Toon posts:

[XP] Windows blijft hangen na format

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na het formatten probeerde ik windows op de normale manier te installeren, maar nu blijft ie na de install steeds weer hangen tijdens het laad scherm van windows XP.

Ik heb al 2 verschillende harde schijven geprobeerd, alleen die geven allebei hetzelfde probleem.

Ik kon via de search niet echt een soortgelijk probleem vinden.

Weet iemand wat ik hier aan kan doen?
Ik heb echt geprobeerd wat ik eraan kon doen, maar dezelfde fout blijft steeds optreden!
Ook via de recovery tools heb ik de schijven gecontroleerd...

Ik heb ook 3 verschillende versies van windows geprobeerd.
Het ligt dus denk ik niet aan de harde schijven/software, waar kan het dan aan liggen?
Want hij heeft het wel gewoon gedaan met deze setup.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2006 17:38 ]

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Heb je misschien wat meer info, systeem specs:

waar blijft hij hangen. Na de format/partitie gaat hij setup files kopieren, daarna booten en krijg je de setup.
Daarna zou je een user wizard moeten krijgen of gewoon je windows xp desktop.

Verwijderd

Topicstarter
Natuurlijk:

Het is een Asus p4c800 moederbord met 2.6ghz intel p4 HT geloof ik, en 1024mb ram.
Een 128mb videokaart van club3d en een wireless netwerkkaartje.

Momenteel heb ik een oude 40gb harde schijf uitgeprobeerd maar die gaf dus hetzelfde probleem.

Het is dus als volgt:

- formatteren via windows cd
- setup files worden erop gegooid en ik moet rebooten
- daarna boot ik dus op de harddisk en dan krijg ik het windows laad scherm (blauwe balkje)

dat blauwe balkje kapt dus ineens met bewegen en dan zit me hele systeem vast, zelfs ctrlaltdel werkt niet meer.

Verwijderd

Topicstarter
Kan het zijn dat de hardware kapot is en dat ik iets moet vervangen?

Of zou dit een softwarematige fout zijn...?

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:38
Haal eens dat netwerkkaartje er in eerste instantie uit en verwijder ook zoveel mogelijk andere dingen: USB apparaten, een extra DVD-speler, PCI kaarten etc. Een BIOS-reset kan mogelijk ook nog van dienst zijn.

Verwijderd

Dit klinkt mij allemaal akelig bekend in de oren en heb de afgelopen week een zeer vergelijkbaar probleem gehad: Alles geprobeerd, hardware gewisseld, BIOS update, andere xp-versie, andere grafische kaart erin, ander geheugen, oude IDE harddisk geprobeerd, etc...
Uiteindelijk een Knoppix-Linux CD geprobeerd te booten en wat blijkt: De processor veroorzaakt foutmeldingen ("coprocessor not found") en is blijkbaar (deels) beschadigd. Tja... marktplaats :-(

mijn systeem:
MB: Asus P4P800-X
CPU: P4 2.6 Ghz, fsb 800mhz Northwood)
HD: WD800JD (SATA, 80MB)
RAM: Kingston DDR PC3200 512MB
Video: HIS ATI Radeon 9250

Verwijderd

Topicstarter
Oei niet zo leuk, hoop niet dat me processor mol is ofso...

Ik heb nu een memory check gedaan en dat bleek in orde.
De niet essentiele hardware heb ik er al uit gehaald en dat bleek ook niet het probleem te zijn.

De volgende stappen die ik ga ondernemen zijn

- bios resetten
- knoppix ff booten en zien wat ik daarmee kan uitvoeren...

en anders een nieuw moederbordje/cpu'tje kopen denk ik maar...
verder ben ik echt ideeloos wat betreft ik nog kan uitvoeren.
Pagina: 1