Toon posts:

laptop defect

Pagina: 1
Acties:
  • 22 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
heb een laptop gekregen van het merk promedia maar de laptop start niet op als ik het aan zet hoor ik de hardeschrijf even maar krijg geen beeld de lampje van de cdrom dir brand wel wie weet waar het aan kan ligt

• w00d
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-12-2025
probeer is een externe monitor aan te sluiten en kijk of je dan wel beeld hebt.

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:46

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Welkom op GoT. :)

Zou je je startpost iets kunnen uitbreiden? Ook zou je wat mooiere zinnen kunnen maken (Hoofdletters en leestekens), dat maakt het wat leesbaarder.

Het merk is trouwens Promedion, niet Promedia. (is wel zo handig om op het goede merk te zoeken ;) )

Heb je toevallig een gewoon computerscherm tot je beschikking? Zo ja, sluit dat eens aan. Als je daar wel beeld op krijgt, ligt het aan het scherm. Dan kan de backlight kapot zijn, of een kabeltje dat gebroken is, of...
Andere test hiervoor als je geen extra scherm hebt, maar die niet zo effectief is: Probeer eens met verschillend omgevingslicht (en onder een hoek) naar het scherm te kijken, zie je dan wel en soort beeld op het scherm (zoals een opstartend Windows of wat je op dat moment ook doet), maar bijna zwart?

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-01 19:29
Verwijderd schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 16:18:
heb een laptop gekregen van het merk promedia maar de laptop start niet op als ik het aan zet hoor ik de hardeschrijf even maar krijg geen beeld de lampje van de cdrom dir brand wel wie weet waar het aan kan ligt
Zo defect is hij dus niet :)
Hoe is hij kapot gegaan / wat is ermee aan de hand? Als je dat weet kunnen we je veel verder helpen :)

Wat je nu kan doen iig is de accu/cd/hdd eruit halen (als je hem er zo uit kunt schuiven teminste, laat anders maar zitten) en nogmaals proberen te starten, direct vanaf de netvoeding dus :)
Blijft de laptop aanstaan of 'flitst' hij alleen maar even aan?
Als hij aanblijft, schijn eens met n zaklamp op het scherm of je iets kan zien (zal heel, heel donker zijn)?

Succes iig, ik heb laatst hetzelfde als jij gehad, mij is het gelukt en heeft n P4 laptop opgeleverd :)
Motivatie genoeg dus he ;)

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18:31

DataGhost

iPL dev

Misschien zit je toetsenbord per ongeluk aan je raid-controller?

Met deze informatie kunnen we helemaal niks. Ook blijkt er geen enkele eigen inzet uit je topicstart, iets wat wel verwacht wordt op GoT. Het zou erg helpen als je de Registratievoorwaarden en faq nog even doorneemt, alsmede de Algemene gedragsregels (Netiquette) en CSL policy en CSL FAQ
Hopelijk kan je op basis van die FAQs een fatsoenlijke topicstart samenstellen waar wij wel iets mee kunnen, indien je er via de gebruikelijke wegen écht niet uit komt.

[ Voor 6% gewijzigd door DataGhost op 07-07-2006 16:34 ]

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:27

Thandor

SilverStreak

Dit is niet de bedoeling op GoT. Jouw topic voldoet niet aan de eisen die wij stellen op GoT :)
Het is slecht leesbaar en ik zie geen enkele aanwijzing dat je zélf gezocht hebt naar mogelijke oplossingen. Derhalve gaat het topic dicht.

In de Algemene gedragsregels (Netiquette) staat expliciet vermeldt:
# Lees eerst de handleiding / tutorial / De helpfunctie (veelal F1).
# Bezoek eens de website / het forum van de leverancier.
# Neem eens een kijkje bij search-sites als Google, de GoT-search.
# Logisch nadenken en gewoon proberen.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.