Internet delen met ADSL

Pagina: 1
Acties:

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-08 20:25
Binnenkort komt bij mij in de buurt ADSL beschikbaar. Met kabel(UPC) kun je heel makkelijk met 2 netwerkkaarten in een 486 en een linuxproggie de verbinding delen. Kan dit ook zo makkelijk bij ADSL of word het ADSL moden niet op een netwerkkaart aangesloten

• dudek
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-11-2022

dudek

I spy with my little eye

Ik neem aan dat je, als je een thuisnetwerkje hebt, gewoon internet kunt delen zoals je dat ook kan met de (ondertussen al weer historische :P) analoge verbinding.

Maar dat weet ik dus niet zeker...

Women, you can't live with 'em..... and you can't live with 'em!
Als je hoort hoe het klokje thuis tikt, zit je niet in het café.

Verwijderd

Ja dat kan. Zelf gebruik ik daarvoor sygate 4. Ik raad je aan even in de archieven van dit forum te kijken, deze vraag passeert hier regelmatig.

• Arthur
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:05
Het enige probleem dat je misschien zou kunnen hebben als je zo'n linuxproggie gebruikt is dat (als het hier om KPN MXStream gaat), KPN gebruikt maakt van het C-NAT protocol om in te loggen. Dit schijnt met sommige sharing software (bijvoorbeeld Freesco) niet te werken.

Gelukkig wordt het C-NAT protocol per 1 april 2000 afgeschaft, dus dan zou je daar iig ook geen last meer van moeten hebben

Never give in, never give in, never, never, never, never-in nothing, great or small, large or petty- never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy

Verwijderd

Sygate kreeg ik met adsl niet aan de gang , linux was in 'n kwartiertje aangeslingert dankzij deze page, alles wat je nodig hebt/moet weten staat er..

http://www.nesware.net/adsl/

--Ray

Verwijderd

dat protocol is al afgeschaft... Kewl kan ik mooi delen 8-)

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-08 10:53
Move > NT

DIT IS MIJN WEBSITE

Pagina: 1