Toon posts:

nieuwe cat5e kabel gekocht

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zelf maak ik geen netwerk kabels maar ik heb onlangs 2x een 20m kabel gekocht bij iemand die ze wel zelf maakt denk ik. Het gaat over cat5e straight - het probleem is dat hoewel de modem de kabelconnectie herkend, de pc de modem niet kan detecteren over deze kabels.

ik geef even de kleuren weer - bruin / wit-bruin / blauw / wit / groen / wit / oranje / wit-oranje (als ik dat juist weergeef.)

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Volgens mij klopt het niet helemaal.

Het moet zo zijn als op het volgende plaatje -> http://wlan.sdvanime.com/...mg/zelfbouw/UTP-plugs.gif

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:41

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Die twee middelste "witte" aders zijn blauw-wit en groen-wit, welke welke is is wel van belang.

Uit de FAQ:

FAQ - Netwerken

Als er kleuren anders zijn dan hoeft dat niet perse uit te maken, zolang dan maar twee complete paren verwisseld zijn. Dus "bruin / wit-bruin / blauw / wit-groen / groen / wit-blauw / oranje / wit-oranje"

Is net zo goed als "bruin / wit-bruin / groen / wit-blauw / blauw / wit-groen / oranje / wit-oranje"

"bruin / wit-bruin / blauw / wit-blauw / groen / wit-groen / oranje / wit-oranje" is echter niet correct.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

Topicstarter
foutje gemaakt, ik geef even de correctie volgorde van de kabel die ik hier heb

wit-oranje / oranje / wit-groen / groen / wit-blauw / blauw / wit-bruin / bruin

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:41

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Dat is dus fout dan, hè :P

Ik zou die leverancier van je maar eens op de FAQ wijzen, of een andere leverancier zoeken :+

[ Voor 66% gewijzigd door Orion84 op 07-07-2006 18:31 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• jealma
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

jealma

Jesus is Lord!

(overleden)
da's dus niet goed ;)

wit-oranje | oranje | wit-groen | blauw | wit-blauw | groen | wit-bruin | bruin
da's voor straight kabel.

Avalon, Fireflight, Gaither, Point of Grace, Third Day
C2D E6400 @ 3GHz - Zalman CNPS8000 - GA-P35-DS3 - Corsair 2GB ram - Asus 9400GT - OCZ Vertex 30GB
Archlinux 64-bit + Awesome

Verwijderd

Topicstarter
Orion84 schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 18:30:
Dat is dus fout dan, hè :P

Ik zou die leverancier van je maar eens op de FAQ wijzen, of een andere leverancier zoeken :+
hij zal het zo meteen gaan weten!

bedankt alvast!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 18:34:
[...]

hij zal het zo meteen gaan weten!

bedankt alvast!
Gooi zijn kabel tester maar naar hem toe...
Of heeft hij die niet? :+

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Koop een tangetje voor 30 euro, koop een rol kabel voor 17,50 (dat is wat ik betaal voor 100 meter) en een zakje stekkers, ben je voor +/- 60 euro klaar, kun je meerdere kabels van maken.

Heeft als bijkomend voordeel dat je kleinere gaten kunt boren, en evt. met outlets kunt werken en daar korte patchkabeltjes in kunt steken die je zelf op maat maakt.

Lees ook eens het topic UTP knijpen, hoe doe jij het? eens door

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-04 12:56
30 euro voor een tang? Als je niet elke dag kabels maakt doet een tang van 15euro ofzo het ook goed hoor ;)
Pagina: 1