Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb in oktober 2005 een SE K300i met vodafone prepaid gekocht bij dixons. Echter nu reageert het pookje af en toe niet meer. Ik ben er dus mee terug gegaan omdat ik er 1 jaar garantie op heb. Bij dixons vertelde de verkoper mij dat dit een veel voorkomend probleem was. Het kwam waarschijnlijk doordat er stof en/of vocht in was gekomen. Hij wilde de telefoon wel terugsturen naar SE, maar de kans was dan heel groot dat ze daar zeiden dat het probleem buiten de garantie viel. Dan zou ik dus ca. 35 euro aan onderzoekskosten moeten betalen. Volgens de verkoper kon ik dus beter een nieuwe mob kopen.

Dat dit een veel voorkomend probleem is begrijp ik, (mijn broer heeft er ook last van bij zijn K700i) maar ik heb het toestel niet veel gebruikt en ook ben ik er niet raar mee om gegaan ofzo. Ik vind dus dat ik wel degelijk recht heb op garantie. Ik heb de telefoon bovendien bij dixons gekocht, dus dan kan ik hen toch aansprakelijk stellen?

Wat moet ik nu doen? de telefoon op laten sturen? nog een keer gaan zeuren bij dixons? of een advocaat in de arm nemen? ;)

• CBass
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-12-2022
Ik heb cq had het zelfde met mijn SE d750i. Ik had SE daarover gemaild met de vraag of ik het pookje op een of andere manier kon omzeilen, maar bij mijn telefoon kon dat niet. Ze gaven mij wel een link naar de update site van SE zelf. Dus ik de software geupdate gedownload en tot mijn verbazing werkt het knopje stukken beter. Misschien heb je hier iets aan.

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-11 19:06

Laguna

Connaisseur

Je kan Dixons niet aansprakelijk stellen dat kan alleen de eerste 2 weken na je aankoop, daarna verloopt alles via SE (in jouw geval heb je trouwens 2 jaar garantie aangezien je je mobiel na 1 september 2005 hebt aangeschaft).
Conform de bepalingen in deze beperkte garantie garandeert
Sony Ericsson dat dit product vrij is van defecten in ontwerp,
materiaal en arbeid op het moment van oorspronkelijke aanschaf
door een consument. Deze beperkte garantie is geldig voor een
periode van twee (2) jaar vanaf de oorspronkelijke aanschafdatum
van het product voor uw mobiele telefoon.
Het is onzin dat het buiten de garantie zou vallen, het is gewoon een defect, dus gewoon laten opsturen naar SE.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
Laguna schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 15:45:
Je kan Dixons niet aansprakelijk stellen dat kan alleen de eerste 2 weken na je aankoop, daarna verloopt alles via SE (in jouw geval heb je trouwens 2 jaar garantie aangezien je je mobiel na 1 september 2005 hebt aangeschaft).

[...]

Het is onzin dat het buiten de garantie zou vallen, het is gewoon een defect, dus gewoon laten opsturen naar SE.
De TS heeft echter een koopovereenkomst gesloten met Dixons, de schuld afschuiven mag dus niet.

Verwijderd

Laguna schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 15:45:
In theorie heb je gelijk. Kan je alleen nu alvast vertellen dat SE het op een "gebruikersfout" gaat gooien.
Als ze ook maar een druppel vocht vinden (Kan gewoon transpiratie vocht uit je broekzak zijn) zeggen ze dat dit jou fout is. Er staat immers in de verklaring dat er geen vocht bij het toestel mag komen.

Klinkt allemaal heel bot, is ook heel bot maar helaas wel waar.
Heb het nu al zo vaak gezien ook met andere producten bij ons in de in winkel...

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-11 19:06

Laguna

Connaisseur

Niet geschoten is altijd mis.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:10

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Zal ik dan maar even reageren en duidelijkheid scheppen :+

heb een D750 een 3 week geleden opgestuurd omdat mijn stuurknuppeltje slecht reageerde. Week geleden terug gekregen (gratis uiteraard) en zit nieuw soort joystick in, ziet er hetzelfde uit, maar voelt anders. Ze weten gewoon dat ze een tijd lang brakke joysticks gemaakt hebben en repareren zonder morren.

Opsturen dus, via dixons op laten sturen naar sony ericsson. Gaat zonder twijfel lukken. Mechanisch defect aan joystick noemen ze het. Succes

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

• Tim_R
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-11 14:55
Ik heb hetzelfde probleem met m'n K750i, maar een keertje goed blazen helpt bij mij voldoende... hij is 13 maanden oud en vrij intensief gebruikt, en vooral met het naar beneden gaan met de joystick werkt hij af en toe niet. Lijkt me gewoon slijtage -> slechter contact -> stof en vocht ertussen -> nog slechter contact.

@ nomad85: Denk niet dat die joysticks zo brak zijn, en dat dit ineens een nieuwe is, maar ik denk eerder dat deze nieuwe zo anders aanvoelt omdat ie nieuw en ongebruikt is ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Tim_R op 08-07-2006 00:17 ]

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 26-11 13:02

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Niet vragen aan Dixons, die gast heeft er geen verstand van en maakt je alleen maar bang (waarschijnlijk onbedoeld) gewoon op laten sturen. Weet uit ervaring dat SE (als het echt geen vloeistofschade is) niet zo moeilijk is met garantie en zal `m gewoon netjes voor je repareren.

Anders kan je altijd nog naar een SonyEricsson Service Point gaan, die sturen `m gewoon voor je op.

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:10

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Het nieuwe joystickje is echt wel anders hoor, niet een beetje anders. Bij mijn originele joystick voelde je ook een tikje wanneer je naar rechts of links of wat dan ook bewoog, deze voelt helemaal rubberachtig aan, dus echt wel anders. Bovendien zeiden ze in een mail naar mij ook dat er een ander soort joystickje in kwam, deze zou rotzooi beter buiten houden.

Binnen garantie kan je dit dus gewoon laten doen.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Pagina: 1