Toon posts:

pc start niet op na installeren nieuwe hardware

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi

ik heb een paar dagen geleden een nieuw mobo gekocht samen met een processor, videokaart en ram geheugen.
maar nu heb ik alles in elkaar gezet en het enige wat mijn pc doet is dat de ventilators draaien.
en na ong 10 sec begint hij te piepen. hij blijft contstant piepen zonder een pauze tussen.

nu heb ik al geprobeerd de pc te laten draaien alleen op het moederbord en dit werkt ook, hij geeft nu ook piepjes met pauzes tussen die voor het ram dienen.
steek ik er de processor en koeler en ram er bij begint die na 20 sec weer constant te piepen.
als ik dan er de videokaart bij steek begint die weer te piepen na 10 sec.
ook gaat er geen lampje branden van mijn pc, het powerlampje op het mobo brand wel.
laat ik de pc lopen met het ram er in en alleen de processor zonder koeler valt die na een paar sec uit. (thermische beveiliging denk ik).

heb al gezocht als mijn processor word ondersteund en dat is normaal het probleem niet denk ik.

ik heb nu al vanalles geprobeerd maar geraak er niet wijs uit.

mijn systeem is:

mobo: Asus P5ND2-SLI
processor: Pentium 4 640 , 3.20 GHz
videokaart: Asus EN 7600 GT
RAM: 2x 512 DDR2

iemand een gedacht waar dit aan zou kunnen liggen??

alvast bedankt

• Jird
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 03-04 11:21
just my 2 cents;

de extra 12 V stekker (vierkant ding, vaak in de buurt van de socket) erin gestoken? anders komt je CPU prik tekort.

verder, welk merk geheugen heb je en staat dat toevallig bekent om conflicten te veroorzaken met Asus moederborden? en wat voor voeding heb je? (lijkt me niet het geval aangezien je met alleen het moederbord booten al problemen hebt, maar toch handig om alle info bij elkaar te krijgen)

als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat

Verwijderd

Topicstarter
ja die 4kante stekker heb ik ingestoken.

en het geheugen is MDT denk ik, (weet niet als dat conflicten geeft, waar te vinden?) en mijn voeding is een 400W en merk tja, staat er volgens mij niet echt op, wel jou jye elektronic co ???
en als mijn mobo alleen is aangesloten piept die wel omdat hij geen ram heeft, steek ik er ram in loopt die zonder te piepen.

Verwijderd

Heb je toevallig ergens een andere videokaart liggen?
Desnoods een pci variant.

En welke geheugen banken heb je momenteel in gebruik.
En probeer eens het bios te resetten.

• bazzard
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06-05 22:13

bazzard

Bas

Ik herken de piep...
Ik was toen vergeten de voeding van de vga kaart.

edit: vergeten te kijken of die wel nodig was |:(

[ Voor 35% gewijzigd door bazzard op 10-07-2006 13:35 ]

Verwijderd

bazzard schreef op zaterdag 08 juli 2006 @ 18:51:
Ik herken de piep...
Ik was toen vergeten de voeding van de vga kaart.
De 7600GT heeft geen extra voedingplug nodig.
http://www.asus.de/produc...model=1097&l1=2&l2=6&l3=0

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2006 18:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
nee heb geen agp poorten en geen andere videokaart, heb de bios ook al eens gereset zonder gevolg, en heb de dimm_a1 en dimm_a2 in gebruik.

mobo piept niet als er een videokaart met ram geheugen in zit, pas als de processor er in zit begint die te piepen en dat duurt ong 20 sec en dan een pauze en weer opnieuw.

Verwijderd

Als je de boxen aansluit zegt het asus vrouwtje dan ook wat?
Functie zit alleen op de deluxe versie :X

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2006 19:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
nee het vrouwtje zegt spijtig genoeg niks, het geluid komt nog altijd door het speakertje :'(

Verwijderd

Topicstarter
azo,

weet je wat nog het probleem kan zijn, ik word er stillaan gek van.

Verwijderd

In welke slot heb je de videokaart geinstalleerd?
En probeer eens om één geheugen reepje te gebruiken.

edit: onder welke knop zit dat streepje?

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2006 19:24 ]

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Het zal waarschijnlijk je voeding zijn, aangezien het met minder componenten beter gaat. Nogmaals: Welke voeding heb je? Zou handig zijn.

En verder hebben we gelukkig de beschikking over het EDIT-knopje hier :Z
Verwijderd schreef op zaterdag 08 juli 2006 @ 19:14:
In welke slot heb je de videokaart geinstalleerd?
En probeer eens om een één geheugen reepje te gebruiken
Geheugen is sowiezo wel handig.. :+

Maar haal dan ook meteen al je overbodige koelers eraf, en je extra HDD's/FDD's/opticals, en misschien ook wel je videokaart als je On-board erbij hebt...

[ Voor 50% gewijzigd door TheZeroorez op 08-07-2006 19:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
mijn voeding is volgens mij van het merk jou jye electronic co, 400W

en ik heb ook al geprobeerd te starten zonder schijven of cdrom schijven maar niets helpt. en ook met een reepje geheugen helpt het niet.

en mijn videokaart zit in de blauwe pci express 16 slot, in de andere werkt die ook niet want deze dient om 2 videokaarten te gebuiken.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2006 19:25 ]

Verwijderd

Dit is het linkje naar de fabrikant van die voeding.
Er zijn wat meer versie's.
http://www.joujye.com.tw/product.html

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de atx 12v 2.0x compatible, ook een super silent power supply

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 08 juli 2006 @ 19:32:
ik heb de atx 12v 2.0x compatible, ook een super silent power supply
Blader eens ff naar hoofdstuk 2-35 van je manual.

Daar staat een verhaaltje in over de voeding vereisten.
Ik denk dat je voeding wat te zwak is.

De 12v zijn erg minimaal.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2006 19:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
normaal moet mijn pc dan toch werken met alleen de videokaart en ramgeheugen, of heeft dat zoveel spanning nodig

• eerdepeer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-05 22:11
Ik heb het ook gehad toen ik mijn 6800 ultra erin stak (die heeft 2x Molex nodig). Voeding was gewoon een slap ding.Zelfs als ik alle 3 mn hdd's en 2 dvd rw afkoppelde deed ie het niet.

Ik neem aan dat je wel alles helemaal kaal zonder extra kaarten hdd's en dvd spelers hebt getest? Ik denk ook dat het de voeding is. Mss kan het ook zijn dat er ergens stof ofzo tussen zit. Haal alles eens los en blaas het eens uit. (klinkt wazig, maar heb het jaren geleden een keer gehad, toen kreeg ik alleen 009 in het scherm te zien, verder niks) :S
good luck!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 08 juli 2006 @ 20:05:
normaal moet mijn pc dan toch werken met alleen de videokaart en ramgeheugen, of heeft dat zoveel spanning nodig
Die p4 lust nogal wat sap.
Probeer via via eens een voeding te lenen, of een pci-e vga kaartje.
Of probeer je vga kaart in een andere pc.

Ik weet niet waar je woont anders zou je hier wel langs kunnen komen.

• sarcast
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-03 15:22
constante piepjes klinkt meer als kortsluiting imo.

Probeer het mobo eens aan de praat te krijgen zonder kast. En alleen de basics natuurlijk, vid kaart en ram.

"Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

• TheZeroorez
  • Niet online
Die videokaart is ook niet zuinig.. Maar check eerst de voeding maar, ben er eigenlijk zeker van dat het probleem daar ligt :)

Verwijderd

Topicstarter
ja de voeding is pas 3 dagen oud en daar zal dus nog niet veel stof inzitten. maar ik zou toch zeker willen zijn als het mijn voeding is niet dat ik weer een nieuwe ga kopen op niks, deze koste al heel wat.

en ik krijg het moederbord aan de praat zonder piepjes als de processor er niet in zit.

heb juist geprobeerd op te starten met 2 schijven 2 cd stations de video kaart ram geheugen maar zonder de processor en dat ging zonder dat de pc piept. ook al de schijven werkte maar kreeg natuurlijk geen beeld. heeft de processor veel stroom nodig dan??

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2006 01:06 ]

• TheZeroorez
  • Niet online
Geheugen gebruikt meer stroom dan een processor, dus geheugen+HDD's+FDD's+Opticals+Graka al helemaal.. Ik zou het dan nog niet op een nieuwe voeding wagen.

Maar je zegt dat hij pas drie dagen oud is, als je je hebt laten adviseren bij een computer-winkel zou ik toch eens terug gaan en uitleggen dat waarschijnlijk die voeding niet helemaal snor is.

Verwijderd

Topicstarter
ik denk tochn niet dat er iets aan die voeding is hoor.

maar kan ik niet proberen met 2 voedingen??

• TheZeroorez
  • Niet online
Je zou inderdaad op één voeding je moederbord+P4 stekkertje aan kunnen sluiten, en alle andere componenten op de andere. Dan moet je ze wel alle twee aan zetten, d.m.v. een stekkertje. Geen idee hoe dat moet, precies tegelijk alles laten werken.

Google eens op 'Dual PSU', er zijn wel oplossingen voor.

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:43
Koppel gewoon het een en ander af. Harddisks, optische drives, pci-kaarten eruit; niet meer RAM dan nodig: zorg dat alleen het moederbord, cpu, een reepje geheugen en de graka overblijven. :)

Rommelen met 2 PSU's moet je niet doen. Koop een kwalitattieve nieuwe voeding, dus van een goed merk. Een voeding is het laatste waar je op wilt bezuinigen.

^ Wat hij zegt.

Verwijderd

Topicstarter
ja dan moet ik effe 2 kabels samen verbinden maar dat ga ik toch niet doen want als ik men voeding nog wil gaan omruilen.

maar ik blijf erbij dat het iets anders is, het moet de processor toch zijn, want vanaf dat die er wordt ingezet begint de pc te piepen.

Verwijderd

Topicstarter
Z-Dragon schreef op zondag 09 juli 2006 @ 11:28:
Koppel gewoon het een en ander af. Harddisks, optische drives, pci-kaarten eruit; niet meer RAM dan nodig: zorg dat alleen het moederbord, cpu, een reepje geheugen en de graka overblijven. :)

Rommelen met 2 PSU's moet je niet doen. Koop een kwalitattieve nieuwe voeding, dus van een goed merk. Een voeding is het laatste waar je op wilt bezuinigen.
heb ik geprobeerd, zonder processor piept die niet, processor er in en hij begint te piepen
Pagina: 1