden (en misschien wel het registry (.dat bestanden) terug hebt gezet.
Dat was de bedoeling nou juist :)

Het is ook een experiment hoor, maar ik was in de hoop dat als ik dus na de nieuwe installatie alles weer overschrijf dan ik dan:
1. weer kon booten
2. het oude register + drivers + geïnstalleerde programma's weer zou hebben

En de PC boot dus weer goed en ook de videokaart driver werkt goed alleen ik kan dus niet typen. En als dat het enige probleem is zou het een beetje onnodig zijn om een hele verse instal te doen waarbij ik dus alleen weer moet configureren en installeren.
Waarom het zo moeilijk maken?

Ik zou gewoon een verse installatie doen op de vriend zijn pc, en dan gewoon van jou hd (waar hopelijk nog de kopie opstaat) enkel de data bestanden overzetten naar de vriend zijn hd die hij nog wilt behouden.
Omdat het me met een beetje mazzel een flinke bult tijd kan (had kunnen) schelen.

[ Voor 48% gewijzigd door TXC op 08-07-2006 09:58 ]

• The__Virus
Werkt verder alles wel prima? Dan zou je eens kunnen proberen met de muis de driver van het tobo te verwijderen (gewoon tobo uninstallen in Apparaatbeheer) en dan opnieuw laten herkennen (bij PS/2 altijd alvast in de poort doen, als de pc aanstaat. USB is misschien beter als de PC al helemaal aanstaat).

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Of, zoals ik al eerder suggereerde, booten vanaf W2000 setup CD, en voor een automatische repair kiezen.

• The__Virus
Daar heb ik slechte ervaringen mee. Automatische repair kan alleen als je bepaalde diskettes hebt, denk iets van recovery diskettes en die zal ie vast niet hebben. Een repair install is mogelijk, dan druk je op een gegeven moment op R i.p.v. Enter (niet in het begin, dan krijg je de herstelconsole). Maar daar heb ik slechte ervaringen mee: bijna altijd loopt ie vast, bij zowel XP als Win2k, ik heb nog nooit gezien dat zo'n herstel succesvol was. Hierdoor ben je alsnog alles kwijt, want je moet een verse installatie doen :X.

• TXC
The__Virus schreef op zaterdag 08 juli 2006 @ 10:16:
Werkt verder alles wel prima? Dan zou je eens kunnen proberen met de muis de driver van het tobo te verwijderen (gewoon tobo uninstallen in Apparaatbeheer) en dan opnieuw laten herkennen (bij PS/2 altijd alvast in de poort doen, als de pc aanstaat. USB is misschien beter als de PC al helemaal aanstaat).
Wordt lastig want ik kan niet inloggen op de PC omdat ik niet kan typen :) . En hij staat ingesteld op altijd een username + password opgeven.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Kan je er wel via het netwerk bij? Probeer dan eens in het register http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;234562 te volgen met remote registry. Dan kan je als ie opgestart/ingelogd is naar het onscreenkeyboard om wat dingen te proberen? :P Of nog makkelijker met een tooltje als Dameware waar je de agent van kan pushen de desktop overnemen :P

[ Voor 17% gewijzigd door sanfranjake op 08-07-2006 11:20 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• TXC
sanfranjake schreef op zaterdag 08 juli 2006 @ 11:11:
Kan je er wel via het netwerk bij? Probeer dan eens in het register http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;234562 te volgen met remote registry. Dan kan je als ie opgestart/ingelogd is naar het onscreenkeyboard om wat dingen te proberen? :P Of nog makkelijker met een tooltje als Dameware waar je de agent van kan pushen de desktop overnemen :P
Hmm nice thinking :)

Hij heeft een netwerkkaart, maar die zit normaalgesproken op een ADSL router. Die heeft dus DHCP nodig anders krijgt hij zo'n vervelend windows IP. Ik heb even geen server bij de hand. Misschien kan ik via de herstelconsole een IP setten?

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

The__Virus schreef op zaterdag 08 juli 2006 @ 10:32:
Daar heb ik slechte ervaringen mee. Automatische repair kan alleen als je bepaalde diskettes hebt, denk iets van recovery diskettes en die zal ie vast niet hebben. Een repair install is mogelijk, dan druk je op een gegeven moment op R i.p.v. Enter (niet in het begin, dan krijg je de herstelconsole). Maar daar heb ik slechte ervaringen mee: bijna altijd loopt ie vast, bij zowel XP als Win2k, ik heb nog nooit gezien dat zo'n herstel succesvol was. Hierdoor ben je alsnog alles kwijt, want je moet een verse installatie doen :X.
OK, dat zijn jouw ervaringen, ik heb 1x een repair gedaan van een PC van een collega van me, en dat ging goed. Daarna nog even een verse SP4 er overheen en klaar.

Of probeer er (mbv muis en on screen keyboard) Sysprep op te zetten, en maak de hdd klaar voor imaging. Dat forceert ook een minisetup bij de eerstvolgende keer booten.

Pagina: 1