Toon posts:

Bestandsnaam-codering door iTunes

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleempje met mijn iPod. iTunes hernoemt alle muziek die hij op de iPod zet, dus wanneer je gebruik als schijf activeert, kun je niet zien welk bestand je nou precies te pakken hebt.

Weet een van jullie hier een oplossing voor? Dus dat alle bestanden (muziek) niet met een rare bestandsnaam (bijvoorbeeld Aa0139) op je iPod staan? Of dat je met dat programma alsnog de echte bestandsnaam kan zien?

Ik ga namelijk binnenkort op vakantie, en wil muziek kunnen veranderen die op mijn PSP staat. Ik kan ook niet alle muziek op mijn laptop zetten, daar is het geheugen te klein voor. Dus moet het via mijn iPod.

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-09 07:31

sjaakaq

It might get loud

Alle muziek die je via iTunes op je iPod zet wordt hernoemd en in de database geplaatst. Daar kun je niks aan doen.

Als je "gebruik als schijf" aan hebt staan, moet je via de verkenner dingen erop zetten. Deze worden niet hernoemd, maar als je bijv. via verkenner een mp3 erop zet, kun je hem vervolgens ook niet op je iPod spelen, omdat hij niet in de database geplaatst is.

Dus:
iTunes-hernoemd-afspelen op iPod
Verkenner-niet hernoemd-niet afspelen op iPod

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een keer gelezen over een programma die deze bestandsnamen weer terug kan halen. Ik heb echter geen flauw idee hoe dit heet en in welk computerblad dit stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Stuur een boze brief naar de RIAA en consorten. Vroeger werd de bestandsnaam niet gewijzigd, maar op een gegeven moment is dat wel gaan gebeuren. Ik vermoed onder druk van de platenmaatschappijen omdat muziek terugkopieren op die manier moeilijker werd. (Slightly.)

Maar d'r zijn wel programma's die gewoon je hele iPod afscannen en de tags uitlezen waarmee 't dus alsnog kan.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.