Toon posts:

[XP] Installatie: bestanden kopieeren duurt lang

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kennissen van mij hadden problemen met windows en konden wel een schone installatie gebruiken. Vanmorgen Windows XP Home Edition SP2 NL legaal gehaald. Bestanden gebrand die bewaard moeten blijven, cdrom erin en opnieuw opstarten.

Na het formatteren van de harde schijf via de windows installatieprocedure begint hij met het kopieren van de benodigde bestanden naar de harde schijf. Dit heb ik al 100x gezien en duurt normaal misschien tussen de 15 maar hooguit 30 minuten. Naast dat dit kopieren tergend langzaam gaat blijft hij hangen bij 53%. Wat ik geprobeerd heb:
- cdrom in cdrom drive ipv dvd brander
- volledig formatteren ipv snel (NTFS)

Specs PC:
AMD 1700 XP
512 MB ram
40GB HD
Geforce 2
Daar ligt het dus niet aan, de pc is snel genoeg. Iemand enig idee waar dit aan ligt; en hoe op te lossen?

• jagana
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-01 22:37
Dit heb ik ook een keertje gehad, alleen bij mij bleef hij hangen bij drivers.cab na 13 procent en bij mij was het probleem opgelost nadat ik het defecte geheuge had vervangen.

dus als ik jou was zou ik memtest probeeren om te kijken of je geheugen toevallig nog goed is.

zo niet, probeer dan de ide kabels te vervangen door andere. succes.

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 11:11
Smartdrive (caching) maakt heel erg veel verschil hierin.
Dat was bij NT4 al het geval.

Gokje, die staat niet aan, en dat zou een misser kunnen zijn van het bootimage van de cd.
(Heb j evan cd geboot ?)

Abort, Retry, Quake ???

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:58
Als je een legale cd hebt gehad start ie gewoon rechstreeks naar Windows setup, en niet naar een dos bootdisk waar smartdrv wel een behoorlijk verschil maakt in snelheid.

Verwijderd

Topicstarter
Tis inmiddels opgelost, na enkele tientallen minuten wachten ging hij verder. In deze tijd was er echter geen computeractiviteit (geen pc lampje als ook geen cdromspeler lampje)

Hij is inmiddels bijna klaar (uitzonderlijk lang bezig geweest dat wel, meer dan 1,5 uur.)

Bedankt!