Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Slangen mat maken..

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Sir_G-nius
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10-08 16:16
Ik ben vollop bezig met m'n casemod, iedergeval hele hoop ideeën.. ;)

Nu ben ik bezig om m'n bestaande waterkoeling in te bouwen in m'n nieuwe case.
Geen probleem verder alleen met het oog op m'n case het geen hoe ik m'n slangen heb lopen wil ik sommige slangen mat maken. Dus dat ze niet zo helder zijn..

Ik maak gebruik van DangerDen 1/2" slangen. Ik heb al geprobeerd met Thinner, maar hier worden ze alleen maar schoner en helderder van. Korrel 400 en/of 1000 van schuurpapier is ook geen optie, het wordt wel dof/mat alleen je krijgt er allemaal krassen op te zien..

Nu is mijn vraag of jullie iets weten waardoor ik mijn slangen mat/dof kan krijgen (dus dat ze niet zo helder meer zijn). Is er een of ander goedje voor ofzo?

• batsma
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Witte kleurstof door het water wat je erin gooit? Hou het dan alleen wel buiten bereik van een blacklight :P .

• Hayfork
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-09 20:55

Hayfork

Drinkin&Boardin

aceton proberen? nagellak remover ofzo... als je dat over plexiglas heen gooit wordt het ook mat

::In de hemel is geen bier, daarom drinken wij het hier!:: | ::specs::

• Sir_G-nius
batsma schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 17:59:
Witte kleurstof door het water wat je erin gooit? Hou het dan alleen wel buiten bereik van een blacklight :P .
Nee dat gaat niet werken. ;)
Want sommige slangen moeten juist wel helder blijven. Er komen dus wel UV-CCFL's bij te hangen. :9
Hayfork schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 18:00:
aceton proberen? nagellak remover ofzo... als je dat over plexiglas heen gooit wordt het ook mat
Dit is idd een optie waar ik nog niet aan heb gedacht. Straks is even uitproberen, ik laat weten hoe het afloopt.

• stefan001
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-11 16:39
Rubber (?) en plexiglas lossen simpelweg op in aceton, pas dus op wat je doet! Niet teveel aceton ;).

Verwijderd

Je kan ook echte siliconen slangen gebruiken op sommige plekken, die zijn sowieso al aardig mat (maar wel superflexibel)

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

En worden vaak geel na verloop van tijd :P

• Hieronymus
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Misschien worden ze wel een soort van mat dmv de slangen in heel verdunde witte verf te leggen? :) Krijgt het denk ik wel de look van.

So now, less than five years later, you can go up on a steep hill in Las Vegas and look West, and with the right kind of eyes you can almost see the high-water mark — that place where the wave finally broke and rolled back.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik gebruik een stuk sillicone slang en dat is behoorlijk mat. Alleen icm water-wetter worden de slangen rood na een tijdje.

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-11 10:33
the_joen schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 19:10:
Misschien worden ze wel een soort van mat dmv de slangen in heel verdunde witte verf te leggen? :) Krijgt het denk ik wel de look van.
En als je ze beweegt bladert alle verf af ;)

Aceton lijkt me de beste kans Even aan 1 kant afsluiten, aceton erin, andere kant afsluiten en goed door elkaar schudden (of helemaal volgieten als ze neit te lang zijn). Zou het na een minuut of 5 eruit halen en goed doorspoelen.

[ Voor 24% gewijzigd door frickY op 07-07-2006 19:35 ]

• stefan001
frickY schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 19:35:
[...]

En als je ze beweegt bladert alle verf af ;)

Aceton lijkt me de beste kans Even aan 1 kant afsluiten, aceton erin, andere kant afsluiten en goed door elkaar schudden (of helemaal volgieten als ze neit te lang zijn). Zou het na een minuut of 5 eruit halen en goed doorspoelen.
Als scheikundige zijnde vind ik dat een slecht idee.

• KnoppenSpook
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-09-2023
Dan ben ik als niet-scheikundige razend nieuwsgierig waarom dat een slecht idee is? :Y)

/me weet geen leuke quote voor in zijn signature

• stefan001
KnoppenSpook schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 20:33:
Dan ben ik als niet-scheikundige razend nieuwsgierig waarom dat een slecht idee is? :Y)
stefan001 in "Slangen mat maken.." :Y)

Verwijderd

Hoe lang moet je het er dan ong. in laten zitten?

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 23:58:
[...]

Hoe lang moet je het er dan ong. in laten zitten?
er doorheen circuleren, dus elke keer erdoorheen, totdat je op de juiste matheid zit.
Let op dat je slangen niet heeel soepel worden, dus steeds met tussen stapjes doen.
Aceton>water.....Aceton>water...

als ik goed terugdenk in het verleden. ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Vorkie op 08-07-2006 00:02 ]

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Ga gewoon wat experimenteren.

Schuif een stok die net dik genoeg is in de slang, en bewerk de slang met nat schuurlinnen, ga met een schuursponsje in combinatie met schuurmiddel aan de gang, als je krassen krijgt met fijnkorrelig schuurpapier duw je te hard enz..

Ik zou _geen_ chemische middelen gebruiken die het dof maken, volgens mij tasten die ook de slang zelf aan, waardoor die bros kan worden en makkelijk kan breken.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• Th3Eagle
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-11 15:50
Waarom erdoorheen laten lopen? Gewoon een doekje pakken wat aceton erop en lekker de buiten kant inwrijven. Niet teveel tegelijkertijd want dan kan je een verschil krijgen. (bij plexiglass dan, zelf ervaren).

Gewoon even wat expirimenteren, dan lukt het na een tijdje vast wel.

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-11 10:33
@TheEagle
Doh.. briljant :D De buitenkant behandelen is natuurlijk veel eenvoudiger :P

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-11 09:46

Griffin

Is mythical

TheEagle schreef op zaterdag 08 juli 2006 @ 08:29:
Waarom erdoorheen laten lopen? Gewoon een doekje pakken wat aceton erop en lekker de buiten kant inwrijven. Niet teveel tegelijkertijd want dan kan je een verschil krijgen. (bij plexiglass dan, zelf ervaren).

Gewoon even wat expirimenteren, dan lukt het na een tijdje vast wel.
anders ben je me voor met dit idee.
Toen ik alles over aceton las dacht ik aan de buitenkant. en de rest aan de binnenkant.

Wat mij het makkelijkste lijkt om te testen is:
Je pakt 2 kleine stukjes slang.
- 1 ga je schuren met fijn schuurpapier.
- 2 ga je met een doek met aceton eroverheen.
en dan kijken welke het mooiste is.

succes

• Sir_G-nius
Ik ben met aceton aan de slag gegaan. Het gaat! Dat is het plus punt. ;)
Alleen aceton doet er behoorlijk lang over om het mat te krijgen. Dan lijkt het mat en dan doe ik het met een doek de slang af en dan is tie weer een stuk helderder..

Moet ik de slangen laten drogen? Of moet ik de slang wel droog maken met een doek?

• Jeebus
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-11 19:58
Ik denk dat je de slangen beter gewoon kunt laten drogen. Door de aceton wordt het buitenste laagje week en als je dan eroverheen gaat wrijven, wrijf je dat zachte doffe laagje weer weg.
Pagina: 1