[Pci] Sloten vol! Extra slot mogelijk?

Pagina: 1
Acties:
  • 259 views sinds 30-01-2008

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-02 17:14
Vandaag kwam mij 'wireless' netwerk kaartje binnen. Leuk dacht ik, totdat ik de pc opendeed. Damn, sloten vol ( de pci sloten dan). Ik had er toch nog 1 vrij, blijkbaar niet. Balen dus.

En wat doe je dan, zoeken naar oplossing. Iemand tips?

Zelf gezocht:
Op Tweakers en Google gezocht. Verschillende dingen gevonden (zoals http://www.interloper.com...roductid=50810014&cat=508 ) maar de prijzen daarvan, niet normaal. Er wordt op Tweakers en Google gesproken over pci-risers. Die zijn dus heel erg duur (nieuw moederbord halen is dan een betere optie) en passen volgens mij niet eens in mijn kast.

Wilde btw geen topic uit 2002/2003 kicken voor dit, daarvoor nieuwe topic.

Info
In de pci sloten zitten nu:
1) Tv kaart
2) Geluidskaart

Moederbord:
Dfi UT nF4 Ultra-D
http://www.hardocp.com/article.html?art=NzQz

Uitwegen:
1) Tv kaart vervangen door USB tv kaart
2) Nieuw moederbord kopen
3) Wireless kaart niet gebruiken

Vraag:
Iemand anders nog ideeen? Oplossingen? Uitwegen etc.

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-02 08:38

Turkish

zhé germans

Je hebt een nieuw wireless kaartje, die kan je toch ook niet al te moeilijk ruilen tegen een usb wireless adaptertje ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13-02 17:46

Piggen

Lekker bakkie

Geen optie om het kaartje terug te sturen en een USB-stick in de plaats te nemen?

verdeurie

[ Voor 15% gewijzigd door Piggen op 07-07-2006 14:40 ]

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:12

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

Het kaartje (ik neem aan dat het een PCI kaartje betreft?) omruilen voor een USB exemplaar is geen optie?

Edit: * Glaanie moet niet meer zolang nadenken over een antwoord!

[ Voor 28% gewijzigd door Glaanie op 07-07-2006 14:42 ]

• mrFoce
Klopt, is natuurlijk ook een uitweg. Maar zal me ongeveer 13 euro gaan kosten aan verzendkosten etc. Het kaartje btw zal er niet zijn in usb variant. ( http://www.dollarshop.nl/...06&catId=19&categoryid=19 )

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

gideon82 schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 14:37:
Vandaag kwam mij 'wireless' netwerk kaartje binnen. Leuk dacht ik, totdat ik de pc opendeed. Damn, sloten vol ( de pci sloten dan). Ik had er toch nog 1 vrij, blijkbaar niet. Balen dus.

En wat doe je dan, zoeken naar oplossing. Iemand tips?

Zelf gezocht:
Op Tweakers en Google gezocht. Verschillende dingen gevonden (zoals http://www.interloper.com...roductid=50810014&cat=508 ) maar de prijzen daarvan, niet normaal. Er wordt op Tweakers en Google gesproken over pci-risers. Die zijn dus heel erg duur (nieuw moederbord halen is dan een betere optie) en passen volgens mij niet eens in mijn kast.
Wat je daar aanhaalt is een riserkaart. Deze kantelen je bestaande sloten zodat je bijvoorbeeld die dingen kan gebruiken in een 1 of 2 U serverkast. Het is in elk geval niet iets waar je in dit geval wat aan hebt.

Dus als je het echt op PCI wil hebben dan moet je een nieuw mobo nemen. Of het ding op USB gooien :). Of iets nemen dat je in je PCI-E slot kan duwen :)

[ Voor 4% gewijzigd door TERW_DAN op 07-07-2006 14:44 ]

• Sjoerd
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
gideon82 schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 14:42:
Klopt, is natuurlijk ook een uitweg. Maar zal me ongeveer 13 euro gaan kosten aan verzendkosten etc. Het kaartje btw zal er niet zijn in usb variant. ( http://www.dollarshop.nl/...06&catId=19&categoryid=19 )
alle andere oplossing gaan zoiezo duurder zijn 8)7
tenzij je een pci kaartje met 2x extra usb ofzo er in hebt zitten en je die er uit gooid :+

Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama

Verwijderd

gideon82 schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 14:37:
Uitwegen:
1) Tv kaart vervangen door USB tv kaart
2) Nieuw moederbord kopen
3) Wireless kaart niet gebruiken
Gezien jouw voorstellen, lijkt me die 13 euro verzendkosten nog prima overheen te komen.

edit: zie ondertitel :P

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2006 14:44 ]

• mrFoce
ok, bedankt voor de antwoorden. Verwachtte geen wonderen. Maar hoopte dat er in de tussentijd iets op gevonden was. (damn you DFI met je 2 pci-sloten). Ik ga even kijken hoe ik het op ga lossen.

edit: en ik weet dat de overig voorstellen duurder zijn 8) Maar ik ben gewoon even alle mogelijkheden aan het noteren en kijken wat de beste is. _/-\o_

Ik zit te twijfelen om de tv kaart te vervangen door een usb variant. Maar wacht nog even af. Iemand toevallig tips voor een goede usb tv kaart?

[ Voor 48% gewijzigd door mrFoce op 07-07-2006 14:52 ]

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:41

DataGhost

iPL dev

gideon82 schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 14:47:
ok, bedankt voor de antwoorden. Verwachtte geen wonderen. Maar hoopte dat er in de tussentijd iets op gevonden was. (damn you DFI met je 2 pci-sloten). Ik ga even kijken hoe ik het op ga lossen.

edit: en ik weet dat de overig voorstellen duurder zijn 8) Maar ik ben gewoon even alle mogelijkheden aan het noteren en kijken wat de beste is. _/-\o_

Ik zit te twijfelen om de tv kaart te vervangen door een usb variant. Maar wacht nog even af. Iemand toevallig tips voor een goede usb tv kaart?
Waarom wil je dit nog steeds doen? De tvkaart kan je niet meer terugsturen, dit betekent dat je een nieuwe moet kopen, dan ben je veel duurder uit dan wanneer je je wireless kaartje terugstuurt en inruilt voor een usb-model (wellicht een ander merk als het niet mogelijk is?).

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:55

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Wat dacht je van die geluidskaart eruit trekken :?

De review waar je zelf in TS naar linkt zegt het volgende:
Audio – Subjective Listening

One of the easiest ways to determine the quality of the audio subsystem is via a subjective sound test. Ideally, a sound test requires audio covering the entire spectrum, from subtle to intense. For this test, I chose selected tracks from the Trust Company album Lonely Position of Neutral.

Playback of the selected audio tracks was crisp and clear, without any distortion or audio corruption evident.

[...]

Audio – In Game Testing

In addition to CD or MP3 playback, users most often rely on the audio subsystem for gaming, whether it be for stand alone first person shooters or online deathmatching. To test the quality of the audio subsystem adequately during game type scenarios, we took benchmark measurements with sound enabled and disabled using the following benchmarks: Jedi Knight 2 and Comanche 4.

Amazingly enough, both game sound tests showed stronger than expected results, with neither test showing more than a 10% performance lag with sound enabled. As expected, the D3D based game performed with sound much better than the OpenGL game, but only a 10% decrease in performance is no small feat. Basically, you should notice no performance degradation at all when using the integrated sound system for gaming.
WTF gebruik je dan nog een externe PCI geluidskaart :?

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

dion_b schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 20:40:

[...]

over wat voor geluidskaart hebben we het dan?

• mrFoce
Verwijderd schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 20:46:
[...]

over wat voor geluidskaart hebben we het dan?
Dat kan iemand anders je vast vertellen. Ik niet, geen idee waar Dion_b dit gesprek ineens heen leidt.

Btw, geluidskaart is Sb audigy 2 platium met 6.1 speakerset, dus ga niet overschakelen naar onboard.
dion_b schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 20:40:

[...]

uhm , hahahaha . Waar heb jij het in godsnaam over :o
DataGhost schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 16:45:
[...]

Waarom wil je dit nog steeds doen? De tvkaart kan je niet meer terugsturen, dit betekent dat je een nieuwe moet kopen, dan ben je veel duurder uit dan wanneer je je wireless kaartje terugstuurt en inruilt voor een usb-model (wellicht een ander merk als het niet mogelijk is?).
Omdat ik het kaartje graag wil gebruiken :+ En de meeste USB wireless dingen die ik gezien heb, behoorlijk crap zijn

[ Voor 64% gewijzigd door mrFoce op 07-07-2006 20:56 ]

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-02 12:27
Extern en PCI gaan AFAIK niet samen (;)), maar dat terzijde.

Als je een surroundsound setje hebt (dus meer dan 3 speakers) en als je gamed en als je daarbij graag gebruik maakt van EAX tbv het ruimtelijke geluid, is een apart PCI-kaart (van Creative) aardig noodzakelijk, want na EAX2 hebben ze geen licentie meer uitgegeven dus zit je vast aan Creative als je EAX3/4/5 zou willen (welke behoorlijke verbeteringen bieden tov EAX2).

Creative, rottige strategie van een rottig merk, maar als je aan bovenstaande voorwaarden voldoet is er niet omheen te komen...

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• mrFoce
Continue offtopic. :+

link 1) linkt naar pci-riser
link 2) linkt naar moederbord specs

-------------------
En bla bla bla bla : lees TS nog maar een keer . En ^^^^ hierboven, aaarrrggghhhh etc etc

Eerste 2 zinnen van TS doorlezen is voldoende om in te zien dat je mis zit. D8 dat me TS redelijk goed in elkaar steekt. Vreemd dat de overige mensen het wel snappen O-)

[ Voor 33% gewijzigd door mrFoce op 07-07-2006 20:53 ]

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Nee, jij snapt het niet. Met 'extern' bedoel ik - zoals Breepee duidelijk begrijpt - een losse PCI kaart ipv de integrated audio op je bord.

Wij proberen een een zinnige oplossing aan te dragen (want wat je wilt is er gewoon niet), als je geen behoefte hebt aan mensen die constructief meedenken heeft een topic ook geen zin.

Je noemt drie uitwegen, maar laat na de vierde te overwegen, namelijk PCI geluidskaart eruit en WIFI geval in de zo vrijkomende slot te prikken. Als jij dat offtopic noemt snap ik het ook niet meer 8)7

Dus even concreet en on-topic:

Je komt een PCI slot tekort
Je overweegt evt om het apparaat in een PCI slot (TV kaart) te verwijderen
Waarom overweeg je niet om het apparaat in je andere PCI slot eruit te trekken, aangezien de functionaliteit daarvan gewoon op je moederbord aanwezig is? :o

[ Voor 46% gewijzigd door dion_b op 07-07-2006 22:27 ]

Oslik blyat! Oslik!

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-02 21:49
slotje dan maar? de 4 opties zijn al ogeschreven en dat was zelfs volgens de topicstarter het doel van het hele topic.en dat ie dan voor een oplossing wil gaan die meer geld kost dan gewoon zijn dingetje omruilen. tja als iemand echt zo debiel is. waarom moeten wij ons daar dan mee bemoeien?
is wel lachen natuurlijk, om te zien , hoe imemand anders denkt logisch na te kunnen denkenenken, EN niemand het met hem eens is. ;-)
Modbreak:Ongeacht of je je kunt vinden in wat een ander schrijft, het is *NIET* de bedoeling om:

- om een slotje te roepen in-topic (daarvoor is de topicreport)
- een ander voor debiel uit te maken (dat is gewoon een flame) :/

[ Voor 23% gewijzigd door dion_b op 07-07-2006 22:32 ]

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
gideon82 schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 20:47:
[...]

Dat kan iemand anders je vast vertellen. Ik niet, geen idee waar Dion_b dit gesprek ineens heen leidt.

Btw, geluidskaart is Sb audigy 2 platium met 6.1 speakerset, dus ga niet overschakelen naar onboard.

[...]

uhm , hahahaha . Waar heb jij het in godsnaam over :o

[...]

Omdat ik het kaartje graag wil gebruiken :+ En de meeste USB wireless dingen die ik gezien heb, behoorlijk crap zijn
Chronologisch quoten was ook een stuk duidelijker (ook voor jezelf) en eerlijker geweest. :+

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• mrFoce
engelbertus schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 22:26:
slotje dan maar? de 4 opties zijn al ogeschreven en dat was zelfs volgens de topicstarter het doel van het hele topic.en dat ie dan voor een oplossing wil gaan die meer geld kost dan gewoon zijn dingetje omruilen. tja als iemand echt zo debiel is. waarom moeten wij ons daar dan mee bemoeien?
is wel lachen natuurlijk, om te zien , hoe imemand anders denkt logisch na te kunnen denkenenken, EN niemand het met hem eens is. ;-)
Modbreak:Ongeacht of je je kunt vinden in wat een ander schrijft, het is *NIET* de bedoeling om:

- om een slotje te roepen in-topic (daarvoor is de topicreport)
- een ander voor debiel uit te maken (dat is gewoon een flame) :/
Reageer dan niet ofzo. Ik zou het terug kunnen koppelen etc etc maar blijkbaar is je IQ te laag om dat te snappen.

@dion_B
Ik was verward door jou post omdat je ineens met 'Externe geluidskaar' en een verhaal daarover aankwam, terwijl ik het in mijn posts niet daarover heb gehad.

@rest
Reden van dit topic staat ook in TS. Ik hoopte dat er een oplossing voor dit probleem was in de tussentijd. Weet ik veel, zou toch kunnen dat er een pci-e -> pci converter bestaat waar ik niets vanaf weet. Het bestaat namelijk wel degelijk: http://www.mobl.com/expan...xpansion/6slot/index.html Maar ik hoopte voor een goedkopere oplossing.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Reageer dan niet ofzo. Ik zou het terug kunnen koppelen etc etc maar blijkbaar is je IQ te laag om dat te snappen.
Gefeliciteerd, bij deze heb je je topic definitief om zeep geholpen :/

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.