[JS] "Access denied" bij aanspreken JS op ander subdomein

Pagina: 1
Acties:

• Drop
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-02-2022
Matched: iframe, parent
Hoi,

I zit met een probleem waar ik het antwoord even niet op weet.

Ik heb hetvolgende

pagina A op subdomein x.mijndomein.nl
pagina B op subdomein y.mijndomein.nl

In pagina A zit een IFRAME waarin pagina B wordt geladen. Pagina B spreekt javascript functies aan die op pagina A staan. Het aanspreken vanaf pagina B gebeurt met 'parent.'. Nu krijg ik een melding 'access denied'. Logisch, want een subdomeinen wordt gewoon als 'ander' domein gezien en de inhoud ervan kun je dus niet benaderen. Om dit op te lossen heb ik aan beide pagina's A en B hetvolgende toegevoegd :

document.domain = 'mijndomein.nl';

In MSIE werkt het nu prima, de javascript functies op A worden uitgevoerd vanaf B, maarrrrr Firefox en Mozilla hebben nog steeds hetzelfde probleem, access denied. Klopt het dat dit niet de manier is om het probleem voor FireFox en Mozxilla op te lossen? Is er een andere manier om het probleem op te lossen?

Tnx!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-02 14:19

André

Analytics dude

Geen matches
Vanwege de sandbox security zul je dit niet voor elkaar krijgen op verschillende domeinen.

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-02 10:32
Geen matches
Zoek eens naar CSSXSS, in de vorm van Cross Site Scripting. Je zult niet de enige met dit 'probleem' zijn.

edit:
Wist dat het niet CSS was, maar twjjfelde tussen XSH en XSS.. dus dan maar die :P

[ Voor 27% gewijzigd door frickY op 08-07-2006 16:30 ]

Verwijderd

Geen matches
XSS is dan de juiste term overigens

• Drop
Geen matches
Bedankt, ik ben wat wijzer geworden, maar heb nog niet de oplossing gevonden.

Op deze pagina http://www.mozilla.org/pr...mponents/same-origin.html lees ik dat document.location = "mijndomein.nl" wel zou moeten werken voor Mozilla. Maar waarschijnlijk is deze tekst verouderd, want als ik verder zoek vind ik dat je het een en ander kunt instellen aan de security privileges. De gebruiker wordt dan gevraagd om de inhoud al dan niet te accepteren. Ik lees dat somming mensen geholpen zijn met hetvolgende :

netscape.security.PrivilegeManager.enablePrivilege("UniversalBrowserRead");

Ik heb wat getest, maar dus nog niet gelukt. Misschien zet ik het op de verkeerde plek, of moet ik net een andere setting hebben. Heeft iemand tips? Thx.

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-02 13:44
Geen matches
Ik zou een PHP scriptje maken waarmee je die pagina's ophaalt en serveert vanaf hetzelfde domein.

• Borizz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-01 15:55
Geen matches
Wat is de reden dat je het zo op wilt lossen met verschillende subdomeinen? Misschien kan het wel eenvoudiger?

If I can't fix it, it ain't broken.

• Drop
Matched: iframe
Een scriptje dat pagina B inleest is niet mogelijk, want het gaat hier om een nph-scrippie (perl). Ofwel pagina B voedt via dit IFRAME pagina A. En subdomeinen zijn weer nodig omdat pagina B meerdere servers moet voeden.

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-12-2025

_Thanatos_

Ja, en kaal

Matched: uitwisselen
Is het niet mogelijk om whatever je wil uitwisselen tussen de twee domeinen, in een XML'etje te zetten en dan met een javascriptje die XML ophalen en parsen? Of beter nog: SOAP over AJAX (vereist alleen wel FF 1.5, Opera 9 of IE 6, vziw) ;)

[ Voor 18% gewijzigd door _Thanatos_ op 08-07-2006 19:08 ]

日本!🎌

• Borizz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-01 15:55
Matched: uitwisselen
_Thanatos_ schreef op zaterdag 08 juli 2006 @ 19:07:
Is het niet mogelijk om whatever je wil uitwisselen tussen de twee domeinen, in een XML'etje te zetten en dan met een javascriptje die XML ophalen en parsen? Of beter nog: SOAP over AJAX (vereist alleen wel FF 1.5, Opera 9 of IE 6, vziw) ;)
Dan zit je ook met hetzelfde probleem, als je via een httprequest object (AJAX) iets ophaalt van een ander domein wil dit ook niet.

If I can't fix it, it ain't broken.

• funkwurm
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22-02-2021
Geen matches
Je kunt hiervoor JSON gebruiken. Omdat je daarbij expliciet een script-bestand van een andere server aanroept, krijgt dit script wel alle rechten om met je pagina te rotzooien.
Pagina: 1