Keuze router - UTP (desktop) + wifi (laptop)

Pagina: 1
Acties:
  • 478 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Rambo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-12-2024
Ik ben HELEMAAL niet thuis in het netwerk gebeuren. Heb dan eigenlijk ook geen idee wat ik nodig heb voor het volgende:

Ik heb: desktop PC en een Thomson kabelmodem. Zo zit ik op Internet
Ik wil: Gelijktijdig met mijn laptop op internet. Deze heeft Wifi.

Hier heb ik dan een router voor nodig? Ik wil mijn desktop pc verbinden met de router dmv een netwerkkabel (niet draadloos, kabel ligt er ook al). En de laptop dus draadloos. Dus ik heb een router nodig die beiden ondersteund.

Ben ik er dan als ik zo'n router vind? Wat is dan aan te raden? Het gaat mij er alleen om dat ik een goeie verbinding heb, veel functionaliteit wil ik niet.

• jorikc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 00:07
Als je zelf geen extra eisen hebt kun je elke draadloze router kopen die je wilt. Die routers hebben ook altijd een bedraad gedeelte (meestal zelfs 4 interne netwerkaansluitingen). De goedkoopste volgens de pricewatch is: Sweex Router

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Een beetje zelf onderzoeken mag natuurlijk ook wel he ;)

Maar ik zou je een Asus WL-550gE aan kunnen bevelen.
De Asus WL-500G Premium is ook een goede keus.
Deze kan ook meer dan alleen routen, je kunt er bijvoorbeeld via USB 2.0 een externe harddisk op aansluiten zodat dat een netwerkschijf wordt, je kunt er je USB printer op aansluiten zodat je vanaf je hele netwerk kunt printen.
Ook schijnt deze router de mogelijkheid te hebben om je BitTorrent downloads over te kunnen nemen, zodat je pc niet dag en nacht aan hoeft.

De huidige versies van de Linksys WRT54G zijn sterk af te raden (zoek eens naar probleemtopics in dit subforum over die router).
jorikc schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 19:50:
Als je zelf geen extra eisen hebt kun je elke draadloze router kopen die je wilt. Die routers hebben ook altijd een bedraad gedeelte (meestal zelfs 4 interne netwerkaansluitingen). De goedkoopste volgens de pricewatch is: Sweex Router
Nooit doen dus, voor Wireless is een merk dat al niet zo best staat aangeschreven voor wired meuk al helemaal een slechte keus.
Sitecom is ook af te raden, slechte ervaringen mee.

[ Voor 32% gewijzigd door Romke op 07-07-2006 19:54 ]

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• Rambo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-12-2024
Jongens, bedankt :)

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-04 11:55

BHQ

Linksys WRT54GL kan je ook overwegen :) Is iets goedkoper dan de Asus oplossing.

[ Voor 31% gewijzigd door BHQ op 07-07-2006 20:42 ]