Athlon 64 multiplier vastzetten in HP Pavilion T3050

Pagina: 1
Acties:

• BusMastah
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-04 20:43
Probleem is het volgende: Ik heb hier een Athlon 64 3700+ 1MB met een unlocked multiplier. Het is dus een engineering sample.
De computer waar ik hem in heb gestoken (HP Pavilion dus) zet hem op een multiplier van 4, wat resulteert in een 800MHz CPU. Standaard klok moet 2400 zijn, met een multiplier van 12 dus.

Maar de HP kan niet in het BIOS de multiplier veranderen.
Ik heb ook al software zoals Clockgen en Rightmark Clock Utility geprobeerd, maar geen resultaat tot nog toe.

Kan ik de CPU d.m.v. een koperdraadje op een bepaalde multiplier vastzetten zoals bij de XP's vroeger? Of weet iemand een ander trucje?

Workstation

Verwijderd

Gaat hij niet gewoon op MP van 4 onder invloed van C&Q? Controleer dat eerst even door met CPU-Z oid de snelheid te bekijken terwijl je bv SuperPI runt.

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:04
Alle Athlon Processors zijn voorzien van soort interne multipleier, kan de plank of bios niks aan doen zolang het maar in het gebied van 4 - 12x zit voor jouw geval.

Het is denk ik CnQ, want het lijkt me heel vreemd dat AMD engineering samples verkoopt aan HP. Gezien dit eigenlijk een FX processor is >:).

• BusMastah
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-04 20:43
Heb de processor via ebay, i.c.m. een MSI moederbord.
De verkoper heeft nooit geadverteerd dat de CPU een ES is, anders wist ik ook wel dat de multiplier problemen zou kunnen opleveren.

Alle info proggies zeggen dat het een ES is, dus is dat ingebakken in de processoromschrijving.

Maar ik wil dit ding gewoon in m'n HP hebben.
Standaard zat er in de HP een Sempron 3000+.

En op deze computer draait altijd een koetje, dus altijd 100% CPU load.

Had eerst een standaard XP-driver voor de CPU, daarna pas de nieuwe AMD-driver erop.
Maakte geen verschil.
Hoe kan ik C&Q precies instellen? Voor de zekerheid nog maar even kijken.

En de multiplier staat echt ingesteld op 4, kan wel screens maken van CPU-Z o.i.d.

Workstation