Toon posts:

[Testcase] Hagedis

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
3 foto's die zijn gemaakt op vakantie van een hagedis. Geen profossionele camera ofzo, heb hem nu niet bij de hand, maar het is iniedergeval een Sony 4 Megapixels

1:
Afbeeldingslocatie: http://img358.imageshack.us/img358/4118/foto11cg.jpg

2:
Afbeeldingslocatie: http://img420.imageshack.us/img420/6323/foto21mk.jpg

3:
Afbeeldingslocatie: http://img459.imageshack.us/img459/7931/foto35vd.jpg

Zijn mijn 1ste foto's die ik post, dus veel commentaar en tips zijn welkom.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2006 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clements
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-10 06:28
tbeesie heeft iig wel goede schutkleuren. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-10 14:45

Zoefff

❤ 

Of je een professionele camera hebt of niet maakt niet uit, ook met goedkope of oude camera's zijn mooie foto's te maken. Maar om eerlijk te zijn vind ik dit helemaal niets, eigenlijk niet eens genoeg voor een testcase. De hagedis heeft natuurlijk schutkleuren waardoor je hem nauwelijks ziet, maar daardoor is de foto ook bijzonder oninteressant. Op alle foto's moet je echt goed je best doen om het onderwerp te ontdekken, en op de derde foto staat 'ie er niet eens helemaal op. Daarnaast zijn de foto's ook erg flets en contrastloos.

Het komt misschien wat hard over -zo is het niet bedoeld- maar ik ben wel eerlijk :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Mijn commentaar is simpel: Achtergrond, achtergrond, achtergrond.
Achergrond is net zo belangrijk als de voorgrond. Op het moment dat je dat leuke beestje spot, is het best normaal als je alleen maar op dat beestje let, maar voor goede foto's moet je echt beter nadenken over compositie en dan met name de achtergrond.

Je foto's zijn nu helaas zoekplaatjes geworden. Het is erg leuk (serieus :> ) dat je zelf zo'n kameleon (volgens mij is het niet zo maar een hagedisje) hebt weten te spotten en vast weten te leggen, maar om de foto's ook voor anderen interessant te laten zijn moet je meer doen dan alleen maar een beestje vastleggen.

Als je dichterbij weet te komen, een spannender oogpunt neemt (laag dus) zouden de foto's al heel wat beter worden. :)

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reb87
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Foto 2 had opzich een mooie plaat kunnen zijn als je wat meer op de belichting had gelet en dichterbij was gaan staan. Misschien kan je in het vervolg een beetje met kleuren spelen (photoshop ofzo) om de hagedis Kameleon (in dit geval) wat meer eruit te laten schieten ;)

[ Voor 45% gewijzigd door Reb87 op 07-07-2006 20:31 . Reden: idd WVL_KsZeN, een kameleon ;) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:09
'tis een kameleon en geen hagedis imo :)

Je moet denk ik vooral kijken of je meer contrast in je foto's kan kijken, en je moet je compositie ook wat spannender maken..

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Even snel nummer 2 iets verbeterd, al kan het vast nog veel mooier :

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/nomad85/foto21mk1kopie.jpg

dit heb ik wel snel gedaan en ben niet goed in PS, maar je had het zelf best iets beter kunnen bewerken.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:55

Garyu

WW

En als je dat dan nog een beetje combineert met wat (ahum, verwrongen) scherptediepte krijg je al zoiets:
Afbeeldingslocatie: http://www.arjangeven.nl/photo/kameleon.jpg

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Sorry voor de enthousiaste photoshoppers hierboven, maar zonder de hele kameleon uit te knippen en een nep achtergrond erachter te plakken kom je niet ver genoeg met dit materiaal.

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

Ja, het is eigenlijk ook een beetje water naar de zee dragen ook.. maar goed, je moet toch wat :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-09 17:21

Nik

Afbeeldingslocatie: http://www.ookditnog.nl/got/hagedis.jpg

5 minuten bewerking is Picasa2 :) Alsnog een zoekplaatje, maar al iets beter kwa kleuren, focus, en compositie. Ik ben geen expert, maar zie wel een verschil.

Picasa is gratis software van Google, misschien moet je dat eens downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Nu online

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Niks is leuker dan PSen :P......je hebt gelijk, deze foto;s zijn gewoon al bij het maken niet goed gegaan, maar toch proberen we wat betere versies te showen, om te laten zien dat je nog wel wat verder komt via PS of picassa of gimpie :)

Die blur van hier een paar posts hierboven vind ik wat minder geslaagd, de lijn van is veel te duidelijk aanwezig vanaf waar die wazigheid optreed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-10 22:29
@TS, probeer je camera volgende keer lager te houden, dan kan je je foto's schuin omhoog nemen, en heb je bijv een blauw lucht als achtergrond. Contrast word dan stukken groter. Door (zoals hierboven gezegt) wat meer minder scherpte diepte te gebruiken kan je contrast nog groter maken.

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

nomad85 schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 22:22:
Niks is leuker dan PSen :P......je hebt gelijk, deze foto;s zijn gewoon al bij het maken niet goed gegaan, maar toch proberen we wat betere versies te showen, om te laten zien dat je nog wel wat verder komt via PS of picassa of gimpie :)

Die blur van hier een paar posts hierboven vind ik wat minder geslaagd, de lijn van is veel te duidelijk aanwezig vanaf waar die wazigheid optreed.
Ach, een DOF nabootsen met een blurtool is praktisch onmogelijk, omdat je in een 2d-vlak een 3d-effect probeert toe te voegen. Maar het gaat er om dat er iets scherp is en iets niet.

Verder is er wel -iets- meer geblurd dan alleen maar een vlak ;), maar goed, het gaat hier ook niet om mijn GIMP-skills maar om een foto die hier eigenlijk niet eens had moeten verschijnen zonder op zijn minst -een- compositie, en een gevoel van een onderwerp. Dergelijke zoekplaatjes horen wat mij betreft niet eens als testcase thuis op dit forum...

[ Voor 17% gewijzigd door Garyu op 07-07-2006 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Nu online

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Garyu, ik bedoelde het niet als aanval,Zoals je zei, deze foto's verdienen het niet om nabewerkt te worden, zijn ze ook niet geschikt voor.

[ Voor 23% gewijzigd door Nomad op 07-07-2006 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:03

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Kameleons zijn nou niet bepaald snel wat betreft wegvliegen en bijten doen ze ook niet. Waarom heb je de foto's niet van dichterbij gemaakt? Reptielen zijn sowieso dieren die schreeuwen om detailfoto's imo.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08-10 09:57
Waar heb je dat beestje 'gevonden'

Een kameleon komt niet van nature voor in NL bij mijn weten :P

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nkey
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-10-2023
Je had de foto's idd van dichterbij moeten maken, de testcase 'Hagedis' noemen is ook erg fout imho, vind het trouwens wel leuke foto's hoor maar persoonlijk had ik met de camera er bovenop gezeten, volgende keer even aantikken zodat ie bloedrood wordt ofzo, zie je hem hoe dan ook beter :P
Pagina: 1