[OSX] Via IPP printen naar Linux bak

Pagina: 1
Acties:

• slazh
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-02 14:45

slazh

Here To Stay

Topicstarter
Ik denk dat ik ongeveer heel macosxhints.com / cups.org en Apple Support heb gelezen, maar ik kom er niet uit; printen via IPP naar mijn linux server waar een usb printer aan hangt.

Het lukte me prima toen ik zelf ook nog een linux bak had, maar sinds me nieuwe macbook wil het niet lukken.

Mijn /etc/cups/printers.conf:
<DefaultPrinter oracle>
Info oracle
Location Unknown (configure /etc/snmp/snmpd.local.conf)
DeviceURI ipp://oracle:631/printers/Officejet-G85
State Idle
Accepting Yes
Shared Yes
JobSheets none none
QuotaPeriod 0
PageLimit 0
KLimit 0
</Printer>

Dit is dus op mijn Mac geconfigureerd (oracle is de hostname van de bak waar de printer aan hangt). Exact dezelfde config had ik op mijn Ubuntu bak. Ook heb ik op de Mac de Foomatic/HPIJS drivers geinstalleerd zodat ik het printersconfiguratie-menu gewoon de correcte driver kon kiezen (OfficeJet G-85).

Als ik de 'Algemeen' driver kies, komt er wel wat uitrollen, maar dat is een hoop rare tekens met vervolgens lege velletjes. Met de Foomatic/HPIJS driver komt er niks uit rollen.

Heeft iemand enig idee?

• slazh

slazh

Here To Stay

Topicstarter
Subtiel schopje O-)

• benoni
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Tja...

Ik vond deze pagina van een soortgelijke opzet, maar dan met op de Linux server een ZeroConf / Bonjour service geïnstalleerd die het juiste printermodel op het netwerk aankondigt, zodat de Mac het vanzelf zou moeten herkennen. Ik heb er zelf dus geen ervaring mee, maar wie weet kun je hier verder mee komen :)

Wat je ook zou kunnen proberen:
- Netatalk (normaal gebruikt als AFP fileserver, maar biedt daarnaast ook printservices)
- Ghostscript (In Apple algemeen Postscript kiezen -> CUPS server -> GS RIP -> printer)

Het laatste zie je nog wel eens in de commerciële (uitgebreide) versie toegepast als RIP (raster image processor) voor kleurproefsystemen en grootformaat printers.

• slazh

slazh

Here To Stay

Topicstarter
Hmz, dat Rendevouz / Appletalk lijkt me wel wat. Daar ga ik in iedergeval nog even naar kijken!

Verder kwam ik ondertussen op verschillende pagina's tegen dat de PPC drivers (want dat zijn ze nu nog die HPIJS drivers) niet meer werken op de Intel Mac's. Beetje jammer, en ik hoop dat er binnenkort wel intel drivers voor komen :)

In iedergeval bedankt voor de alternative opties!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

slazh schreef op zaterdag 08 juli 2006 @ 21:37:
Hmz, dat Rendevouz / Appletalk lijkt me wel wat. Daar ga ik in iedergeval nog even naar kijken!

Verder kwam ik ondertussen op verschillende pagina's tegen dat de PPC drivers (want dat zijn ze nu nog die HPIJS drivers) niet meer werken op de Intel Mac's. Beetje jammer, en ik hoop dat er binnenkort wel intel drivers voor komen :)

In iedergeval bedankt voor de alternative opties!
PPC drivers voor printers werken idd niet meer op Intel Mac's. Je hebt echt specifiek Intel drivers nodig voor je printer. Kwam ik laatst ook tegen bij het installeren van een Canon Pixma iP5200R. Gelukkig heeft Canon wel Intel drivers, maar die staan dan weer niet op de installatie cd-rom. Ik weet dat van Epson printers er op dit moment nog beta drivers zijn voor Intel macs, maar deze schijnen nog al moeilijk te vinden te zijn. Hoe het met HP printers zit, weet ik zo snel niet.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• straat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-02 21:37
Voor HP printer kun je hier zien wat er ondersteund wordt. Deze drivers zijn met het OS meegeleverd.

• slazh

slazh

Here To Stay

Topicstarter
Straat schreef op zondag 09 juli 2006 @ 12:54:
Voor HP printer kun je hier zien wat er ondersteund wordt. Deze drivers zijn met het OS meegeleverd.
Bedankt voor de link. Helaas staat mijn G-85 er niet tussen, dus ik hoop dat de HPIJS drivers snel voor Intel beschikbaar komen :)
Pagina: 1