Misschien heb ik niet goed gezocht hoor, maar ik ben op zoek naar een algemene functie in PHP waar je een string in kunt stoppen, en die d.m.v. het returnen van een integer de 'spam'-score aangeeft. Is dit een heel belachelijk idee of wat? Dit zou toch ideaal zijn.
Een voorbeeld
Ik heb een website die draait onder WordPress. Ik heb zelf een plugin geschreven die ervoor zorgt dat ik een gastenboek op m'n site heb. Alles leuk en aardig, maar soms komen er van die botjes langs die spam plaatsen in het gastenboek. Deze spam is eigenlijk makkelijk te herkennen; ik heb dan ook de volgende code gebruikt:
Een voorbeeld
Ik heb een website die draait onder WordPress. Ik heb zelf een plugin geschreven die ervoor zorgt dat ik een gastenboek op m'n site heb. Alles leuk en aardig, maar soms komen er van die botjes langs die spam plaatsen in het gastenboek. Deze spam is eigenlijk makkelijk te herkennen; ik heb dan ook de volgende code gebruikt:
PHP:
Dit zorgt ervoor dat elke post waarin iemand een link probeert te maken wordt genegeerd. Wat zijn nu typische 'spam-elementen' waarop ik moet filteren? Is hier een algemene functie ofzo voor? Of zijn hier mensen mee bezig?
1
| if(eregi('a href', $_POST['posted_bericht']) |