[Macbook] Dvd's niet af te spelen?

Pagina: 1
Acties:
  • 211 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• JeroenGans
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01-03 19:57
Hee!

Ik heb sinds anderhalve week nu m'n Macbook totopheden geweldig! :D Maar alleen willen m'n dvd's niet afspelen. Hij geeft aan dat mijn regiocode niet goed is om ze af te spelen. Oke, het zijn geen originele dvd's, maar de PC (windows) en mn dvd speler speelt ze zonder enige problemen af! Ze zijn des tijds gebrand met Nero Express 2. Heeft nog nooit problemen opgeleverd... Totop heden. Iemand een idee? Een programmatje waarmee ik die regiocode kan unlocken ofzo?

Bedankt!

Verwijderd

in welk programma probeer je ze af te spelen? en heb je wel de juiste codecs?

• JeroenGans
Verwijderd schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 17:51:
in welk programma probeer je ze af te spelen? en heb je wel de juiste codecs?
Dvd player, standaard bij de Mac, in Frontrow werkt ook niet... En wil het graag met deze programma's doen!

Verwijderd

probeer het eens in VLC, dat vind ik sowieso een beter programma, en daarbij heb ik nog geen enkel probeelm gehad met het niet afspelen van dvd's.

VLC is freeware. Bevalt het niet, kan je het zo weer verwijderen.

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:18
Verwijderd schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 18:10:
probeer het eens in VLC, dat vind ik sowieso een beter programma, en daarbij heb ik nog geen enkel probeelm gehad met het niet afspelen van dvd's.

VLC is freeware. Bevalt het niet, kan je het zo weer verwijderen.
vlc is leuk, maar dat werkt niet in frontrow, verder lost het het probleem niet op

PSN: djmurcielago

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:55
Murcielago schreef op zaterdag 08 juli 2006 @ 01:17:
[...]

vlc is leuk, maar dat werkt niet in frontrow, verder lost het het probleem niet op
Andere dvd's werken wel?

• R4NCOR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-03 11:51

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Welke melding geeft DVD Player? Als het goed is zou DVD Player je de mogelijkheid moeten bieden om je DVD Region aan te passen op het moment dat je een DVD probeert af te spelen met een andere regiocode dan je drive op het moment heeft.

Let wel dat je dit maar 5 keer aan kunt passen!

• JeroenGans
R4NCOR schreef op zaterdag 08 juli 2006 @ 08:22:
Welke melding geeft DVD Player? Als het goed is zou DVD Player je de mogelijkheid moeten bieden om je DVD Region aan te passen op het moment dat je een DVD probeert af te spelen met een andere regiocode dan je drive op het moment heeft.

Let wel dat je dit maar 5 keer aan kunt passen!
En dat is precies een reden waarom ik dat niet doe! Als het kan wil ik hem gewoon unlocken.. maar uberhaupt snap ik al niet waarom ze t op mn dvd speler wel doen! Ook op mn gewone desktop doet ie ut, terwijl daar niks aan geunlockt is...

• R4NCOR

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Unlocken is niet mogelijk en als het al kon nie via GoT omdat het harstikke illegaal is ;)
Het is wel zo dat bepaalde afspeelsoftware de mogelijkheid heeft om alle regio DVD's af te spelen (volgens mij). VLC is daar dan inderdaad een voorbeeld van.
Weet je zeker dat je MacBook wel op de goede regio staat? Als de DVD die je nu probeert de goede regio is en je MacBook toevallig op een andere staat ingesteld, zou ik hem juist wel aanpassen naar de goede regio :P

De goede regio voor Nederland is overigens 2. (Bron: http://hometheaterinfo.com/images/dvdworldmap.gif)

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

JeroenGans schreef op zaterdag 08 juli 2006 @ 10:11:
[...]

En dat is precies een reden waarom ik dat niet doe! Als het kan wil ik hem gewoon unlocken.. maar uberhaupt snap ik al niet waarom ze t op mn dvd speler wel doen! Ook op mn gewone desktop doet ie ut, terwijl daar niks aan geunlockt is...
Zolang je dat niet doet kun je geen dvd's spelen. Sim-pel :P Hij staat nu niet ingesteld op een regio namelijk, en zolang dat het geval is wil DVD player niet spelen.

Wat ik altijd doe is 'm op regio 2 zetten, en dvd's met een andere regio met VLC spelen.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

werkt het niet meer om de speler op DVD regio 0 te zetten zodat je alle regio's kan afspelen?

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:56

Gerco

Professional Newbie

R4NCOR schreef op zaterdag 08 juli 2006 @ 12:41:
Unlocken is niet mogelijk en als het al kon nie via GoT omdat het harstikke illegaal is ;)
Er is helemaal niets illegaal aan het unlocken van een dvd speler. Wat wel illegaal is, is de software (van de speler) aanpassen om dit mogelijk te maken. Als de speler die mogelijkheid af-fabriek al heeft en je gebruikt hem alleen maar (zoals met al die spelers die je via de afstandsbediening kan unlocken) is er niets aan de hand.

In welke categorie de DVD speler van de MacBook valt weet ik niet, maar gewoon roepen dat het unlocken van een DVD speler illegaal is, is dikke bullshit.

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

• R4NCOR

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

I stand corrected. :) Dat wist ik niet.

• JeroenGans
Heb ut werkend.. vandaag vroeg ie opeens of ik voor de 1e keer mn regio goed wilde instellen.. heb hem op 2 gezet (europa) en alles deed het.. apart.. de " echte" 1e keer vroeg ie helemaal niks.. maargoed.. slotje kan erop, bedankt voor de reacites!

Verwijderd

*schop* Goed, ik zit nou met het zelfde probleem, duidelijk is dat de regio instelling van mn dvd speler dus niet goed staat, dat blijkt uit de oplossing in dit topic. Heb niet zo heel veel zin om er 150x een dvd in te stoppen in de hoop dat ie het dan gaat vragen, daarom vraag ik: weet iemand misschien waar ik dat gewoon kan instellen? Googelen bracht mij niet ver.

Alvast bedankt!

• JeroenGans
Verwijderd schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 20:42:
*schop* Goed, ik zit nou met het zelfde probleem, duidelijk is dat de regio instelling van mn dvd speler dus niet goed staat, dat blijkt uit de oplossing in dit topic. Heb niet zo heel veel zin om er 150x een dvd in te stoppen in de hoop dat ie het dan gaat vragen, daarom vraag ik: weet iemand misschien waar ik dat gewoon kan instellen? Googelen bracht mij niet ver.

Alvast bedankt!
Systeemvoorkeuren -> dvdspeler (o.id.) en dan een tabblad.. (zo uit mn hoofd ;)) regio 2 moet je hebben!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Ik denk dat dit werkt, maar geef er geen garantie op:
code:
1
echo 2 | setregion

in de terminal

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

even een kick

ik zit hier ook met het besproken probleem. ik werk op een macbook en mijn vriendin reist regelmatig naar de states. De dvd's die ze daar koopt kan ik dus enkel afspelen als ik mijn regiocode verander, maar aangezien dit maar 4 keer kan is dat geen optie.
wat ik al geprobeerd heb

de folder openen met vlc: geen reactie

de dvd rippen met mac the ripper naar all region: een melding op het einde dat er slechte sectoren
zijn, niet af te spelen met vlc. hij speelt elke VOB 10 seconden af zonder klank of beeld

de dvd rippen met handbrake: "geen geldig bronbestand gevonden" na selecteren dvd

heeft iemand hier een oplossing?
alvast bedankt

"edit"
osX 10.4
mac the ripper 2.6.6
handbrake 0.9.1
vlc 0.8.6.c
"edit"

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2007 23:05 ]

Pagina: 1