Ik ben op dit moment bezig met het plaatsen van een Kef 5.1 surround opstelling met een Onkyo A/V receiver. Ik kom helaas niet uit de juiste instellingen voor de subwoofer wat betreft de crossover frequency welke op de subwoofer is in te stellen middels een draaiknop. Het punt is namelijk dat ook de A/V receiver een crossover frequency instelling heeft welke staat ingesteld op 80Hz.
Een zoektoch op internet levert soms tegenstrijdige informatie op. De een zegt dat de crossover frequency op de subwoofer helemaal dicht moet staan, de ander is van mening dat de crossover frequency juist helemaal open moet staan indien ook de receiver een crossover instelling heeft.
Wat is de juiste aanpak? Ik begrijp dat de crossover frequency bepaalt vanaf welke frequency het geluid naar de sub moet worden gestuurd.
Een zoektoch op internet levert soms tegenstrijdige informatie op. De een zegt dat de crossover frequency op de subwoofer helemaal dicht moet staan, de ander is van mening dat de crossover frequency juist helemaal open moet staan indien ook de receiver een crossover instelling heeft.
Wat is de juiste aanpak? Ik begrijp dat de crossover frequency bepaalt vanaf welke frequency het geluid naar de sub moet worden gestuurd.
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum